SEO Paslaugos proceso etapai

Pagrindinis / Straipsniai / SEO Paslaugos proceso etapai

SEO PaslaugosSEO PASLAUGOS PROCESO ETAPAI

SEO specialistai yra nusistatę skirtingus SEO proceso žingsnius, susidarę planą, kuris leidžia pasiekti matomų (ir teigiamų) rezultatų Jūsų internetinei svetainei. Čia pristatome esminius etapus – nuo pat pirmo susitikimo su klientu iki gauto rezultato – kurie padės Jums geriau suprasti, kaip praktiškai vykdomas SEO paslaugos procesas.

  1. Išsiaiškinti Jūsų (kliento) poreikius. SEO specialistas išsiaiškina visus Jūsų reikalavimus, norus, pageidavimus, kad optimizuota svetainė patenkintų Jūsų lūkesčius.
  2. Išanalizuoti ir įvertinti Jūsų interneto svetainę. Šis etapas apima kelis veiksmus – įvertinami puslapio nustatymai, analizuojama išorinio ir vidinio SEO situacija, atliekamas konkurentų vertinimas.
  3. Tikslingai parinkti raktinius žodžius. Tai esminis žingsnis, nes tik parinkus tinkamus raktažodžius, SEO paslauga duos teigiamos naudos ir bus atlikta profesionaliai, sklandžiai. SEO specialistas įvertina kliento pasirinktus raktažodžius, papildo juos naujais tiksliniais raktažodžiais (ar raktinėmis frazėmis), sudaro raktažodžių sąrašą ir pateikia jį klientui. Galiausiai, nusprendžiama pagal kokius raktažodžius bus optimizuota interneto svetainė.
  4. Tinkamai parengti interneto svetainės turinį. Šiame žingsnyje svarbiausia parengti kokybiškus, aktualius, naudingus tekstus, atitinkančius SEO tekstų reikalavimus arba pakoreguoti, atnaujinti jau esamus tekstus.
  5. Atlikti vidinį SEO. Šio žingsnio darbų sąrašas – vidinių nuorodų struktūros sudarymas, tinkamai parengtas pirmasis interneto svetainės puslapis, turinio kūrimas ir atnaujinimas (SEO tekstai), socialinių tinklų galimybių įtraukimas (jos publikuojamos interneto svetainėje), svetainės pritaikymas kitiems išmaniesiems įrenginiams (planšetėms, mobiliesiems telefonams ir pan.), meta žymų, struktūrinių duomenų, svetainės žemėlapio ir pan. optimizavimas.
  6. Atlikti išorinį SEO. Šis žingsnis pradedamas tik tuomet, kai yra atlikta vidinio SEO paslauga ir apima tam tikrus darbus – užtikrinama, kad į Jūsų interneto svetainę būtų gaunamos kokybiškos, tikslinės nuorodos (ypač vertinga, jei tos nuorodos gaunamos dėl itin geros, paklausios Jūsų interneto svetainėje publikuojamos informacijos), Jūsų straipsnių publikavimas kitose autoritetingose interneto svetainėse, tikslinės auditorijos pritraukimas dalyvaujant įvairiose diskusijose, forumuose bei socialinių tinklų panaudojimas Jūsų interneto svetainės populiarumui didinti.
  7. Prižiūrėti interneto svetainę. Net pasiekus aukštas pozicijas paieškos sistemų rezultatuose, privalu užtikrinti tolesnę interneto svetainės priežiūrą (laiku ir reguliariai atliekamus papildymus, atnaujinimus, perkūrimus ir pan.), nes SEO procesas – tai nuolatinis, reikalaujantis laiko bei pastangų darbas.

Čia Jums buvo abstrakčiai pristatyti esminiai ir pagrindiniai SEO paslaugos proceso etapai, tačiau jei rimtai susidomėjote SEO paslaugos procesu, turėtumėte žinoti, kas ir kaip konkrečiai atliekama vidinio ir išorinio SEO proceso metu, nes tai yra dvi pagrindinės SEO paslaugos sudedamosios dalys.

