Pagrindinio puslapio optimizacija

Pagrindinis / Straipsniai / Pagrindinio puslapio optimizacija

Pagrindinio puslapio optimizacija


 Klientų išlaikymas yra itin svarbus ne tik besivystančiam, bet ir jau susiformavusiam verslui, todėl svarbu žinoti, ko reikia, kad klientas, apsilankęs Jūsų internetinėje svetainėje, joje pasiliktų ilgesniam laikui.

 Vienas iš svarbiausių kriterijų, skatinančių klientą pasilikti – tinkamai optimizuotas pagrindinis Jūsų internetinės svetainės puslapis. Ką jame turėtų rasti lankytojai ir kokie elementai jam svarbūs?

  1. Puslapio turinys, susijęs su Jūsų vykdoma veikla ir pasirinktais raktiniais žodžiais. Jis svarbus ne tik vartotojams, bet ir paieškos sistemoms, todėl labai svarbu, kad jis būtų geras ir kokybiškas. Vertinant iš SEO perspektyvos, geru turiniu laikomas toks, kuris yra paklausus ir turi pakankamą reikiamų nuorodų skaičių. Pastebėta, kad vertinga informacija daro didelę įtaką ir pasiūlai, ir paklausai. Geriausias turinys yra tas, kuris skatina didžiausią paklausą.

SEO specialistai pasakytų, kad nėra gero ir blogo turinio, jeigu jis nėra susietas nuorodomis. Jei nebus nuorodų, paieškos rezultatuose atsidursite žemose pozicijose, o to pasekmė – Jūsų turinys nepritrauks reikiamo lankytojų srauto ir neužtikrins pelno.

Beje, publikuojant tekstus (ar aprašymus) reikia laikytis tam tikrų reikalavimų. Ypač kuriant SEO tekstus, svarbu, kad jie būtų:

  • originalūs, unikalūs ir sudomintų lankytoją. Negalima kopijuoti tekstų iš kitų internetinių svetainių, nes Google sistema geba atskirti kopijuotus tekstus. Tokiu atveju, neturėsite jokios naudos.
  • vertingo turinio. Svetainių lankytojams patinka, kai pateikiami tekstai informatyvūs, kai juose pateikiama ne tik svarbiausią ir reikalingiausia informacija, bet ir patarimai ar pasiūlymai.
  • tinkamos apimties. Jie neturi būti labai ilgi ir turi akcentuoti atitinkamą raktažodį (ar raktažodžius). Raktažodžiai turi būti vartojami antraštėse ( title), paragrafų antraštėse, pačiame tekste, domeno varde, meta aprašymuose. Vis dėlto, svarbu yra ir tai, kad jų nebūtų per daug.
  • sklandūs. Reikiamos tematikos ir paskirties, t. y. susijęs su Jūsų vykdoma veikla ar siūloma produkcija.
  • tinkamos sandaros. Apie ją geriausiai nusimano profesionalūs SEO specialistai, todėl galite kreiptis į juos, kad tekstai būtų parengti tinkamai.
  1. Title žymos. Tai kitas svarbus SEO veiksnys, optimizuojant pagrindinį puslapį. Šios žymos svarbios puslapio pozicijai paieškos sistemose. Be to, juo turi būti pateikiamas tikslus ir glaustas internetinės svetainės puslapio aprašymas. Šios žymos padeda paieškos sistemoms suprasti, apie ką yra Jūsų internetinis puslapis. Title žyma – pirmas įspūdis, kurį susidaro Jūsų internetinio puslapio lankytojai.

Title žymos svarbios:

  • Paieškos rezultatų puslapiams;
  • Interneto naršyklėms;
  • Socialiniams tinklams.
  1. URL parametrai. Tai būdas, padedantis aprašyti Jūsų internetinio puslapio adresą internete. Jis parodo, kur yra Jūsų puslapis. URL aiškiai atskleidžia puslapio informacijos hierarchiją Jūsų internetinėje svetainėje. Paieškos sistemos gali matyti, kaip puslapis susijęs su title žyma. Be to, URL struktūra yra svarbi tuo, kad padeda paieškos sistemoms suprasti sąsajų svarbą ir prideda tinkamas metrikas į reikiamą puslapį.
  2. Puslapio veikimo būdas. Neretai teigiama, jog svarbu, kad vartotojams apsilankius internetinėje svetainėje ir paspaudus norimą nuorodą, atsidarytų naujas puslapis. Tai naudinga ne tik lankytojams, bet ir internetinės svetainės savininkams. Kodėl? Nes tokiu būdu lankytojams suteikiama galimybė lengviau sugrįžti į pirmąjį (pradinį) puslapį – tai patogu naršant. O jums naudinga tuo, jog lankytojas palieka atidarytą pirmąjį puslapį ir toliau naršo pasirinktame puslapyje – tai duoda teigiamų SEO rezultatų. Google sistema atidarytą puslapį vertina kaip perspektyvų – skaitomą, įdomų ir pateisinusį kliento lūkesčius.

