Tinklapių analizė

Pagrindinis / Straipsniai / Tinklapių analizė

SEO Paslaugos

KAS YRA SEO AUDITAS IR KAIP JIS ATLIEKAMAS?

Visų pirma, pradėkime nuo to, kas yra SEO auditas.

Interneto svetainės SEO analizė techniškai apibūdinama kaip detali internetinės svetainės analizė, kurios metu tikrinami ir analizuojami svetainės parametrai ir jos atitikmuo paieškų sistemų optimizacijos kriterijams.

Dar vienas iš galimų SEO audito apibrėžimų – tai visų internetinės svetainės trūkumų (struktūros, kodo ir turinio) ir kliūčių, trukdančių Jūsų internetinei svetainei pasiekti geras pozicijas paieškos sistemose, atradimo ir šalinimo procesas. Atliekant interneto svetainės SEO analizę, pirmiausia išanalizuojamas puslapis, jo būsena, suderinamumas su paieškos sistemomis, tuomet pašalinami visi trūkumai ir galiausiai nusprendžiami tolesni svetainės optimizavimo veiksmai.

Trumpai ir gaustai tariant, SEO auditas gali būti laikomas procedūra, padedančia nustatyti interneto svetainės neatitikimus SEO standartams, ir suteikiančia galimybes gauti rekomendacijas esamoms klaidoms taisyti. Specialistai dažnai mėgsta priminti, kad SEO auditas neištaisys esančių klaidų, jis jas parodys.

Kaip tai vyksta?

Atliekant detalią interneto svetainės SEO analizę, atliekami tam tikri konkretūs veiksmai. Jie, žinoma, priklauso nuo kiekvieno SEO specialisto pasirinkimo, tačiau yra pagrindiniai veiksmai, su kuriais ir būsite čia supažindinami. Taigi kas tikrinama SEO audito metu?

  1. Raktiniai žodžiai.

Šiuo atveju išanalizuojamos pateiktų raktažodžių pozicijos ir pasiūlomas naujas papildomų raktažodžių sąrašas. Pagrindiniai ir dažniausiai taikomi raktažodžių parinkimo būdai – Google Adword raktažodžių planavimo priemonė, konkurentų analizė, speciali raktažodžių parinkimo programa ir pan. Kitaip tariant, atliekamas raktinių žodžių tyrimas, patikrinamas „Landing page“ paruošimo lygis.

  1. Bendra svetainės peržiūra.

Šis procesas apima kelis veiksmus – atliekamas svetainės paieškos greitas įvertinimas, pasinaudojant Google paieška; patikrinama svetainės ir kiekvieno jos puslapio indeksacija; įvertinama atlikta SEO optimizacija; įvertinamas internetinės svetainės vardas (domenas); peržiūrimi laikini svetainės duomenys Google saugykloje; įvertinamas svetainės pritaikymas kitiems įrenginiams (mobiliesiems, planšetėms ir pan.)

  1. Svetainės vidinės optimizacijos būklės įvertinimas.

Peržiūrimos meta antraštės, meta aprašymai ir meta raktažodžių panaudojimas (simbolių panaudojimas ir raktažodžių tinkamumas), įvertinamas dizainas, atliekama svetainės turinio analizė (čia svarbi atitiktis SEO tekstų rašymo reikalavimams) ir svetainės URL parametrų analizė.

  1. Plagiato analizė.

Šiuo atveju žiūrima, ar toks pat tekstas nenaudojamas kitose internetinėse svetainėse. Dažniausiai su šiuo trikdžiu, susijusiu su URL parametrais, susiduria elektroninių parduotuvių savininkai.

  1. Prieinamumo tikrinimas.

Analizuojama, ar Jūsų internetinė svetainė prieinama paieškos sistemoms. Neretai pasitaiko tokių atvejų, kai prieinamumas trikdomas ir Jūsų internetinė svetainė tampa nematoma paieškos sistemose.

  1. Svetainės struktūros analizė.

Šis veiksmas atliekamas keliais etapais:

  • Tikrinama, ar lengvai pasiekiami internetinės svetainės puslapiai. Atkreipiamas dėmesys tiek į techninius, tiek į žmogiškuosius faktorius. Tai reiškia, kad svetainė turi būti ir patogi naudotis, ir joje pateikiamas turinys aiškus lankytojui. Taip pat joje neturi būti nutrūkusių nuorodų ar kitokių panašaus pobūdžio trūkumų.
  • Tikrinama svetainėje pateikiamų nuorodų vieta. Nerekomenduojama, kad jos būtų apatinėje puslapio dalyje (angl. footer).
  • Tikrinamos kontekstinės nuorodos. Kartais svetainėje būna įdiegiami SEO moduliai, kurie neva pagerina SEO pozicijas, tačiau dažnai tokie moduliai padaro daugiau žalos, nei naudos.
  • Tikrinamas nuorodų kiekis. Nerekomenduojama viršyti tam tikro, nuo svetainės dydžio priklausančio, nuorodų skaičiaus.
  1. Svetainės krovimosi greitis.

