„INBOUND“ IR „OUTBOUND“ MARKETINGAS

Straipsniai „INBOUND“ IR „OUTBOUND“ MARKETINGAS

„INBOUND“ IR „OUTBOUND“ MARKETINGAS


Pasinaudoję marketingu verslininkai sėkmingai siekia savo išsikeltų tikslų – populiarina savo veiklą, pritraukia daugiau potencialių klientų, padidina pelną ir pan. Tačiau neretai kyla klausimas, kokį marketingo būdą pasirinkti, kad iškelti tikslai būtų maksimaliai pasiekti. Naujienlaiškių siuntimas, skrajučių platinimas (pašto dėžutėse), reklamos radijuje ir televizijoje paskelbimas, reklaminių stendų rengimas – galimi marketingo būdai, vadinami „outbound“ marketingu. Tačiau specialistų teigimu, šio marketingo populiarumas ir efektyvumas laikui bėgant silpsta, nes tokia reklama nuolat visur publikuojama, afišuojama, jos visur daug, todėl žmonės mažiau ją pastebi, nevisuomet atkreipia dėmesį. Žinoma, šie marketingo metodai vis dar dažnai naudojami, tačiau kelią į populiarumą skinasi ir kiti, vadinami „inbound“ marketingu. Teigiama, jog šis būdas efektyviausias smulkiajam verslui, nes nereikalauja daug lėšų. Bet apie viską pakalbėkime nuo pradžių.

Kas yra „outbound“ marketingas?


„outbound“ marketingas – tai viena iš marketingo strategijų, kuri naudojama tam, kad plačiajai auditorijai būtų pristatyti tam tikri produktai (prekės ar paslaugos). Pagrindiniai šios marketingo strategijos būdai – televizijos ir (arba) radijo reklama, skambučiai pasiūlymams pateikti, reklaminių tekstų kūrimas, naujienlaiškių (elektroninių laiškų) siuntimas potencialiems klientams ir pan. Visa tai daroma vienu tikslu – įsiūlyti vartotojams įsigyti tam tikrą produktą (prekę ar paslaugą). Tačiau labai svarbu tai daryti saikingai, neįkyrėti vartotojams, nes priešingu atveju jie nebekreips į Jūsų tiesioginę reklamą dėmesio, nebepastebės jos.

Kaip išvengti nesklandumų? Naudodamiesi „outbound“ marketingu, susidarykite planą ir jame numatykite išsamius etapus, padėsiančius pasiekti potencialius klientus.

Kada verta rinktis „outbound“ marketingą?

  • Jei norite pasiekti vyresnio amžiaus auditoriją. Vyresni žmonės linkę dažniau žiūrėti televizorių, klausytis radijo ir skaityti laikraščius, peržiūrėti reklamas.
  • Jei siekiate naudos ir veiksmingumo „verslas verslui“ rinkoje.
  • Jei vykdote sandorius su aukštos klasės produktais.

Kuo naudingas „outbound“ marketingas?

Tinkamai naudodamiesi „outbound“ marketingo metodika padidinsite vartotojų susidomėjimą Jūsų siūlomais produktais (prekėmis ar paslaugomis), užmegsite ilgalaikius santykius su potencialiu pirkėju (ir galėsite juos vystyti).

Jei pasirinksite šį marketingo būdą, vykdykite jį nuosekliai, skelbkite tokį turinį, kuris būtų aktualus ir naudingas vartotojams (potencialiems klientams).

Kas yra „inbound“ marketingas?


„Inbound” marketingas – tai metodologija, padedanti įmonėms pritraukti daugiau tikslinės auditorijos, pasiekti (arba užsiauginti) potencialius pirkėjus, pagerinti savo įvaizdį ir prekės ženklą, kelti reputaciją, padidinti pardavimus ir pan., o vartotojams padedanti rasti informaciją apie dominantį produktą (prekes ar paslaugas). Abstrakčiai kalbant, tai tokia metodologija, kurios vienas iš pagrindinių tikslų – priderinti marketingą prie šiuolaikinių pirkėjų elgesio. „Inbound“ marketingo išskirtinumas (lyginant su kitomis skaitmeninės rinkodaros formomis) – gebėjimas užsitarnauti potencialaus pirkėjo dėmesį, o siekiamybė – užtikrinti, kad potencialūs klientai patys Jus surastų.  Taigi „inbound“ marketingo apibrėžimas, aiškiai nurodo ir šio marketingo būdo vieną svarbiausių sudedamųjų dalių, t. y. tai vartotojams vertingas turinys, skelbiamas tinklaraščiuose, vaizdo įrašuose, elektroninėse knygose, taip pat pasitelkus SEO optimizaciją bei socialinius tinklus. Tokiu būdu sukuriamas lankytojų srautas į svetainę, kurioje lankytojai tampa klientais.

