MITAI IR STEREOTIPAI APIE PAIEŠKOS SISTEMAS

Pagrindinis / Straipsniai / MITAI IR STEREOTIPAI APIE PAIEŠKOS SISTEMAS

MITAI IR STEREOTIPAI APIE PAIEŠKOS SISTEMAS, SUSIJUSIAS SU SEO  PASLAUGOMIS


Šiame straipsnyje mes kalbėsime ir pasistengsime atskleisti mitus ir stereotipus apie paieškos sistemas, susijusias su SEO paslaugomis. Nors verslininkai jau daugiau nei dešimtmetį naudojasi šiomis paslaugomis ir jas vertina itin palankiai, tačiau sklandančių mitų ir prieštaringų suvokimų, deja, nemažėja.

  • 1 Mitas - Elementarus puslapio įkėlimas į paieškos sistemą – tai viskas, kad būtų įgyvendinta SEO paslaugos

Dešimtojo dešimtmečio pabaigoje paieškos sistemos turėjo tam tikras puslapių pateikimo formas, kurios buvo laikomos proceso optimizavimo dalimi. Interneto svetainių kūrėjai ir savininkai žymėdavo savo interneto svetaines ir puslapius raktiniais žodžiais ir pateikdavo juos paieškos sistemų varikliams. Tuomet paieškos sistemų varikliai juos nuskaitydavo ir įtraukdavo į savo indeksą. Ir tai buvo laikoma SEO paslaugos esme.

Deja, tačiau toks procesas ir minėtos puslapių pateikimo formos nebuvo vertinamas itin palankiai, todėl ilgainiui jų buvo atsisakyta ir paieškos sistemų variklių veikla pakito.

Vis dėlto, iki šiol išliko gajus mitas, kad SEO paslaugos tai tik paprastas puslapio paskelbimas Google paieškos sistemoje. Manoma, kad to užtenka, jog būtumėte matomi paieškos sistemose. Iš tiesų, SEO procesas – tai ilgas (reikalaujantis kelių ir daugiau mėnesių), nuoseklus, daug pastangų ir žinių reikalaujantis darbas. Tinkamai atlikus SEO paslaugas, galima užimti labai aukštas paieškos rezultatų pozicijas ir mėgautis sėkme.

  • 2 Mitas - Meta žymos (angl. meta tags) – vienintelis ir svarbiausias optimizavimo paieškos sistemoms elementas

Anksčiau meta žymos (ypač meta raktažodžių žyma) buvo laikoma itin svarbia SEO proceso dalimi. Procesas būdavo elementarus – Jūs į optimizacijos procesą įtraukiate tokius raktinius žodžius, pagal kuriuos norėtumėte, kad būtų reitinguojama Jūsų svetainė. Kai vartotojai, ieškodami norimo produkto (informacijos), į paieškos sistemą įveda atitinkamus raktinius žodžius, Jūsų puslapis patenka tarp paieškos sistemos pateikiamų rezultatų. Ilgainiui šį procesą didžiųjų paieškos sistemų varikliai nuvertino ir jis nebebuvo laikomas svarbiausiu elementu.

Meta antraščių (pavadinimų) žymos ir meta aprašymo žymos taip pat priskiriamos prie svarbiausių elementų, darančių įtaką SEO paslaugos kokybei. Teigiama, kad jos yra svarbi priemonė, skirta paieškos sistemų skaitytuvams valdyti.

Taigi nors meta žymos ir jų funkcijos yra svarbios, tačiau mitas, jog tai svarbiausias ir pagrindinis optimizavimo paieškos sistemoms akcentas. Meta žymų panaudojimas – tik vienas iš daugelio kitų atliekamų veiksmų, įgyvendinant SEO paslaugas. Teisingai parinktos meta žymos padeda sėkmingai optimizuoti svetainę paieškos sistemoms ir pritraukti naujų lankytojų (ar potencialių klientų). Meta žymų funkcija – paieškos sistemų robotams suteikia pradinę informaciją apie puslapį.