SEO PaslaugosSEO PASLAUGOS SUDEDAMOSIOS DALYS – VIDINIS SEO IR IŠORINIS SEO

Vidinis SEO. Šiuo atveju svarbiausia – turinio kokybė, todėl atliekant vidinį SEO siekiama, kad ta kokybė būtų vertinama kuo geriau. Kaip tai vykdoma?

1 žingsnis. Tinkamai parenkami svetainės puslapių pavadinimai (angl. meta title) – tai labai svarbus momentas. Jie nurodomi naudojant pavadinimų žymas (angl. title tags) tam, kad tiek interneto svetainės lankytojams, tiek paieškos sistemoms būtų aiški puslapio tema. Šie pavadinimai turėtų būti unikalūs ir sukurti kiekvienam interneto svetainės puslapiui, kad paieškos sistemos robotai galėtų suprasti, kuo vienas puslapis skiriasi nuo kito.

Kurdami puslapio pavadinimą, turėkite omenyje, kad visa tai, ką įrašysite pavadinimo žymoje, bus matoma pirmos paieškos rezultato eilutėje. Stenkitės, kad pavadinimai būtų susiję su interneto puslapio tema, kad tas pats pavadinimas nesikartotų kiekviename puslapyje, nebūtų per ilgi, neinformatyvūs ir nenaudingi vartotojui.

2 žingsnis. Sudaroma vidinių nuorodų (URL adresų) struktūra. Suteikdami puslapiams tinkamus pavadinimus (žr. 1 žingsnį), užtikrinsite tvarkingą svetainės struktūrą, pagerinsite paieškos sistemų robotų nuskaitymo procesą. Šis žingsnis itin glaudžiai susijęs su tinkamai parinktais (sukurtais) interneto svetainės puslapių pavadinimais.

3 žingsnis. Atliekama techninė puslapio optimizacija. Šis žingsnis apima veiksmų seką, kurios įgyvendinimas užtikrina, kad interneto puslapis atitiktų naujausias tendencijas ir paieškos sistemų robotų teikiamas rekomendacijas. Techninė puslapio optimizacija susijusi su interneto puslapio programinio kodo tvarkymu, keitimu.

4 žingsnis. Atliekama interneto puslapio meta žymų otpimizacija. Interneto svetainės lankytojai šių žymų nemato, nes jos skirtos paieškos sistemų robotams, kad šie galėtų lengviau atpažinti svetainės temą ir turinį. Dėl šios priežasties meta žymos turi būti kiekviename Jūsų interneto svetainės vidiniame puslapyje ir atitikti jo turinį.

Pagrindinis šio žingsnio veiksmas – meta žymas įterpti į interneto svetainės atvaizdavimo HTML kodą. Tai atlikti galima dvejopai, priklausomai nuo to, ar Jūsų interneto svetainė turi turinio valdymo sistemą (TVS), ar ne. Šiuolaikinės turinio valdymo sistemos šį procesą paverčia paprastu ir nesudėtingu, pasinaudojus administratoriaus valdymo panele, tačiau jeigu Jūsų interneto svetainė neturi turinio valdymo sistemos (arba jei turinio valdymo sistema neturi reikiamos funkcijos), meta elementus reikėtų įterpti tarp body žymų.

Taip pat svarbu atkreipti dėmesį, kad meta žymos yra skirstomos į meta aprašymus (angl. meta description) bei meta raktažodžius (angl. meta keywords). Tik šiuo atveju svarbu žinoti, kad Google algoritmas reaguoja tik į meta aprašymų žymas ir visiškai ignoruoja meta raktažoždių žymas. Vis dėlto kitos paieškos sistemos (pavyzdžiui, Bing, Yandex, Yahoo) reaguoja ir į meta raktažodžius ir netgi skiria jiems daug dėmesio.