Internetinės svetainės lankytojo išlaikymas – vienas iš SEO optimizacijos tikslų. Tais atvejais, kai lankytojas svetainėje išbūna vos kelias sekundes, SEO reitingas gali prastėti, o Jūsų pozicija paieškos sistemose – kristi.

  1. Patrauklus dizainas. Viena vertus, publikuojamas tekstas gali būti iliustruojamas įvairiomis nuotraukomis, vaizdais ar trumpais vaizdo įrašais, kurie daro teigiamą poveikį lankytojams (ir jų sprendimams). Kita vertus, šiuo atveju svarbus visas aktualios informacijos išdėstymas. Pavyzdžiui, klientams patinka kai nereikia užtrukti ieškant rekvizitų (ar kontaktų), lengvai randamas (ar matomas) darbo laikas, pristatymo sąlygos, prekės (ar paslaugos) grąžinimo sąlygos. Pastebėta, jog klientams patinka (ir yra patogu), kai internetiniame puslapyje išskiriamos vykdomos akcijos (nuolaidos) ar specialūs pasiūlymai.

Beje, patrauklus dizainas gali padėti sukurti autoritetingos svetainės įvaizdį. Tai taip pat reikalinga, nes kitos internetinės svetainės susidomėtų ir nedvejodamos naudotų nuorodas į Jūsų svetainę. Tokiu būdu pritrauksite didesnį lankytojų srautą ir savaime padidinsite potencialių klientų srautą.

Taigi pagrindinis internetinės svetainės puslapis turi būti struktūruotas ir sukurtas taip, kad būtų patrauklus ir paieškos sistemoms (jos iškeltų Jūsų internetinę svetainę į aukštas pozicijas ir lankytojai greičiau Jus surastų), ir paties interneto vartotojams (kurie nesunkiai rastų jiems reikalingą, įdomią ir aktualią informaciją).

Kas apskritai turėtų būti pateikiama visuose internetinės svetainės puslapiuose?

  1. Aktualus ir vertingas turinys, kuris sudomintų potencialius klientus.
  2. Unikalus turinys, susijęs su Jūsų produktu.
  3. Nuorodos į tam tikros kategorijos puslapius.
  4. Nuorodos į tam tikrų subkategorijų puslapius.
  5. Nuoroda į pagrindinį puslapį (itin gerai, jei tai pateikiama sukuriant konkretų logotipą / ženklą, esantį kuriame nors Jūsų internetinio puslapio viršutiniame kampe).

Kas svarbu internetinės svetainės lankytojams, kad šie ilgiau joje pabūtų?

  1. Reguliariai ir nuolat atnaujinamas turinys, kad kaskart apsilankę Jūsų internetinėje svetainėje, klientai sužinotų ką nors naujo ir naudingo.
  2. Svetainės medis, kuris gali palengvinti lankytojų naršymą Jūsų internetinėje svetainėje.
  3. Puslapio pritaikymas mobiliems įrenginiams. Interneto vartotojai dažnai vos radę laisvesnę minutę pasitelkia interneto prieigą ir per savo mobiliuosius telefonus, planšetes ar kitus įreginius, lankosi juos dominančiose internetinėse svetainėse, ieško reikalingos informacijos. Todėl jiems itin svarbu, kad internetinė svetainė būtų pritaikyta ir optimizuota mobiliems įrenginiams.
  4. Krovimosi greitis. Norimą informaciją klientai turėtų pasiekti greitai. Niekas nemėgsta lėtai veikiančių internetinių svetainių. Ir labai dažnai tokias įsimena ir jose nebesilanko.
  5. Nėra neveikiančių puslapių. Jei Jūsų internetinėje svetainėje pateikiamos nuorodos į kitus šaltinius, įsitikinkite, kad jie veikiantys. Neaktuali ar išvis nepasiekiama informacija gali erzinti klientą. Jei kuris nors puslapis neveikia, nurodykite teisingą jo adresą.
  6. Dėmesio neblaško įkyrios ir nuolat išlendančios Tokie veiksniai, kurie trukdo lankytojui susipažinti su svetainėje pateikta informacija, gali jį erzinti ir net paskatinti greičiau palikti puslapį.
  7. Galimybė palikti atsiliepimą ir esamų klientų nuomonės publikavimas. Šiais laikais, klientai mėgsta pasidomėti kitų nuomone apie norimą įsigyti prekę ar paslaugą, todėl suteikite lankytojams galimybę visą tai (atsiliepimus) matyti Jūsų internetinėje svetainėje.
  8. Saugi internetinė svetainė. Nesiūloma paspausti ant neaiškių nuorodų, reklamų, neskatinama dalyvauti neaiškiuose (ir nepatikimuose) konkursuose, žaidimuose. Tai atrodo ir nerimtai, ir nepatraukliai. Be to, mažina lankytojų pasitikėjimą Jumis, todėl tai gali padaryti neigiamą įtaką Jūsų internetinės svetainės reputacijai.

Pagrindinis puslapis (kaip ir visi kiti puslapiai) – svarbūs lankytojams pritraukti, todėl pasistenkite, kad jie būtų parengti tinkamai ir patraukliai.