3 Mitas - Paieškos sistemoms labai svarbūs raktiniai žodžiai – kuo jų daugiau, tuo geriau.

Turbūt ne vienam iš Jūsų yra tekę matyti tokį interneto puslapį, kuriame pateikiama informacija nei naudinga, nei vertinga. Neretai tokie internetiniai puslapiai prilyginami šlamštui (angl. spam). Pateikiame vieną iš tokių pavyzdžių:

„Tomas – pigus Panevėžio santechnikas ir yra laikomas geriausiu iš pigiausių Panevėžio santechnikų, galinčių patenkinti visus Jūsų poreikius. Susisiekite su šiuo pigiu Panevėžio santechniku, kol dar ne vėlu.“

Į akis ne vienam krenta nuolat (ir per dažnai) vartojamas žodis „pigu“. Nenuostabu, kad nuolatinis mitas apie SEO paslaugas yra susijęs su bendru supratimu, jog raktinių žodžių tankis – žodžių skaičius puslapyje, padalytas iš tam tikro raktinių žodžių skaičiaus – paieškos sistemų yra naudojamas tinkamumui įvertinti ir reitingams nustatyti, todėl kuo jų daugiau, tuo geriau.

Šis mitas labai gajus – bet kokie SEO įrankiai yra grįsti koncepcija, jog raktinių žodžių tankis yra svarbi metrika. Tačiau taip nėra, juos naudoti reikia racionaliai.

Raktiniai žodžiai – tikslingai parinkti žodžiai ar jų junginiai, kuriuos vartotojas įveda į paieškos sistemą ir gauna norimus rezultatus. Pasirinkite tokius raktinius žodžius, kurie būtų susiję su Jūsų veikla, tinkamai ir tiksliai ją atspindėtų. Galite kurti ir gramatiškai netaisyklingus raktažodžius, ir nenaudodami lietuviškų rašmenų. Be to, kai būsite sukūrę daugybę raktinių žodžių, pasinaudokite paieškos sistemų duomenų bazėmis, jos padės patikslinti Jūsų sukurtus raktažodžius ir leis atrasti naujų. Veiksmingiausia priemonė šiam veiksmui atlikti – https://adwords.google.com – raktinių žodžių planavimo priemonė.

 

4 Mitas - Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) lygu Google AdWords.

Dažnai žmonės klysta kalbėdami apie SEO paslaugas bei Google AdWords ir mano, kad mokama paieška padeda sustiprinti organinius (natūralius) rezultatus.

Prisiminkite labiausiai paplitusią SEO sąmokslo teoriją: reklamos skelbimas paieškos sistemose (mokėjimas už paspaudimus), natūraliai pagerina SEO reitingus. Tai mitas! Per visą savo ilgametę patirtį ir išanalizavę atliktų tyrimų rezultatus, niekada nebuvome gavę jokių įrodymų, kad mokama reklama teigiamai veikia organinės (natūralios) paieškos rezultatus. Populiariausios paieškos sistemos – Google, Bing, Yahoo – imasi visko, kad užkirstų tam kelią. Taigi, kol paieškos sistemos laikosi tokios politikos, suvokimas, kad mokama paieška sustiprina organinius rezultatus, turėtų ir toliau išlikti mitu.

SEO paslaugos ir Google AdWords iš esmės skiriasi. SEO paslaugos, kaip jau buvo minėta, reikalauja daug laiko, ilgo ir nuoseklaus darbo. Tai ilgalaikė ir atsiperkanti investicija. Tuo tarpu Google AdWords – laikinas reklamos įrankis, už kurį reikia mokėti ir nuolat investuoti, jeigu norite, kad Jūsų reklama būtų rodoma. Kadangi mokėti reikia už vartotojo paspaudimą ant Jūsų reklamos, galite kontroliuoti ir patys spręsti, kokį biudžetą norite skirti šiam reklamos būdui.

Taigi SEO paslaugos ir Google AdWords negali būti tapatūs nei laiko, nei pastangų, nei rezultatų prasme.

5 Mitas - Optimizacijos paieškos sistemoms neįmanoma atlikti patiems.

Teigiama, jog interneto svetainę optimizuoti paieškos sistemoms gali tik programavimo įgūdžių turintis IT specialistas, nes tai be galo sunkus ir suėtingas procesas. Vis dėlto, išmokti tvarkyti savo interneto svetainę, ją administruoti galite ir Jūs, jei pasidomėsite, įsigilinsite ir suprasite esminius SEO paslaugos įgyvendinimo principus. Be abejo, jei neturėsite tinkamų žinių ir patirties apie interneto svetainės optimizavimą paieškos sistemoms, veiksmingiausių ir geriausių rezultatų nepasieksite, tačiau jei turite noro – viskas įmanoma.