Tai labai svarbu norint neprarasti lankytojų, nes lėtai veikianti interneto svetainė erzina lankytojus, todėl šie ne tik joje neužsibūna, bet ir apskritai joje gali daugiau nebeapsilankyti.

Dažniausiai krovimosi greitis tikrinamas tam tikrais įrankiais – Firebug (analizuoja puslapius), Moz Crawl Test (tikrina, kur galima sumažinti nukreipimų kiekį), PageSpeed (puslapio užsikrovimo rekomendacijos).

Nors apie svetainės užsikrovimo greičio ypatumus jau buvo kalbėta, čia norėtųsi trumpai dar kartą priminti, ką daryti, norint padidinti puslapio krovimosi greitį, t. y. kokiais būdais galima pasinaudoti šiam tikslui pasiekti:

  • Sumažinti aplankų (angl. file), tokių kaip HTML, CSS ir Java Script, dydžius.
  • Pašalinti technines klaidas (neaktualūs simboliai, tarpeliai ir pan.) ir nereikalingi komentarai.
  • Nustatyti laikinų aplankų (angl. file) įrašymo kontrolę.
  • Optimizuoti pateiktus vaizdus – paveiksliukus, nuotraukas ir pan.
  • Sumažinti nukreipimų kiekį.

Norime atkreipti Jūsų dėmesį, kad tai nėra baigtinis įvairių būdų sąrašas, tačiau šiais veiksmais vadovaujamasi dažniausiai.

  1. Internetinės svetainės pritaikymo kitiems įrenginiams analizė.

Yra tokių paieškos sistemų (pavyzdžiui, Google), kurios jau nurodo, jog tos svetainės, kurios nėra pritaikytos mobiliems įrenginiams, bus baudžiamos ir netgi šalinamos iš aukštų Google paieškos sistemos pozicijų. Todėl pasitelkus įvairias internete esančias priemones, galima nesunkiai patikrinti, kaip Jūsų interneto svetainė pritaikyta išmaniesiems įrenginiams ir priimti atitinkamus sprendimus, jei vis tik matysite, kad ji nėra pritaikyta ir prisijungus prie jos iš norimo įrenginio matomas iškraipytas tekstas.

  1. Svetainės pritaikymas kitų šalių lankytojams.

Atsižvelgiant į internetinio vardo (domeno) pabaigoje vartojamą santrumpą (.lt, .uk, .rus ir pan.), įvertinamas svetainės pritaikomumas kitose šalyse. Tikrinama, ar naudojamos hreflang žymos.

  1. Google Analytics duomenų analizė.

Google Analytics – itin svarbus interneto rinkodaros įrankis, leidžiantis stebėti lankytojų srautus ir elgesį interneto svetainėje. Todėl atliekant interneto svetainės SEO analizę, žiūrima, ar įdiegtas šis įrankis, ar tinkamai jis įdiegtas ir ar kiekviename puslapyje panaudotas.

  1. Išorinių nuorodų analizė.

Išorinės nuorodos daro įtaką geriems SEO rezultatams. Šiuo atveju būtina gauti tinkamas nuorodas ir būtina naudoti tinkamą nuorodų gavimo strategiją. Šiame etape peržiūrimos turimos nuorodos ir rekomenduojama, kokią strategiją taikyti norint gauti naujų nuorodų.

  1. Konkurentų analizė

Vertinami pagrindiniai konkurentai. Atlikus konkurentų analizę tampa aišku, kokių tolesnių veiksmų reikia imtis, kad Jūsų internetinė svetainė būtų tinkamai pakoreguota ir gerai funkcionuotų.

Dažniausiai būna tikrinama visa su nuorodomis susijusi informacija, socialiniai tinklai, internetinio vardo (domeno) parametrai.

SEO Paslaugos

KONKURENTŲ TINKLAPIŲ ANALIZĖ

Tam, kad išsiaiškintumėte, kokia konkurencija yra Jūsų veiklos rinkoje, sužinotumėte konkurentų pranašumus (t. y. ką jie atlieka gerai) ir lengviau suprastumėte, ko reikia Jūsų veiklos sėkmei užtikrinti, turėtumėte atlikti konkurentų analizę.

