Konkurentų tinklapių analizė

Straipsniai Konkurentų tinklapių analizė

Norėdami iškelti savo tinklapį į aukštas Google paieškos rezultatų pozicijas, reikalinga išanalizuoti savo srities konkurentų tinklapius. Nėra svarbu, ar turite esamą internetinę svetainę ar esate ką tik susikūręs naują svetainę, svarbu žinoti kokios yra konkurentų tinklapių pozicijos paieškos rezultatuose ir jų atliekamus veiksmus SEO srityje. Išsamiau papasakosime, kaip tinkamai atlikti konkurentų tinklapių analizę - tyrimą.

Konkurentų analizė


Jūsų tinklapiui niekaip nepavyksta iškilti į aukštas Google paieškos pozicijas, todėl galite manyti, kad kažką darote neteisingai? Nebūtinai. Atlikus analizę gali paaiškėti, jog jų internetiniai puslapiai yra puikiai optimizuoti ir Jums reikia daugiau laiko pasiekti norimų rezultatų. Jeigu pasirodo, kad konkurentai nėra stiprūs SEO optimizacijoje, gali būti, kad atlikus keletą patobulinimų svetainės viduje ir išorėje, bus nesunku iškelti puslapį į Google paieškos pirmas pozicijas. Taigi konkurentų analizė padeda išsiaiškinti ar stiprūs yra Jūsų konkurentų tinklapiai, sunku ar lengva bus iškilti pagal norimus raktinius žodžius paieškos rezultatuose.

Prieš pradedant analizuojanti konkurentų tinklapius pirmiausia būtina atlikti pagrindinių raktažodžių analizę, kuriais potencialūs vartotojai ieško Jūsų paslaugų ar produktų. Šis etapas yra lemiantis, jeigu raktažodžių tyrimas bus atliktas netinkamai, tokiu atveju visa analizė neturės prasmės.

  1. Mąstykite kaip paprastas klientas

Turite atsirinkti tuos raktinius žodžius, kuriais ieško Jūsų potencialūs klientai. Ši užduotis kartais būna paprasta, o kartais – sudėtinga. Didelę pagalbą suteikia Google keywords planner įrankis, kuriuo galima sužinoti, kaip dažniausiai vartotojai ieško Jūsų atstovaujamų paslaugų ar produktų. Taip pat rekomenduojame peržvelgti kartu ir Google keywords planner siūlomus kitus raktinius žodžius. Pasitaiko, kad pateikti ilgesni raktiniai žodžiai, turi nemažai užklausų per mėnesį.

Analizuodami ir rinkdami raktažodžius, stenkitės galvoti kaip vartotojas, o ne, kaip profesionalas, kuris žino specifinius terminus.

  1. Identifikuokite savo konkurentus

Atlikus pagrindinių raktinių žodžių analizę, galima pereiti prie kito etapo– išsiaiškinti savo pagrindinius konkurentus. Galite pagal 4-5 pagrindinius raktažodžius išsirinkite dominuojančias svetaines Google paieškoje. Tai yra pagrindiniai Jūsų tinklapio konkurentai. Juos atsirinkus, toliau analizuosite jų puslapius, kad išsiaiškintumėte, kodėl jų svetainės turi aukštas pozicijas paieškoje.

  1. Konkurento tinklapio vidinė analizė

Žinodami konkurentų tinklapius, galite analizuot, ar jie optimizuoja savo tinklapius, kokius veiksmus atlieka ir kaip Jus patys galite išnaudoti tai savo SEO strategijoje, kad sėkmingai konkuruotumėte paieškoje.

Pirmiausia reikia pradėti nuo vidinės konkurentų svetainės analizės.

Raktinių žodžių panaudojimas:

Kokius raktažodžius konkurentas naudoja savo puslapių title taguose (title tag)?
Ar konkurento tinklapyje yra naudojami raktiniai žodžiai puslapių meta keywords taguose? Šiai dienai keywords tagai neturi įtakos pačiai paieškai, tačiau jeigu  yra naudojami, reiškia konkurentai laiko juos svarbiais raktiniais žodžiais. Kokie raktažodžiai dažniausiai naudojami konkurento straipsnių pavadinimuose  ir svetainės turinyje (įskaitant h1, h2 taguose)? Tam nustatyti gali padėti Keyword DensitAnalyzer įrankis.