5 žingsnis. Tinkamai parengiamas pirmasis interneto svetainės puslapis. Šiame žingsnyje puslapis suprogramuojamas taip, kad atitiktų reikiamus parametrus, būtų patogus vartotojams, suteiktų pagrindinę ir esminę informaciją apie Jūsų veiklą. Būtų aiškiai matoma aktuali informacija – rekvizitai, kontaktai, pristatymo sąlygos ir apmokėjimas (jei tai internetinė parduotuvė) ir pan.

6 žingsnis. Tinkamai sukuriamas ir atnaujinamas turinys. Rekomenduojama, kad interneto svetainės turinys būtų susistemintas ir reguliariai atnaujinamas. Skelbiami tekstai turi būti profesionalūs, originalūs, įtaigūs, skatinantys susidomėjimą ir didinantys svetainės lankytojų skaičių. Renkite tekstus, kurie būtų vertingi, naudingi, kuriuose vyrautų taisyklinga kalba, nebūtų gramatinių klaidų.

7 žingsnis. Svetainė pritaikoma (optimizuojama) išmaniesiems įrenginiams (planšetėms ir telefonams). Kadangi galimybė prisijungti prie interneto bet kuriuo (laisvu) metu yra itin svarbi interneto vartotojams, todėl labai svarbu, kad Jūsų interneto svetainė būtų pasiekiama per bet kurį įrenginį. Tai reiškia, svetainę reikia optimizuoti taip, kad jos turinys būtų tinkamai atvaizduojamas (neiškraipomas) įrenginių ekranuose, svetainėje nesiunčiami nereikalingi duomenys (nėra perteklinių elementų), spartus krovimosi greitis. Atliktų tyrimų duomenimis, daugiau negu pusė vartotojų palieka interneto svetainę, jeigu ši neužsikrauna ilgiau nei 3 sekundes. Taigi sutvarkykite svetainės kodą pagal Google reikalavimus ir tokiu būdu užtikrinsite nuolatinį vartotojų srautą.

Atliekant vidinį SEO, svarbų vaidmenį atlieka ir raktažodžiai. Siūloma laikytis optimalaus jų skaičiaus, t. y. kad jų pasikartojimo dažnis neviršytų 5 proc. Svarbiausia renkantis raktažoždius – pasirinkti juos tikslingai, kad jie atitiktų Jūsų interneto svetainės turinį, temą ir būtų paprasti, neįmantrūs, ne per sudėtingi vartotojams, tačiau plačiau apie tai (raktažodžius ir jų kūrimo ypatumus) – vėliau.

Trumpai tariant, vidinio SEO paslauga užtikrina, kad interneto svetainė būtų patogi vartotojams ir šie galėtų greitai ir paprastai surasti reikiamą informaciją.

Išorinis SEO. Šiuo atveju svarbiausia, kad svetainė būtų populiarinama už savo ribų, „išorėje“, todėl išorinis SEO reiškia, kad optimizacija vyksta jau nebe Jūsų interneto svetainėje, o Jūsų partnerių interneto svetainėse. Nors išorinio SEO procesas sudaro mažiau įgyvendinimo žingsnių, tačiau jie itin svarbūs Jūsų interneto svetainės sėkmei ir žinomumui palaikyti.

Taigi dažniausiai išorinis SEO apibūdinamas kaip paslauga, kurios teikimo metu kuriamos ir iš kitų (autoritetingų, patikimų) internetinių šaltinių į jūsų svetainę nukreipiamos kokybiškos ir su jūsų veikla susijusios nuorodos. Vis dėlto, tai abstraktus išorinio SEO apibrėžimas, nes iš tiesų šis procesas žymiai sudėtingesni – privalu susidaryti kompleksinių veiksmų planą, kad būtų užtikrintas Jūsų interneto svetainės populiarumas ir žinomumas. Ši paslauga reikalauja nemažai laiko ir specialistų pastangų, todėl užsisakydami išorinio SEO paslaugas turėtumėte žinoti, kad tinkamai ir pagal visus reikalavimus atliekamas šis procesas gali užtrukti iki kelių mėnesių. Atminkite, kad rinktis turite tik patikimus ir savo darbą nusimanančius SEO paslaugas teikiančius specialistus.