Konkurentų analizę reikėtų atlikti pagal tam tikrus kriterijus:

  1. Raktinių žodžių analizė. Nustatykite, kokie raktažodžiai populiariausi (tikslingiausi) Jūsų rinkoje ir kokius raktažodžius naudoja Jūsų konkurentai. Tokiu būdu taps aišku, kokias pozicijas jie užima paieškos sistemoje.

Neužmirškite, kad ir ne patys populiariausi, mažesne konkurencija pasižymintys raktažodžiai gali pritraukti nemenką lankytojų srautą.

  1. Pagrindinių konkurentų identifikavimas. Išanalizavus raktažodžius, tikslinga nustatyti, kas yra Jūsų pagrindiniai konkurentai (aukščiausiose paieškų rezultatų pozicijose esančios interneto svetainės).
  2. Konkurentų interneto svetainės turinio analizė. Šis etapas apima žymiai daugiau veiksmų – tiek vidinio SEO, tiek išorinio SEO.
  • Duomenys apie domeną (jo amžius, autoritetas ir pan.);
  • Interneto svetainės puslapių vidinė būsena (susiję su vidiniu SEO);
  • Konkurentų meta duomenys (atskleidžia, kokie raktažodžiai konkurentams svarbiausi, kokiems kreipiamas didžiausias dėmesys, kaip apskritai tvarkomi meta duomenys);
  • Turinys (ar jis kokybiškas, profesionalus, naudingas; ar atitinka apimties reikalavimus; ar pateikiama grafinė, vaizdinė medžiaga, padedanti lengviau suprasti ir įsisavinti informaciją;
  • Vidinės puslapio nuorodos (pagal tai gali būti suformuojama efektyvesnė nuorodų struktūra);
  • Išorinės puslapio nuorodos (padeda išsiaiškinti geriausias, konkurentų turimas nuorodas).
  1. Konkurentų interneto svetainės dizainas ir struktūra (dizainas patrauklus vartotojams, o struktūra patogi naudoti).
  2. socialinių tinkle būsena (kaip dažnai / reguliariai konkurentai atnaujina turinį, kaip dažnai juo dalijamasi, kiek jis reikalingas ir naudingas vartotojams).

Išanalizavę savo konkurentus, tiksliau jų interneto svetainę, galėsite sukurti veiksmingą savo interneto svetainės SEO strategiją.

KAIP ATLIEKAMA KONKURENTŲ ANALIZĖ?

Norint pasiekti aukštas paieškos sistemos rezultatų pozicijas ir jose išlikti, privalu ištirti konkurentų interneto svetaines. Ir visiškai nesvarbu, esate naujokas ar jau pažengęs ir patyręs verslininkas (interneto svetainės savininkas), konkurentų analizė reikalinga visuomet, kad būtų aišku, kokių SEO veiksmų imtis, kad Jūsų interneto svetainė pasiektų itin gerus rezultatus ir pranoktų Jūsų konkurentus. Atlikus konkurentų analizę tampa aišku, kiek stiprūs yra Jūsų konkurentai ir kaip pavyks (sunkiai ar lengvai) kilti paieškos sistemos rezultatuose pagal norimus raktinius žodžius.

Kaip yra atliekama konkurentų analizė?

Dažniausiai taikomi tam tikri veiksmai.

  1. Susitapatinkite su vartotoju / klientu. Šis procesas susijęs su raktiniais žodžiais, kuriuos galimai turėtų naudoti Jūsų interneto svetainės lankytojai / potencialūs klientai ar vartotojai. Didelę reikšmę, tiriant raktinius žodžius gali suteikti „Google Keywords Tool“ įrankis, kuris atskleidžia, kokius raktinius žodžius paieškos sistemą dažniausiai įveda vartotojai / klientai, pateikdami užklausas. Be to, šis įrankis ir pats pasiūlo raktinių žodžių variantų, kuriuos galite pasirinkti.

Analizuodami konkurentų raktažodžius ir (ar) galvodami savuosius, pasistenkite įsivaizduoti save kaip vartotoją / klientą, nesugalvokite per daug įmantrių, sudėtingų, specifinių raktinių žodžių. Rinkitės natūralius, kasdienius žodžius, įsijauskite į vartotojo / kliento vaidmenį.

