Meta aprašymas

Pagrindinis / Straipsniai / Meta aprašymas

KAS YRA META APRAŠYMAS?

Meta aprašymas – gali būti apibūdinamas ir kaip trumpas puslapio aprašymas, matomas paieškos sistemose, ir kaip vienas iš veiksmų, atliekamų vykdant SEO paslaugas, tačiau jis skirtas žmonėms, o ne paieškų sistemoms. Tai reiškia, kad meta aprašymas turi būti patrauklus vartotojams, kad skatintų juos užeiti į Jūsų interneto svetainę. Kitaip tariant, gerai parengtas meta aprašymas lemia paspaudimus ant Jūsų svetainės ir tokiu būdu gali padidinti lankytojų srautą.

Meta aprašymas dažniausiai (bet ne visada!) yra matomas paieškos sistemų rezultatuose po interneto svetainės pavadinimu, tai reiškia, kad šio teksto perskaitymas yra antras vartotojo veiksmas, perskaičius pavadinimą.

Koks meta aprašymas (angl. meta description) yra geras?

  1. Orientuotas į žmones (apgalvojant, koks meta aprašymas jiems gali būti patrauklus, sudominti). Nereikėtų kurti nuobodžių ir banalių frazių. Rekomenduojama vartotojui siųsti naudingą ir vertingą žinutę. Be to, meta aprašymas prilygsta pardavimo tekstui, todėl turi būti įtaigus, įtikinti klientą ir neleisti jam abejoti dėl prekės ar paslaugos būtinumo (reikalingumo).
  2. Susijęs su pagrindiniais raktažodžiais (jie paieškos sistemos rezultatuose bus paryškinti). Meta aprašymas turi atitikti Jūsų interneto svetainės turinį. Norėtume atkreipti Jūsų dėmesį, kad jeigu meta aprašymas ir puslapio turinys nesutaps, galite gauti nuobaudą (pavyzdžiui, Google nuobaudą), nes bus laikoma, kad tokia svetainė klaidina ne tik paieškos sistemas, bet ir vartotojus (klientus). Kokios bus Google nuobaudos pasekmės?
  • Žemesnė pozicija paieškos sistemos rezultatuose. Tokiu būdu klientai sunkiau ras Jūsų interneto svetainę;
  • Būsite kuriam laikui pašalinti iš paieškos sistemos;
  • Būsite pašalinti iš paieškos sistemos be galimybės vėl kada nors į ją sugrįžti.

Apie šias neigiamas pasekmes Jūs būsite informuoti (jei gausite „rankinę“ Google nuobaudą), tačiau galite ir nebūti informuoti, o nuobaudos padarinius ilgainiui pamatyti patys (jei gausite „algoritminę“ Google nuobaudą). Bet kokiu atveju, svarbu pasistengti viską atlikti tinkamai, kad negautumėte nuobaudų, nes jas pašalinti gali būti sudėtinga (tai pareikalaus daug laiko, pastangų ir žinių) arba netgi neįmanoma.

  1. Tinkamos sudėties, t. y. naudojama ne daugiau negu 160 simbolių. Tiesa, šiuo atveju reikėtų paminėti, kad simbolių skaičių gali pakoreguoti ir pati paieškos sistema.
  2. Tinkamo skaičiaus, t. y. geriausia (ir specialistų siūlytina), kad meta aprašymas būtų sukuriamas kiekvienam puslapiui.
  3. Unikalus. Tekstas negali būti nukopijuotas ar nuplagijuotas iš kitų interneto svetainių. Specialistai įspėja, kad geriau jokio metaaprašymo, negu netinkamas, nes tik unikalūs meta aprašymai padeda ir vartotojams, ir paieškos sistemoms, ieškant reikiamų prekių, paslaugų ar tiesiog informacijos. Pasistenkite, kad meta aprašymas būtų informatyvus.

Visi šie parametrai tikrinami Google Webmaster Tools įrankio, kuris leidžia išanalizuoti pagrindinius meta aprašymo turinio veiksnius: ar tekstas tinkamo ilgio (nei per trumpas, nei per ilgas), ar nesikartoja pateikiama informacija. Atkreipkite dėmesį, kad paieškos sistemos reitingavimo rezultatus atnaujina kas kelias dienas, todėl jei pakeitėte meta aprašymą, bet teigiamų pokyčių nepastebėjote, turėtumėte ieškoti klaidos.

Ko turėtumėte vengti kurdami meta aprašymus?

  • meta aprašymų, nesusijusių su Jūsų interneto puslapiu;
  • bendrų meta aprašymų (pavyzdžiui, „svetainė apie kompiuterius“);
  • padrikų meta aprašymų, kuriuose vartojami klaidingi ar prasmės neturintys raktiniai žodžiai;
  • viso puslapio turinio kopijavimo meta aprašyme;
  • vienodų meta aprašymų visuose internetinės svetainės puslapiuose.

Meta aprašymas skirtas padėti Jūsų interneto svetainei išsiskirti iš kitų, todėl jį privalu gerai apgalvoti ir sukurti tinkamai, įdomiai, veiksmingai.

KAS YRA PUSLAPIO ANTRAŠTĖ (ANGL. PAGE TITLE)?

Puslapio antraštė – interneto svetainės pavadinimas, matomas paieškos sistemų rezultatuose. Šis elementas laikomas vienu iš svarbiausių atliekant vidinį SEO. Specialistai rekomenduoja kuriant meta aprašymus, kiekvieną puslapį pavadinti skirtingu pavadinimu.

Sąlygos, padedančios užtikrinti sėkmingai sukurtą puslapio antraštę:

  • Lengvai skaitomas ir aiškus;
  • Skirtas vartotojams, o ne paieškos sistemoms. Pasistenkite, kad puslapio antraštė būtų suprantama, nesudėtingos sakinio struktūros, skambėtų natūraliai.
  • Tinkamos struktūros, t. y. ne ilgesnis negu 70 simbolių (tiek simbolių rodyti gali paieškos sistemos). Jeigu į šį reikalavimą neatsižvelgsite, pavadinimas bus sutrumpintas savaime ir jo dalis bus žymima daugtaškiais. Be to, antraštę sudarantys žodžiai turi būti atskirti statmenu brūkšniu „|“, paieškos sistemos jo nenuskaito, todėl tai nepadarys jokios neigiamos įtakos pavadinimo estetikai. Kitokie ženklai, naudojami žodžiams atskirti, negalimi (arba bent jau nerekomenduotini).
  • Susietas su pagrindiniais Jūsų raktiniais žodžiais. Rekomenduojama, kad pagrindinis raktažodis pavadinime būtų pirmoje pozicijoje;
  • Kiekvienas Jūsų interneto svetainės puslapis turi turėti atskirą ir unikalų pavadinimą, nes tai netrikdo paieškos sistemų ir mažina Jūsų vidinių puslapių konkurenciją tarpusavyje.

Puslapio antraštė turi padėti vartotojui susidaryti nuomonę, apie ką yra puslapio turinys, todėl ją kurkite apgalvotai ir tikslingai.