TURINIO MARKETINGAS

Straipsniai TURINIO MARKETINGAS

 TURINIO MARKETINGAS (ANGL. CONTENT MARKETING)


„Turinys yra karalius“ – tai dažna tarp turinio marketingo specialistų sklandanti frazė. Iš tiesų su turiniu yra itin susijęs ir turinio marketingas – metodas, numatantis, kaip kurti ir platinti tinkamą, vertingą ir aktualų turinį, skirtą pritraukti ir (ar) įgyti tikslinę auditoriją. Tačiau tai dar ne viskas, turinio marketingas pasitelkiamas ir tuomet, kai siekiama paskatinti pelningus klientų (vartotojų) veiksmus. Reikšminis žodis šiuo atveju yra „vertingas“, nes pagrindinis turinio rinkodaros tikslas yra suteikti kiek įmanoma daugiau naudos Jūsų tikslinei auditorijai, tai reiškia, kad kuriamas turinys turi turėti vertę. Tačiau toks apibrėžimas nėra vienintelis, todėl šiame straipsnyje, kad būtų aiškiau suprasti, mes pateiksime išsamesnę informaciją apie tai, kas iš tiesų yra turinio marketingas. Pirmiausia, šią sąvoką iliustruosime penkiais pavyzdžiais.

Iš tiesų, turinio marketingo tipų yra tiek pat daug, kaip ir paties turinio tipų, todėl visus juos čia pateikti būtų per sudėtinga (ir tikriausiai netgi neįmanoma). Šio straipsnio tikslas – pateikti Jums įvadą į turinio marketingą ir paskatinti Jus galvoti taip, kaip turinio rinkodaros specialistas, kad gebėtumėte matyti visas atsiveriančias galimybes. Netrukus, perskaitę šį straipsnį ir supratę jame pateikiamas mintis, Jūs kasdien galėsite sugalvoti po 50 turinio marketingo idėjų, negalėsite nustoti matyti galimybių kurti turinį. Čia mes pateiksime pavyzdžius, padėsiančius Jūsų mintims prasiskverbti į dienos šviesą.

  1. Infografika, t. y. vizualiai pateikta informacija – iliustracijos, piešiniai, schemos. Tai plati sritis apimanti grafikus, statistiką, diagramas ir kitą panašaus pobūdžio informaciją. Pavyzdžiui, Michael Schmitz, „Content Lab at Publicis“ (Vokietija) įkūrėjas, sukūrė 197 infografijas, susijusias su turinio marketingu. Profesionaliai sukurti infografiją gali tik tos srities specialistai, todėl geriau nerizikuokite patys ir šį darbą patikėkite profesionalams. Norime atkreipti Jūsų dėmesį, kad tokios paslaugos kaina – įvairi ir priklauso tik nuo to, ar norite tik infografikos ar kartu Jums reikalinga ir visa strategija, planavimas, tyrimai, parengti tekstai ir dizainas. Norėdami savo infografiją išpopuliarinti, pasistenkite, kad ją skleistų kiti interneto šaltiniai, ypač tinklaraštininkai ir žiniasklaida. Taip pat galite pasinaudoti „Pinterest“ ir pateikti informaciją (duomenis) temoje, susijusioje su Jūsų verslu – tai taip pat vienas iš turinio marketingo būdų ir kainuojantis tik Jūsų laiko (o ne reikalaujantis atskirų, šiam tikslui skiriamų lėšų).
  2. Interneto puslapiai. Kuo skiriasi įprastas interneto puslapis ir puslapis, kurį kuriant buvo panaudota turinio marketingo strategija? Įsigilinkite į SEO vadovą pradedantiesiems (iš Moz.com), pasirūpinkite su SEO susijusiais įrankiais (priemonėmis). Šis nemokamai publikuojamas turinys, buvo peržiūrėtas milijonus kartų ir padėjo verslininkams įgyvendinti trokštamus turinio marketing tikslus.
  3. Vaizdo įrašai. Gary Vaynerchuk – turinio marketingo specialistas, naudojantis internetinius vaizdo įrašus. Galite pasižiūrėti jo kuriamą Youtube kanalą. Jis pradėjo kurti vaizdo įrašus tam, kad populiarintų savo šeimos vyno verslą ir per tuos vaizdo įrašus (kartu su kitais internetinės rinkodaros būdais) jo verslas išaugo į 45 milijonų dolerių vertės imperiją. Vaizdo įrašai – viena iš labiausiai neišnaudotų turinio rinkodaros formų. Veikiausiai, taip yra todėl, kad visuomenėje vis dar gajus stereotipas, jog vaizdo įrašų kūrimas – labai brangus procesas, tačiau tai nėra tiesa. Kalbant apie išlaidas, vertėtų pasakyti, kad daugiausia jų turėtų būti skiriama kokybiškai įrangai įsigyti, t. y. tokiai, kuri leistų kurti aukštos kokybės vaizdo ir garso įrašus nededant pernelyg daug pastangų. Megėjiška vaizdo turinio rinkodara buvo pasitelkiama įvairiais tikslais – nuo siekiamybės parduoti naujus dantų gaminius, iki Honk Kong vizų konsultavimo paslaugų pardavimo. Sritys labai skirtingos, tačiau jas išpopuliarinti pasitelkus vaizdo įrašus – lengviau, nei galėjote pagalvoti.
  4. Knygos / vadovėliai. Knygos gali būti parduodamos kaip marketingo įrankis. Pavyzdžiui, Michael Ports parengtas pardavimo vadovas „Book Yourself Solid“ skirtas verslininkams, pardavėjams ir marketingo specialistams. Tai priemonė, leidžianti klientus įtikinti ir su jais kalbėtis.  Labai dažnai rekomenduojama rašyti knygas, net jeigu ji ir nesulauks didelės sėkmės, nepakils į populiarumo aukštumas ir nebus skaitoma, tai vis tiek bus laikoma turinio marketingo dalimi ir jos kūrėjas būsite Jūs.

