SEO priežiūra

Pagrindinis / Straipsniai / SEO priežiūra

SEO monitoringas ir priežiūra


Ar Jūsų svetainėje jau yra atlikta profesionali SEO optimizacija? O ar pasinaudojote SEO monitoringo ir priežiūros paslaugomis? Jei ne, šis straipsnis Jums turėtų būti labai aktualus. O jei taip, tai puiki proga susipažinti, kaip SEO specialistai šią paslaugą įgyvendina.

Kas tai yra SEO monitoringas ir priežiūra?

SEO monitoringas ir priežiūra – tai SEO paslaugomis pasiektų raktinių žodžių aukštų pozicijų išsaugojimo ir gerinimo procesas. Šio proceso tikslas – laiku užkirsti kelią galimoms klaidoms, dėl kurių svetainės reitingai natūraliuose paieškos rezultatuose gali nukristi. Toks nesklandumas atneštų žalos Jūsų veiklai – sumažintų natūralų lankytojų srautą, o kartu su juo ir pelną.

Kad atlikta SEO optimizacija Jūsų internetinei svetainei visuomet būtų naudinga, privalu SEO priežiūrą atlikti periodiškai ir reguliariai.

Kaip vykdomas ir kam reikalingas SEO monitoringas ir priežiūra?

Ši paslauga yra taikoma pagrindiniams SEO paslaugos etapams – tinkamų raktinių žodžių parinkimui, vidiniam SEO ir išoriniam SEO. Apžvelkime šiuos etapus plačiau.

  1. Raktinių žodžių vertinimas. Neabejojama, kad nuo verslo neatsiejama konkurencija, o tai reiškia, kad kiekvienas internetinės svetainės savininkas stengiasi būti populiarus, patikimas ir vertinamas klientų. Šios pastangos neretai būna susijusios ir su raktiniais žodžiais, jų tinkamu parinkimu. Kai konkuruojančių internetinių svetainių raktinių žodžių pozicijos kyla, tuomet atitinkamai gali kristi Jūsų svetainės pozicija. Kad ši tendencija būtų laiku pastebėta ir imtasi priemonių didesnėms problemoms išvengti, reikalinga nuolatinė SEO priežiūra. Netinkamai arba neatsakingai atliekami pakeitimai, neatrenkami naujiems puslapiams tinkami raktiniai žodžiai laikui bėgant neigiamai paveikia svetainės turinio kokybę paieškos sistemų robotų „akimis“, todėl krenta raktinių žodžių pozicijos. SEO monitoringo ir priežiūros paslaugas teikiantys specialistai operatyviai sureaguoja ir atlieka papildomus vidinius ar išorinius SEO optimizavimo veiksmus, kurie padeda susigrąžinti prarastas pozicijas.
  2. Vidinė optimizacija apima internetinės svetainės viduje esančius rodiklius – pirmo puslapio redagavimą, svetainės turinio optimizavimą, unikalaus turinio paskelbimą ir pan. Vidiniam SEO yra itin svarbus tekstinis turinys. Kad internetinė svetainė būtų visuomet aktuali, informatyvi ir naudinga, reikia nuolat atnaujinti, keisti ar pildyti svetainėje esančią informaciją. Pavyzdžiui, atsiradus naujam produktui (prekei, paslaugai) arba skelbiant informaciją apie nuolaidas, specialistai rekomenduoja atitinkamai pakeisti (atnaujinti) kurį nors esamą internetinės svetainės puslapį arba sukurti visiškai naują. Stebėti ir prižiūrėti internetinės svetainės turinį yra labai svarbu, nes paieškų sistemų robotai tai laiko vienu iš svarbiausių reitingavimo veiksnių.
  3. Išorinė optimizacija apima smulkesnes dalis, tokias kaip išorinių nuorodų sklaidą (nuorodų gavimą iš kitų, autoritetingų internetinių svetainių), internetinio puslapio registravimą interneto kataloguose, nuorodų apsikeitimą su partneriais, nuorodų gavimą dėl itin geros jūsų internetinėje svetainėje pateiktos informacijos (kitų internetinių svetainių savininkai dėl gero ir aktualaus turinio Jūsų puslapyje patys dalinasi nuorodomis į Jūsų puslapį). Taigi išorinis SEO labiausiai yra susijęs su nuorodomis, pateikiamomis už internetinės svetainės ribų. Labai dažna problema, su kuria rinkodaros specialistai susiduria prižiūrėdami išorinės SEO elementus ir rūpindamiesi internetinės svetainės populiarinimu - atgalinių nuorodų publikavimas partnerių svetainėse ir įvairiuose portaluose – pastovus tikrinimas, ar tos nuorodos, kurios skelbiamos kitose internetinėse svetainėse, ar dar yra publikuojamos ir ar puslapis, kuriame nuorodos turi būti yra veikiantis. Kai turite daug partnerių, kurių internetinėse svetainėse ar įmonių kataloguose yra pateiktos nuorodos į Jūsų svetainę, reikalingas nuolatinis tikrinimas, kuris užima pakankamai daug laiko. Tam reikalingi profesionalūs SEO monitoringo ir priežiūros specialistai, kurie neleis Jums patirti nesėkmių su išorinėmis nuorodomis ir Jūsų veikla nenukentės.

Kokiais įrankiais vykdomas SEO monitoringas ir priežiūra?

Periodiškai ir reguliariai vykdyti internetinės svetainės SEO monitoringą ir priežiūrą padeda specialiai šiems darbams skirti įrankiai. Jų yra labai daug ir įvairių – tiek mokamų, tiek nemokamų. Pateikiame pagrindinius įrankius.

  • iManalytic įrankis. Padeda patikrinti internetinių svetainių pozicijas. Kartais SEO monitoringo ir priežiūros paslaugas teikiantys specialistai leidžia be jokių apribojimų šiuo įrankiu pasinaudoti ir savo klientams.
  • Serpbook įrankis. Tai internetinių svetainių paieškos sistemose stebėjimo ir efektyvumo analizavimo sistema.
  • Webceo įrankis. Skirtas internetinių svetainių pozicijoms tikrinti ir visam optimizavimo procesui bei rinkos pokyčiams stebėti.

Vis dėlto daugumos SEO įrankių, ypač nemokamų, trūkumas – jie skirti tik vienam kuriam nors SEO paslaugos (tiek vidinės, tiek išorinės) veiksmui (pavyzdžiui, atgalinėms nuorodoms) prižiūrėti. Beje, naudodamiesi nemokamais įrankiais susidursite ir su dar vienu trūkumu –apribojimu, tai reiškia, kad nemokamai naudotis įrankio funkcijomis galėsite ribotai, neturėsite galimybės visiškai išnaudoti įrankio galimybių.

Profesionalių SEO monitoringo įrankių, veikiančių pilnavertiškai, yra nedaug ir visi jie yra mokami. Be to, komercinių SEO įrankių naudojimo kaina gali būti itin didelė, todėl bus neįperkama smulkioms ir vidutinio dydžio įmonėms.

Kodėl verta pasirinkti SEO monitoringo ir priežiūros paslaugas?

SEO monitoringas ir priežiūra – vienas svarbiausių ir būtinų veiksmų SEO procese. Atliekant šį veiksmą, stebimas internetinės svetainės reitingavimas Google paieškoje, didinamas Jūsų internetinės svetainės autoritetas, patikimumas ir nustatomas atliktų SEO darbų veiksmingumas Jūsų internetinės svetainės pozicijoms Google paieškoje. Todėl ji yra būtina geram internetinės svetainės funkcionavimui!