  1. Identifikuokite konkurentus. Atkreipkite dėmesį į jau atrinktus raktinius žodžius (optimaliausias variantas – 5) ir pagal tai išsirinkite dominuojančias interneto svetaines, kurios yra pateiktos paieškos sistemos rezultatų pirmajame puslapyje. Tai yra Jūsų konkurentai. Tolimesni veiksmai bus orientuoti į konkrečią konkurentų interneto svetainių analizę.
  2. Išanalizuokite konkurentų puslapio turinį (atlikite vidaus analizę). Išsiaiškinkite kokių veiksmų, strategijų imasi Jūsų konkurentai, ar jų interneto svetainei yra atlikta optimizacija. Ši vidinė analizė apima nemažai atitinkamų veiksmų:
  • Kaip naudojami raktiniai žodžiai – kokie dažniausiai naudojami pavadinimų žymose ( Title tag), ar naudojami meta žymose (angl. Meta tag), kokie raktiniai žodžiai naudojami interneto svetainės turinyje ir straipsnių pavadinimuose.
  • Kaip kuriamas turinys – koks pagrindinis raktinis žodis optimizuojamas (prekės ženklas ar produktas – prekė ar paslauga); ar reguliariai ir nuolat atnaujinamas, pildomas ir kuriamas svetainės turinys; kokio pobūdžio turinys publikuojamas (t. y. straipsniai, tekstai, vaizdo ar garso įrašai ir pan.); ar naudojamasi socialinių tinklų suteikiamomis funkcijomis (t. y. ar puslapyje matyti socialinio tinklo ikonos, nukreipiančios į konkrečią įmonės socialinio tinklo paskyrą); ar turinyje naudojamos h1, h2 ir h3 žymos; ar lengvai pasiekiami „gilesni“ interneto svetainės puslapiai. Kaip matote, ši analizė susieta su vidiniais interneto svetainės aspektais.
  • Kaip funkcionuoja techniniai parametrai – kaip svetainė reitinguojama paieškos sistemų; ar svetainėje buvo optimizuoti paveikslai;ar naudojami meta aprašymai ( Meta description); ar naudojamas HTML kodas tvarkingai parengtas.
  1. Atlikite išorinę konkurentų interneto svetainės analizę. Šiuo atveju svarbiausios – nuorodos iš kitų interneto svetainių ar šaltinių. Kaip jau buvo ne kartą minėta, tokios nuorodos daro didelę įtaką pačiam SEO optimizacijos procesui, paieškos sistemos rezultatų reitingui. Labai svarbu, kad tos nuorodos būtų kokybiškos. Labai dažnai rekomenduojama išbandyti „ahrefs“ įrankį, kuris gali padėti išanalizuoti visas iš konkurentų ateinančias nuorodas, parodyti iš kokių domenų jos ateina, kokie yra tekstai, kuriuose skelbiamos nuorodos. Atlikdami išorinę analizę, turite įvertinti tam tikrus dalykus:
  • Kiek nuorodų iš kitų interneto svetainių ir šaltinių gauna Jūsų konkurentas;
  • Iš kelių skirtingų domenų nuorodas gauna Jūsų konkurentas;
  • Kokie tekstai, kuriuose skelbiamos nuorodos, yra naudojami;
  • Į kokius puslapius nuorodos nukreipiamos dažniausiai;
  • Ar konkurentai perka nuorodas (ir jei taip, tai kur).

Taip pat atlikdami išorinę konkurentų analizę, neužmirškite patyrinėti ir socialinių tinklų bei Jūsų konkurentų veiklą juose. Apskritai, išsiaiškinkite, ar Jūsų konkurentai turi savo socialinio tinklo paskyrą; kiek sekėjų turi; kaip dažnai skelbia kokią nors informaciją; ar ta informacija įdomi ir naudinga; ar vartotojai / klientai ja dalijasi, komentuoja, mėgsta; ar komunikuojama su sekėjais. Neužmirškite, kad aktyvus dalyvavimas socialiniuose tinkluose daro teigiamą įtaką paieškos sistemų rezultatuose esančios interneto svetainės reitingams.

Taip pat svarbu išsiaiškinti, ar publikuojamas turinys yra vertingas ir autoritetingas, ar reikalingas, ar įdomus vartotojams. Tačiau tai analizuoti reikia tuomet, kai turinio yra itin daug.

Trumpai tariant, analizuojant konkurentus yra atrandami reikiami papildomi raktažodžiai ir optimizacijos būklė. Visa tai padeda išsiaiškinti, kiek reiks įdėti pastangų norint aplenkti Jūsų konkurentus.

Visi šie atlikti veiksmai leidžia susidaryti pirminį vaizdą apie konkurentus ir padeda tikslingai susiplanuoti savo strateginius veiksmus, kuriais bus siekiama ne tik pasiekti aukštas pozicijas paieškos sistemos rezultatuose, bet ir pritraukti daugiau tikslinių klientų.