Kokius privalumus suteikia inbound marketingas?


1. Į interneto svetainę pritraukiama tikslinė auditorija

Vienas svarbiausių šio marketingo kriterijų – kad vartotojai (potencialūs klientai) Jus surastų  ir atkreiptų dėmesį į Jūsų produktus (prekes ar paslaugas). Kitaip tariant, vartotojai paverčiami įmonės klientais.

Kokiais būdais galima patraukti lankytojų dėmesį? Pagrindiniai – trys būdai:

  • Atlikti SEO optimizaciją. Interneto svetainių optimizavimas pagal pasirinktus tikslinius raktinius žodžius padidina tikslinių lankytojų srautus. Pirmiausia, reikia išsiaiškinti, pagal kokius (populiariausius) raktažodžius vartotojai ieško informacijos, o tuomet interneto svetainėje skelbiamą turinį pritaikytas pagal tuos raktažodžius.
  • Pasinaudoti socialiniais tinklais. Turbūt niekam nepaslaptis, kad Lietuvoje populiariausias ir labiausiai rinkai tinkantis socialinis tinklas yra Facebook. Jis suteikia galimybę ne tik dalintis naudinga ir aktualia informacija su savo sekėjais, bet ir bendrauti su vartotojais, operatyviai atsakyti į jų užklausas, diskutuoti.
  • Pasinaudoti / atlikti įrašus tinklaraščiuose (bloguose). Tai itin tinkamas būdas įgyvendinant „inbound“ marketingą. Jei norite, kad Jus nesunkiai rastų potencialūs klientai, tai skelbkite tinklaraščiuose vertingą, aktualią, įdomią ir reikalingą informaciją, suteikite galimybę vartotojams rasti atsakymus į juos dominančius klausimus.

Tinkamai visa tai panaudojus, galima gauti didelį „inbound“ marketingo efektyvumą ir padidinti pardavimų skaičių.

2. Atliekama lankytojų konversija

Kai lankytojai jau atkreipė dėmesį į Jūsų interneto svetainę, jums naudinga gauti jų kontaktinę informaciją, šiuo atveju turimas omeny – elektroninis paštas. Tačiau mainais į tokius duomenis, Jūs turite suteikti vartotojui kažką naudingo – kokios nors srities gidą / vadovą, niekur neskelbtą vaizdo įrašą, elektroninę knygą ar pan. Svarbiausia, kad ta informacija būtų vertinga.

Patariame – norėdami gauti vartotojo duomenis, turite sukurti el. pašto palikimo formą be jokių papildomų laukelių, nes vartotojai nėra linkę palikti savo duomenų ten, kur reikia įvesti daug informacijos apie save. Mes rekomenduojame el. paštus susirinkti naudojantis mailchimp.com.

3. Lankytojai paverčiami klientais

Lankytoją paversti klientu galima siunčiant jam naujienlaiškius, svarbią informaciją el. paštu. Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad svarbiausia ne įsiūlyti nuspirkti produktą, o pateikti vertingą informaciją, kuri domintų vartotoją. Pavyzdžiui, patarimai, kaip pasinaudojus Jūsų siūlomais produktais galima išspręsti kylančias problemas – puikus būdas sudominti.

El. laiškus turėtumėte siųsti reguliariai ir nuolat, nes neretai pasitaiko, jog tik gavę tam tikrą skaičių laiškų, vartotojai įsigyja siūlomą produktą.