Tai tik keli turinio marketingo pavyzdžiai. Dar būtų galima paminėti elektronines knygas, naujienlaiškius, įvairias programėles, viešąsias kalbas, įvairaus pobūdžio pristatymus, tinklaraščius ir pan., kurie taip pat priskiriami turinio marketingo priemonėms.

Kada geriausia rinktis turinio marketingą?


Prieš pasirinkdami sau tinkamiausią marketingo būdą, turėtumėte žinoti, kokių tikslų norite pasiekti. Turinio marketingo pagrindiniai tikslai yra šie:

  • prekės ženklo populiarinimas;
  • pardavimų skatinimas;
  • klientų pritraukimas;
  • interneto svetainės prenumeratorių (kuriems aktualus svetainės turinys) skaičiaus didinimas;
  • lojalumo skatinimas.

Jei dauguma šių tikslų sutampa su asmeniniais Jūsų verslui keliamais tikslais, tuomet nedvejodami pasirinkite turinio marketingą.

Kodėl turinio marketingas?


Galbūt svarbiau nei suprasti, kas yra turinio marketingas, yra suprasti, kodėl turinio marketingas yra reikšmingas ir reikalingas. Pirmiausia, turėtumėte žinoti keturis esminius kliento apsipirkimo (produkto įsigijimo) etapus:

  1. Sąmoningumas. Pirma, klientas žino savo poreikį, bet kol kas dar nesuvokia, kaip tą poreikį patenkinti, kaip rasti jam tinkamiausią sprendimą.
  2. Analizė. Kai klientas suvokia, kad sprendimas yra, jis atliekatam tikrus tyrimus (apžvalgas), norėdamas ištirti save (savo poreikius). Pavyzdžiui, automobilio pirkėjas pirmiausia bandys išsiaiškinti, kokie automobilių tipai egzistuoja ir kurie iš jų geriausiai atitinka jo poreikius.
  3. Svarstymas. Šiame etape klientas pradeda lyginti įvairių skirtingų tiekėjų produktus, siekdamas įsitikinti, kad gauna aukštos kokybės produktą už tinkamą kainą.
  4. Pirkimas. Galiausiai, klientas priima jam tikusį sprendimą ir pirkimo procedūra įvyksta.