6 Mitas - Optimizavimas paieškos sistemoms neveikia ir veikiausiai net neegzistuoja.

Kartais žmonės įrodinėja, jog SEO paslaugos neveikia, tačiau jei jis atliktas tinkamai, to būti negali. Todėl prieš teigiant, jog tai neveiksnu, privalu įsitikinti, kokie veiksmai buvo atlikti, koks turinys sukurtas ir į kokias interneto platformas viskas įkelta. Ne kartą buvo įrodyta, jog svetainės optimizavimas paieškos sistemoms veikia ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio rinkose. Todėl jei Jūsų svetainei atlikta optimizacija neveikia, tikriausiai kažkas buvo atlikta netinkamai.

Taip pat yra žmonių, sakančių, kad tokio dalyko kaip optimizavimas paieškos sistemoms apskritai nėra. Tai irgi mitas – SEO paslaugos pažangus ir efektyvus interneto įrankis, kurį panaudojus ir tinkamai įgyvendinus, pamatysite, jog jis ne tik veikia, bet ir padidina vartotojų srautus, atveda Jums potencialių klientų ir garantuoja sėkmę verslui.

7 Mitas - Aukštus reitingus paieškos sistemoje galima pasiekti per vieną dieną

Manoma, kad svetainę optimizuoti paieškos sistemoms galima per vieną dieną. Deja, tačiau tai manipuliacija. Toks procesas specialistų yra vadinamas paieškos sistemų „spaminimu“ (šiukšlinimu), kuomet kuriami puslapiai, skirti dirbtinam reitingų didinimu arba piktnaudžiavimui reitingavimo algoritmais. Manipuliuoti paieškos sistemos varikliais – gana populiari veikla, tačiau ilgainiui tai tampa vis sudėtingiau (nes paieškos varikliai tampa vis pažangesni) ir, mūsų teigimu, vis mažiau verta stengtis tai atlikti, nes pastangos neatsiperka.

Be to, pasinaudodami neskaidriais metodais, galite sumokėti labai didelą kainą, nes manipuliaciniai metodai jums ne tik nesuteiks naudos, bet ir „uždirbs“ tam tikras paieškos sistemų sankcijas, taikomas Jūsų svetainei.

Nors tol, kol egzistuos paieškos sistemos, tol egzistuos ir šlamštas, tačiau mes svetainę optimizuoti paieškos sistemoms siūlome skaidriai ir sąžiningai. Tik tokiu būdu pasieksite veiksmingų rezultatų ir įgyvendinsite ilgalaikius tikslus.

8 Mitas - Paieškos sistemų varikliai negali įvertinti svetainės vertės.

Kalbama, kad paieškos sistemoms nerūpi svetainės turinys, todėl galima kurti ko tik širdis geidžia. Tai netiesa, nes paieškos sistemų varikliai gali nustatyti, ar puslapis turi unikalų turinį ir ar jis suteikia kokią nors vertę vartotojams. Dažniausiai filtruojami puslapių tipai – nepakankamas (neišsamus) turinys, pasikartojantis (plagijuotas) turinys ir dinamiškai sugeneruotas turinys, kuriame pateikiama labai mažai unikalių tekstų.

Paieškos sistemų varikliai nepritaria tokio turinio skelbimui (ir tokioms svetainėms ar puslapiams) ir naudoja įvairius turinio ir nuorodų analizės algoritmus, norėdami įvertinti, kokios vertės yra interneto svetainė ar puslapis.

Tokie pagrindiniai mitai, susiję su paieškos sistemomis, sklando tiek virtualioje erdvėje, tiek realioje aplinkoje. Mūsų patarimas – nesivadovaukite ir nepasitikėkite sklandančiais mitais, neskaitykite pasenusių pranešimų apie paieškos sistemas ir joms optimizuojamas interneto svetaines. Jei norite patikimos informacijos – domėkitės ir skaitykite naujausią bei patvirtintą (patikimą) informaciją apie naujausias metodikas ir strategijas, galinčias duoti akivaizdžių ir teigiamų rezultatų.