Toliau pristatysime esminius išorinio SEO žingsnius.

1 žingsnis. Nuorodų, susijusių su Jūsų interneto svetainės tema, pritraukimas. Išorinio SEO atlikimo metu į Jūsų interneto svetainę stengiamasi pritraukti kuo daugiau atgalinių nuorodų (angl. Back links). Atkreipiame dėmesį, kad paieškos sistemos labiausiai vertina kontekstines atgalines nuorodos, t. y. kai straipsnyje nurodomas konkretus raktinis žodis, kaip nuoroda, pagal kurią siekiama pakelti svetainės poziciją paieškos sistemos rezultatuose.

Įgyvendinant šį žingsnį, nuorodos į Jūsų interneto svetainę renkamos iš įvairių interneto duomenų bazių, periodinių šaltinių (pavyzdžiui, skelbimų portalų), susijusių interneto šaltinių.

2 žingsnis. Socialinių tinklų SEO proceso vykdymas. Socialiniai tinklai – itin efektyvi šiuolaikinė internetinės rinkodaros priemonė, kuria pasinaudojus galima ne tik skelbti, populiarinti Jums reikiamą informaciją, bet ir bet kuriuo metu bendrauti su klientais.

Socialinių tinklų SEO procesas skatina palankumą Jūsų svetainei, t. y. siekiama skelbti tokią informaciją (aktualią, naudingą, įdomią, originalią, profesionalią, kokybišką, patikimą ir reikalingą), kuria Jūsų sekėjai dalintųsi (angl. share), mėgtų (angl. like) ir (ar) komentuotų. Tokiu būdu populiarinama Jūsų interneto svetainė.

Tinkamai atlikus socialinių tinklų SEO, gaunama neabejotina nauda:

  • Interneto svetainės populiarinimas;
  • Nuolatinis, operatyvus bendravimas su vartotojais / klientais, kuriantis teigiamą įvaizdį, formuojantis palankią reputaciją;
  • Žinomumo skatinimas, reklamos skleidimas – socialiniuose tinkluose skelbiant nuorodas, nukreipiančias į Jūsų interneto svetainę;
  • Reitingų kėlimas – paieškos sistemoms svarbus svetainės turinys, o aktyvų dalyvavimą socialiniuose tinkluose paieškos sistemos traktuoja kaip vertingo turinio puslapį, naudingą vartotojams;
  • Galimybė tobulinti interneto svetainę – žinosite, kaip vertinama Jūsų interneto svetainė ir galėsite nesunkiai priimti sprendimus, padėsiančius lengviau pasiekti aukštumas.

Norint, kad šis žingsnis būtų tinkamai įgyvendinamas, rekomenduojama kreiptis į specialistus, kurie palaikys ir valdys įvairias socialinių tinklų priemones, planuos ir kurs turinį, skelbs tekstus ir (ar) vaizdo įrašus ir garantuos padidėjusį naujų klientų srautą ir Jūsų pelningumą. Be to, jei siūlote prekes ir paslaugas, neabejokite, kad socialiniai tinklai padidins jų informuotumą.

3 žingsnis. Kryptingas informacijos skleidimas, kuriant naujus raktinius žodžius ar paieškos tendencijas. Tai iš esmės susiję su Jūsų interneto svetainės populiarinimu, vykdomu temiškai susijusiose, autoritetingose kitose interneto svetainėse.

Labai svarbu akcentuoti, kad išorinis SEO turi būti susijęs su vidiniu SEO, todėl norint gerų rezultatų, reikalingos abi šios SEO dalys. Pabrėžiame, kad netinkamai atliktas SEO, gali pakenkti svetainės pozicijai, didinti gaunamų nuobaudų skaičių, sumažinti patikimumo reitingus.