Tradicinė reklama ir marketingas yra puikus būdas tuo atveju, kai kalbama apie paskutinius du apsipirkimo etapus. Tuo tarpu turinio marketingas apima pirmus du pirkimo proceso etapus, darydamas įtaką kliento apsisprendimui ir suteikdamas pakankamai informacijos apie produktą, kuriuo anksčiau klientai nebuvo susidomėję. 

Panaršę internete ir pasidomėję turinio marketingu, rasite nemažai pavyzdžių, įrodančių, kad pasinaudojusių turinio marketingu verslininkų pelnas išaugo daugiau nei 1 000 procentų. Veikiausiai, taip yra dėl to, kad tinkamai sukurtas turinys padeda klientams atrasti juos dominančias įmones, vertinti jas, susisiekti su jomis ir padėti apsispręsti dėl tolesnio bendradarbiavimo.  

Be to, turinio marketingas yra naudingas tuo, kad palaiko kitus skaitmeninės rinkodaros kanalus. Pavyzdžiui, turinio marketingas suteikia papildomo turinio socialinės medijos marketingui ir prisideda prie SEO daromos įtakos, kuriant natūralias grįžtamąsias nuorodas ir kokybišką Jūsų interneto svetainės turinį, kurį nesunkiai rastų paieškos sistemos.

Pateikiame dar vieną svarbų argumentą, pagrindžiantį, kuo naudingas turinio marketingas ir kodėl jis veikia. Tai – vartotojų patiklumas. Vartotojai nebėra tokie patiklūs, kaip anksčiau ir dauguma jų nebepasitiki tradiciniais marketingo kanalais – reklama žurnaluose, televizijoje ir pan. Tokia reklama tapo nebeefektyvi ir vartotojai linkę savo dėmesį skirti svetainės turiniui. Todėl itin svarbu, kad:

  1. Jūsų turinys būtų aukštos kokybės, skatintų vartotojus nuolat domėtis Jūsų turiniu. Tai reiškia, kad informacija turi būti ne tik įdomi, bet ir turi padėti išspręsti vartotojui kylančias problemas, atsakyti į rūpimus klausimus;
  2. turinys (pateikta informacija) būtų patikima, grįsta aukšta kompetencija ir profesionalumu;
  3. turinys būtų originalus. Galite pateikti sėkmės istorijų, kaip klientas pasipelnė iš Jūsų pateikto pasiūlymo. Tai gali daryti teigiamą įtaką Jūsų reputacijai ir pelnui.

Taigi, kaip matote, turinio marketingas, svarbus ir pastangų reikalaujantis procesas.

Nuo ko pradėti įgyvendinant turinio marketingą?


Yra daugybė įmonių, siūlančių turinio marketingo paslaugas, dažnai susietas su SEO paslaugomis. Tai ypač geras variantas, jei esate užsiėmę ar neturite pakankamai žinių, kad sukurtumėte turinio marketingą patys. Specialistai teigia, kad lengviausias būdas pradėti tai daryti – sukurti tinklaraštį (blogą). Vadovaudamiesi tam tikrų svetainių, pavyzdžiui, „Copyblogger“ patarimais, jūs greitai sužinosite, kaip sukurti tinklalapio ar tinklaraščio turinį, kuris sudomintų ir įtrauktų vartotojus (ar klientus). Tik atminkite, jog geras rašymo būdas ir tinkama antraštė dar nėra pagrindas, galintis padėti sukurti nepriekaištingą turinį.

 Turinio marketingo nauda


Nauda dvejopa – tiek vartotojams, tiek verslui (įmonėms), todėl ir aptarti ją vertėtų atskirai.

Vartotojams:

  • aktualios (nepasenusios) ir patikimos naujienos;
  • naudingi patarimai, rekomendacijos;
  • išsamus, lengvai suprantamas ir aiškiai pateikiamas turinys;
  • galimybė palengvinti savo apsisprendimą;
  • detali, patogioje vietoje (vienoje svetainėje) pateikta analizė, kuri reikalinga, jei vartotojas apie dominant produktą žino nedaug informacijos.

Verslui (įmonėms):

  • teigiamo, patrauklaus įvaizdžio formavimas;
  • palankios reputacijos formavimas;
  • lojalios bendruomenės subūrimas;
  • potencialių klientų pritraukimas;
  • tikslinės auditorijos švietimas / edukacija.