4. Analizuojami statistiniai duomenys

„Inbound“ marketingo statistinių duomenų stebėjimas – itin svarbus procesas. Tam galite pasinaudoti Google Analytic įrankiu. Svarbiausi duomenys, kuriuos pravartu analizuoti – koks turinys pritraukia daugiausia vartotojų, iš kur (iš kokių šaltinių) ateina didžiausi lankytojų srautai, kokie pasiūlymai (kaip pateiktas mygtukas atlikti Jūsų norimą veiksmą, t. y. gauti vartotojo duomenis) veiksmingiausi, kiek laiko vartotojai būna svetainėje ir po kiek laiko palieka svetainę neatlikę jokių veiksmų. Nuolat analizuodami statistinius duomenis, galėsite tobulinti „inbound“ marketingo strategiją, kad ji būtų dar veiksmingesnė.

Ką dar verta žinoti apie „inbound“ marketingą?

  • Jeigu norite pagerinti „inbound“ marketingo rezultatus, pasinaudokite SEO optimizacija, nes ji puikiai pritraukia tikslinių vartotojų srautus.
  • Daugiausia dėmesio skirkite turiniui, nes jis yra vienas iš svarbiausių „inbound“ marketingo komponentų. Neužmirškite, jog vertingas ir naudingas turinys pritraukia ir žavi lankytojus.
  • Nebūkite įkyrūs ir per dažnai nesiūlykite vartotojams savo produktų (prekių ar paslaugų), nes skatinsite jų abejingumą Jūsų produktui.

Trumpai tariant, „inbound“ marketingas yra šiek tiek susijęs su turinio marketingu, t. y. analizuoja (vertina) turinio įtaką ir yra orientuotas gauti kuo geresnės kokybės konversijas (vartotojo ir Jūsų pranešimo sąveika). Turėtume žinote, kad turinio marketingui svarbiausias yra turinio sklaidos procesas, o inbound marketingui –  turinio įtaka veiklos rezultatams. Tad jei skelbiate daugiau tekstų siekdami pagerinti varotojo patyrimą, turinio marketingas puikiai pateisins Jūsų lūkesčius, tačiau jei norite sukurti užklausas, kurios duotu reikiamų rezultatų, generuotų klientų srautus, mes siūlome Jums rinktis „inbound“ marketingo strategiją.

Trumpai


Turbūt jau supratote, kad „inbound“ marketingas yra ilgalaikė strategija ir reikia nemažai laiko, kad būtų matomas didėjantis veiksmingumas, pastebimi geresni rezultatais (pavyzdžiui, padidėjęs klientų skaičius ar Jūsų pelnas ir pan.). „Inbound“ marketingas ypač tinka jaunoms (pradedančiosioms savo veiklą) įmonėms, tačiau juo gali naudotis ir kitos – vidutinės ir stambios – įmonės.  Džiugina pastebėta tendencija, kad Lietuvoje vis daugiau įmonių pasirenka būtent „inbound“ marketingo strategiją ir tokių pasirinkimų skaičius toliau sparčiai auga (prognozuojama, kad ir augs). Tad nedvejokite ir naudokitės šiuolaikinėmis galimybėmis, nes tik jos gali paversti Jus lyderiu savo rinkoje.

Vis dėlto, jei dar dvejojate ir negalite apsispręsti, ką (kokią strategiją) pasirinkti, mes Jums pateikiame aiškius „outbound“ ir „inbound“ marketingo skirtumus.

„Inbound“ marketingas„Outbound“ marketingas
·         Svarbiausia tinkamai pateikti turinį, nes tik jis sudomina, pritraukia vartotoją ir suteikia jam naudos, t. y. yra vertingas vartotojui.·         Svarbiausia parodyti savo produktą (prekę ar paslaugą), tačiau neretu atveju tai nebūna aktualu ir įdomu vartotojui, todėl ši strategija laikoma mažaverte, t. y. suteikiančia labai mažai (arba netgi išvis nesuteikiančia) vertės vartotojui.
·         Vartotojai pritraukiami per įvairius kanalus –  paieškos sistemas, socialinius tinklus ir pan.·         Vartotojai pritraukiami per įvairaus pobūdžio reklamą – laikraščiuose, žurnaluose, televizijoje,  radijuje ir pan. Tačiau toks būdas labiausiai veikia tik vyresniąją kartą.
·         Būdinga dvipusė komunikacija – bendraujama su esamu ir potencialiu klientu.·         Būdinga vienpusė komunikacija.

Tikimės, šios žinios padės Jums apsispręsti ir priimti tinkamiausią ir veiksmingiausią sprendimą!