Kiek kainuoja SEO paslaugos?

SEO paslaugų kaina yra viena didžiausių paslapčių internete. Kodėl? Todėl, kad kiekviena SEO agentūra turi savo kainodarą ir net kainų skaičiavimo metodikas. Šiame straipsnyje pabandysime paanalizuoti, kas geriau – mokėti kas mėnesį ar už rezultatą?

Mėnesinis mokestis

Kai kurios SEO agentūros ima mėnesinį mokestį. Kas į jį įtraukta? Viskas priklauso nuo projekto sudėtingumo ir numatomų darbų. Kiek valandų reikia programuotojo darbo, kiek projektų vadovas turi sugaišti keisdamas tekstus nuorodas ar apdorodamas iliustracijas? Kiekvieną mėnesį skirtingai. Taip pat kaip bus dirbama su atgalinėmis nuorodomis. Ar nuorodos perkamos, ar rašomi SEO straipsniai, ar dirbama su turinio rinkodara? Variantų yra nemažai, todėl pasakyti, kad mėnesinis mokestis turi būti 500 eurų ar 2500 – labai sudėtinga.

Dar vienas kriterijus, kuris sudaro „liūto dalį“ – raktinių žodžių skaičius. Su keliais raktiniais dirbama – 5, 10, 20 ar 100. Tai labai svarbu, nes nuo to priklauso, kiek žmonių dirbs prie projekto. Juk mėnesinis mokestis turi padengti jų atlyginimus ir dar uždirbti.

Vienkartinis mokestis už rezultatą

Pasiektas rezultatas – labai svarbus momentas SEO rinkoje. Jei sutariama kaina už pasiektą rezultatą, nepasiekus rezultato, pinigai gali būti grąžinami. Tai labai žavi kai kuriuos užsakovus, bet ar tai tikrai geriausias būdas apmokėti už SEO paslaugas?

Pirmiausia susitariama, kas yra pasiektas rezultatas. Viena kaina yra už patekimą į TOP10, kita kaina – į TOP5, dar kita – į TOP3 ir aukščiausia – 1 pozicija. Mokama už kiekvieną raktažodį atskirai.

Kitas momentas – raktažodžių konkurencija. Jei raktažodis labai konkurencingas, jo kėlimo kaina bus kur kas didesnė, nei ilgo 5 žodžių raktinio, kuriam iškelti pakaks poros SEO straipsnių ir geros vidinės optimizacijos.

Dar vienas momentas – raktažodžių rinka. Jei tai „kreditai“ – kaina tikrai bus didesnė, nei „buhalteriai“.

Kažkas gali ginčytis, kad tik baziniai raktažodžiai yra pelningi, todėl tik į juos verta investuoti. Neseniai atlikti tyrimai parodė, kad pelningiausi yra ne baziniai, o tikslūs raktiniai žodžiai. Juk žodžio „kreditai“ ieško nebūtinai tik tie, kurie nori pasiskolinti pinigų. Tuo tarpu „greitojo kredito sąlygos“ raktinis žodis greičiausiai bus ieškomas tų, kurie jau rimtai svarsto pasiskolinti. Dėl to būtina raktinius žodžius rinktis labai atsakingai. SEO profesionalai padeda tai padaryti, nes turi pakankamai gerus įrankius raktinių žodžių analizei. Taip pat analizuojami ir konkurentai.

Kuris būdas pranašesnis?

Abu apmokėjimo būdai už SEO paslaugas yra geri, tačiau geresnis yra už kiekvieną raktinį žodį. Klientas susimoka tada, kada nori kažką pasiekti, o ne už viską iš karto. Tai itin patogu pradedantiesiems verslams, kuriems reikia užsidirbti lėšas, kurias galima būtų investuoti į kitų paslaugų populiarinimą.

Tik reiktų numatyti keletą dalykų. Vienas jų – kiek laiko raktinis žodis turi būti sutartose pozicijose. Pasiekti rezultatą galima gana greitai, bet jį išlaikyti – dar viena sunki SEO agentūros užduotis. Juk konkurentai nesnaudžia…

Abonementinis mokestis turi vieną didelį trūkumą – jis niekaip nesusijęs su kampanijos sėkme. Jei po metų rezultatai netenkina, pinigai nėra grąžinami – darbas juk vyko, pozicijos kilo ir krito, lankomumas didėjo. SEO profesionalai savo darbą atliko, tačiau Google yra nuolat besikeičiantis mechanizmas ir naivu manyti, kad kartą pasiekta 1-ji pozicija išliks tokia amžinai. Jau kitą dieną konkurentai gali išstumti iš pirmųjų pozicijų, o užrūstintas Google gali tiesiog išmesti iš paieškos. Kas kaltas tada? Kaip ir sporte, visada kaltas treneris (SEO specialistas), nors visada tik pritrūko šiek tiek sėkmės…