Raktiniai žodžiai

Pagrindinis / Straipsniai / Raktiniai žodžiai

SEO PaslaugosRAKTINIAI ŽODŽIAI IR JŲ PASIRINKIMAS

  1. Raktiniai žodžiai. Tai tikslingai pagal Jūsų veiklą ar interneto svetainės temą parinkti tinkami žodžiai ar frazės, kuriuos interneto vartotojai įrašo į įvairias paieškos sistemas (Google, Yahoo, Yandex, Bing ir pan.) ieškodami reikiamos informacijos, prekės ar paslaugos.

Verta atkreipti dėmesį, kad raktinis žodis nebūtinai turi būti gramatiškai taisyklingas ar sukurtas vartojant lietuviškus rašmenis. Labai dažnai vartotojai, tenkindami savo poreikius, į paieškų sistemas suveda netaisyklingus žodžius ar frazes (nepilnus žodžius, žodžius be lietuviškų raidžių ir pan.).

Raktažodžių parinkimas – pirminis SEO proceso žingsnis, tai reiškia, kad atliekant interneto svetainės optimizaciją, pirmiausia reikia susikurti ir atsirinkti kryptingus raktinius žodžius.

  1. Kriterijai renkantis raktinius žodžius. Renkantis raktinius žodžius rekomenduojama atsižvelgti į esminius kriterijus:
  • Žodžiai (ar frazės) turi atitikti Jūsų interneto svetainės temą, būti susiję su Jūsų siūlomomis prekėmis ar paslaugomis.
  • Konkurentų analizė. Reikia išsamiai išanalizuoti, kokius raktinius žodžius naudoja Jūsų konkurentai.
  • Vartotojo tikslas. Pateikiame pavyzdį. Įsivaizduokite, kad Jūs esate vartotojas ir ieškote "SEO". Raktažodis „SEO“ nieko aiškaus nenurodo, todėl reikėtų jį sukonkretinti. Pavyzdžiui, „SEO Paslaugos Kaune“. Tuomet Jūsų internetinė svetainė bus automatizuota šiam raktažodžiui ir savaime užtikrinsite, kad pas Jus lankytųsi tik tikslinė auditorija (potencialūs klientai), duosianti Jums naudos. Geriausia, kad Jūsų pasirinkti raktažodžiai būtų susiję su internetinės svetainės turiniu ir Jūsų veiklos tikslais.
  • Taigi atrinkite tokius raktinius žodžius, kurie Jūsų siūlomą prekę, paslaugą ar publikuojamą informaciją nusakytų tiksliai.
  • Rinkos pozicija. Pasirinkite tokius raktinius žodžius, kurie būtų bendriniai ir apibendrintų visas Jūsų siūlomas prekes ar paslaugas. Priešingu atveju, galite prarasti savo pozicijas rinkoje.
  • Žodžio struktūra. Raktiniai žodžiai turi būti natūralūs, paprasti (neįmantrūs), kasdieniai, buitiniai, t. y. tokie, kokius vartoja interneto vartotojai (Jūsų klientai). Sėkminga SEO strategija – suprantama kalba.

Ką dar galime patarti dar kuriant raktinius žodžius?

  • Jeigu pasirinkote kelis raktinius žodžius, juos naudodami atskirkite kableliais.
  • Kurdami raktinius žodžius, pasikliaukite rinkos tendencijomis, pagal kurias Jus apibūdina potencialūs klientai.
  • Atkreipkite dėmesį į vyraujančią konkurenciją, t. y. išanalizuokite tuos raktinius žodžius, kurie būdingi Jūsų konkurentams.
  • Naudokite kiek įmanoma daugiau tokių raktinių žodžių ir (ar) frazių, į kuriuos interneto vartotojai kreipia daugiausia dėmesio.
  1. Ko vengti renkantis raktinius žodžius. Kaip jau minėjome, raktiniai žodžiai gali lemti Jūsų interneto svetainės sėkmę, populiarumą ir žinomumą, nes yra glaudžiai susiję su SEO paslauga. Kas nutiks, jei raktiniai žodžiai bus parinkti netinkamai?
  • Jeigu pasirinksite vieną ir netikslų raktinį žodį, bus sunku kokybiškai optimizuoti interneto svetainę.
  • Jeigu pasirinksite vieną, netikslų ir nekonkretų, nenusakantį Jūsų interneto svetainės turinio, raktinį žodį, padidinsite galimybę pritraukti netinkamus (Jums neaktualius) vartotojus, t. y. į Jūsų svetainę gali užklysti Jūsų prekėmis ir paslaugomis nesuinteresuoti asmenys, o tai neduos Jums nei pelno, nei naudos. Tačiau, jei pasirinksite tikslius raktažodžius (net jei jie ir ilgesni – apima iki 3 žodžių), įvyks priešingai – nors greičiausiai Jūsų interneto svetainėje apsilankys mažiau lankytojų, bet dauguma jų bus potencialūs pirkėjai.
  • Jeigu pasirinksite itin įmantrius, taisyklingus raktinius žodžius, klientų sunkiai sulauksite. Raktiniai žodžiai parenkami ne tik vartotojams, bet ir paieškos sistemoms, todėl galite daugiau dėmesio skirti raktažodžių reikšmei, o ne taisyklingam jų pateikimui. Dėl pasirinktų nenorminių (lietuvių kalbos taisyklių neatitinkančių) žodžių nenukentės nei Jūsų interneto svetainės žinomumas, nei populiarumas, nei apskritai sėkmė.
  • Jeigu pasirinksite tik vienos kalbos raktinius žodžius, o Jūsų interneto svetainėje bus įdiegtos kelios – padarysite klaidingą žingsnį.

Venkite tokių pasirinkimų, nes jie išties netinkami sėkmei pasiekti.