svetaines dizainas

H žymos (angl. tags) – antraščių žymos, kurių pagrindinė funkcija – aiškiai struktūruoti puslapį, kad vartotojams būtų patogu juo naudotis. Tačiau norėdami tinkamai jas sukurti, turite daugiau apie tai išmanyti.

PLAČIAU APIE H ŽYMAS (ANGL. TAGS)

Iš viso yra šešios antraštės žymos, prasidedančios nuo svarbiausios (<h1>) ir palaipsniui mažėjančios pagal savo svarbą (<h6>) žymos. Paprastai tariant, <h> žymos leidžia sukurti skirtingo lygio tekstus, iš kurių didžiausią matomumą ir svarbą turi mažiausią skaičių turinti antraštė. Be to, antraštės žymą turintis tekstas išsiskiria savo dydžiu ir ryškumu, jis tarsi užuomina vartotojams, kuri teksto dalis yra svarbi ir taikliausiai nusakanti apie ką bus po antrašte esantis tekstas.

Specialistai rekomenduoja kelias skirtingo lygio antraštes naudoti kiekviename interneto puslapyje, kuriame yra skelbiamas jums svarbus SEO tekstas.

Kad būtų lengviau suprasti, pateiksime Jums pavyzdį. Įsivaizduokite internetinę mobiliųjų telefonų parduotuvę (svetainę). Joje antraštės galėtų būti sukurtos taip:

<h1> Telefonai </h1> – bendro pobūdžio pirminis antraštės tekstas. Tolesnės antraštės žymos – <h2>, <h3> <…> – turi išsamiai aprašyti produktą ir detaliai nurodyti <h1> savybes.

<h2> Išmanieji telefonai </h2> – nurodomas telefonų tipas, t. y. išmanūs telefonai.

<h3> Huawei išmanieji telefonai </h3> – praplečia ankstesnes antraščių žymas.

Kaip jau buvo minėta, puslapyje patartina panaudoti po vieną skirtingo lygio žymą (<h1>, <h2>, <h3), žemesnio lygio žymos nėra privalomos, tačiau visuomet galimos. Pristatysime šias žymas plačiau.

KĄ SVARBU ŽINOTI KURIANT H ŽYMAS (ANGL. TAGS)?

H1 žyma. Svarbiausia, ką apie ją reikėtų žinoti – viename puslapyje ji turi būti panaudota tik vieną kartą, kaip pagrindinis puslapio fragmentas ar pavadinimas. Į ją taip pat galima įtraukti tikslinius raktinius žodžius. Remiantis SEO specialistų rekomendacijomis, puslapio antraštė ir paragrafas turi būti vienodi, nes gavę tam tikros paieškos sistemos (pavyzdžiui, Google) rezultatus, vartotojai pirmiausia perskaito puslapio antraštę ir lygiai tą patį tekstą jie tikisi pamatyti užėję į svetainę. Priešingu atveju, t. y. jei paieškos sistemos rezultatuose ir svetainės turinyje tekstai būna skirtingi ir nesutampantys, tai vartotojai dažniausiai išeina iš svetainės. Dėl šios priežasties gali padidėti svetainės atmetimo rodiklių tikimybė. Tai išties Jūsų svetainei kenkiantis veiksnys.

H2 žyma. Priešingai negu <h1>, ši žyma gali būti panaudota daugiau kaip 1 kartą, tačiau neturėtų būti perteklinė, t. y. ją naudoti reikėtų saikingai. Be to, antraštės turi būti kuriamos natūraliai, t. y. nors jos reikalingos vidinei SEO optimizacijai atlikti, tačiau vis tiek turi išlikti patrauklios ir vartotojams.  Kai kurie specialistai į <h2> žymą siūlo įtraukti ir raktinių žodžių sinonimus, t. y. pagrindiniams raktažodžiams artimus žodžius.

H3 žyma. Šią žyma galima naudoti neribotai, t. y. tiek, kiek reikia, kad svetainė būtų struktūruota, tvarkinga ir patraukli vartotojams. Jai galioja panašios sąlygos, kaip ir <h2> žymai – kadangi ši žyma yra irgi svarbi SEO procesui, ją reikėtų sieti su kitais SEO elementais – raktiniais žodžiais, kurie turi būti įtraukti į tekstą natūraliai. Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad tam tikros paieškos sistemos (pavyzdžiui, Google) gali ištirti raktinių žodžių tankį tekste, todėl necertėtų persistengti. Be to, kurdami <h3> žymos antraštę, pasistenkite, kad ji sudomintų ir skatintų vartotoją skaityti toliau. Jeigu nepavyksta į antraštę įtraukti raktinio žodžio taip, kad ji atrodytų natūraliai, tuomet geriau atsisakykite raktinių žodžių ir nevartokite jų priverstinai.

H4–H6 žymos. Šios žymos nėra itin svarbios ir privalomos naudoti. Vis dėlto, jas galima naudoti pagal poreikį, kad svetainė atrodytų ir tvarkinga, ir estetiška. Raktažodžius šiuo atveju galima naudoti, tačiau saikingai ir išlaikant antraštės natūralumą. Trumpai tariant, šios žymos turi būti kuriamos laikantis <h3> žymos kūrimo principų.

Laikydamiesi anksčiau išvardytų žymų kūrimo taisyklių ir sąlygų, sukursite nepriekaištingą ir patrauklią antraštę.

KUO SVARBIOS H ŽYMOS (ANGL. H TAGS)?

Taigi tinkamai sukurtos H žymos turi kelis svarbius privalumus:

  1. Atskleidžia vartotojams svetainės struktūrą
  2. Išskiria teksto fragmentą, geriausiai pristatantį svetainės turinį. Jis didesnis ir ryškesnis, todėl lengvai skaitomas ir suprantamas – tai itin patogu vartotojams
  3. Padeda paieškos sistemoms suprasti, kuris tekstas yra svarbiausias
  1. Paverčia svetainę tvarkinga, struktūruota ir estetiška

Gerai sukurtos H žymos – geresnis vartotojų ir paieškos sistemų vertinimas!

3 Komentarai
Edvardas

Labai naudinga ir aiški informacija. Dėkui!

Reply
Rivanda

Aciu kad paraset, dabar zinosiu 🙂

Reply
Kjosas

Aciu kad parasete apie sita tema!

Reply

Palikite komentarą