Tinklapio turinio analizė:

Kokį pagrindinį raktažodį optimizuoti konkurentas renkasi straipsniuose – paslaugą, prekę ar prekinį ženklą?
Kokie raktažodžiai tinklapio turinyje dažniausiai naudojami vidinių nuorodų inkariniams tekstams?
Ar dažnai konkurentas atnaujina savo svetainės turinį (naujienas, straipsnius, kitus įrašus)?
Kokį turinį dažniausiai kuria konkurentas – straipsnius, vaizdo įrašus, audio įrašus?
Ar turinyje yra būna naudojami h1, h2 tagai?
Ar nesudėtinga pasiekti iš pagrindinio puslapio vidinius puslapius?
Ar prie turinio yra socialinių tinklų nuorodos, skatinančios pasidalinti? Jei taip – ar dažnai turinys yra dalinamas vartotojų socialiniuose tinkluose?

Techninė analizė:

Kokiuose pozicijose konkurentų tinklapis yra reitinguojamas paieškos rezultatuose, pagal Jums aktualius pagrindinius raktažodžius?
Ar tinklapyje esantys paveikslėliai yra optimizuoti su ALT tagais?
Ar tinklapio html kodas, meta description ir title tagai  yra tvarkingi?
Atlikus vidinę tinklapių analizę galima nustatyti, ar konkurentai daro SEO optimizaciją ar ne, nuo to priklausys ar sudėtinga juos aplenkti.

  1. Išorinė analizė

Tolimesnis etapas išanalizuoti konkurentų tinklapių išorinę SEO optimizaciją, kitaip tariant backlinkus iš išorinių portalų.

Backlinkai ir jų kokybė daro didžiulę įtaką paieškos sistemos rezultatuose ir SEO optimizavimo procese.

Konkurentų backlinkų analizei galite naudoti ahrefs įrankį, kuriuo galima išanalizuoti backlinkus, iš kokių domenų jie ateina ir kokie nuorodų inkariniai tekstai. Žinodami visą tai, galite suprasti, ar konkurentai stipriai dirba su savo svetainę, kokius raktažodžius siekia iškelti paieškos rezultatuose, ar intensyvėja naujų nuorodų atsiradimas.

Kiek backlinkų ir iš kiek skirtingų domenų ateina į konkurento tinklapį?
Kurie tinklapio puslapiai sulaukia daugiausiai ateinančių nuorodų?
Kokie dažniausiai naudojami inkariniai nuorodų tekstai?
Iš kokių diskusijų forumų yra nuorodų į konkurentų tinklapį?
Ar konkurentai perka mokamas SEO nuorodas? Jei taip, kokiuose portaluose? Kokio Page Rank’o?

Taip pat vienas iš svarbių faktorių išorinėje analizėje – socialiniai tinklai ir aktyvumas juose.

Lietuvoje didžiausią vartotojų srautą valdo Facebook socialinis tinklas. Pasižiūrėkite ar konkurentai turi susikūrę savo įmonės Facebook profilį, atkreipkite puslapį mėgstančių žmonių skaičių, pasižiūrėkite ar dažnai yra talpinamas turinys socialiniame tinkle. Google paieškos reitingą įtakoja tinklapio nuorodos socialiniuose tinkluose: kaip dažnai yra dalinamasi įvairiomis tinklapio nuorodomis (kiek shar‘ų, lik‘ų ir pan.).

Jeigu konkurento Facebook profilis turi nemažai turinio, reikalinga išanalizuoti, ar skelbiamas turinys yra autoritetingas ir vertingas. Naudingas įrankis, šiuo atveju, kuriuo naudojamės yra Open Site Explorer, kurio pagalba galite palyginti keletą profilių.

Taigi pateikėme SEO, kaip galite šnipinėti konkurentus – konkurentų analizę ir tyrimą. Tokios pradinės analizės užtenka pirmam vaizdo susidarymui apie konkurentų tinklapius ir socialinius tinklus. Toliau žinodami konkurentų tinklapių situaciją galite planuoti savo strateginius veiksmus SEO optimizacijoje, kurie padėtų iškelti Jūsų tinklapį Google paieškos rezultatuose aukščiau ir taip gauti daugiau klientų.