marketingo paslaugos

Prieš du dešimtmečius, interneto svetaines turėjo ne visos įmonės. Maža to, reikėjo stipriai padirbėti, kad įrodytum įmonės savininkui, jog jam tos interneto svetainės reikia iš viso. Tada nebuvo didelio suvokimo, ko reikia, ko nereikia savame puslapyje, todėl ten būdavo gana nemažai tuščių puslapių. Dažniausiai tuščias būdavo Naujienų skyrelis… Paklaustas, kam tos naujienos reikalingos, įmonės vadovas tik teisindavosi „dizaineriai man liepė padaryti tokį skyrių, nes dabar mada…“

Praėjo du dešimtmečiai. Pasirodo, ši mada niekur nedingo. Dabar „dizaineriai“ liepia įsitaisyti ne Naujienų meniu punktą, o Tinklaraštis arba Blogas. Ir daugeliu atvejų šis skyrius iki šiol yra tuščias, arba jame jau dveji metai kaip puikuojasi du įrašai. Vienas jų – „Startuoja mūsų blogas…“, o kitas šiaip apie kažkokią akciją.

Natūraliai kyla klausimas, ar tikrai įmonėms reikalingas tas blogas?

Atsakymas vienareikšmis – TAIP, įmonei blogas reikalingas tik tuo atveju, jei numatyta aiški SEO ar turinio rinkodaros strategija. Jei SEO niekas nedaro, o rinkodaros skyrius nesusitvarko su klientų lavina, velniop tą blogą!..

Kaip pavadinti skyrelį: blogu ar patarimais?

Pirmiausia, pats terminas blogas yra nelabai gražus. Tinklaraštis – lietuviška versija yra gana plati, tad tikrai galėtų būti naudojama kur kas dažniau. Kaip geriau pavadinti šią puslapio skiltį? Iš SEO pusės žiūrint, geriausia pavadinti Patarimai, nes tai viena ieškomiausių frazių. Straipsniai, Naujienos, Naudinga informacija, Informacija klientams – nelabai ieškomi terminai, tad vargti nevertėtų. Įmonės žurnalas, leidinys – gana dviprasmiški pavadinimai, nes skaitytojas tikisi periodiškumo, redakcijos žodžio ir kitų tradicinei žiniasklaidai būdingų atributų. Nors idėja ir visai nebloga ir tikrai įgyvendinama – reikia tik geros turinio strategijos.

Susisuko galva dėl pavadinimo? Palikite tiesiog Tinklaraštis arba Straipsniai – šie du pavadinimai universaliausi.

Tenka matyti net tris skyrelius vienu metu: Naujienos, Akcijos, Patarimai. Iš esmės viską galima sudėti po vienu „stogu“.

Ką rašyti tinklaraštyje?

SEO specialistai įtikino jus, kad reikia tinklaraščio? Puiku, dabar turite išspręsti kitą galvos skausmą – ką rašysite savo tinklaraštyje. SEO specialistai nepasakė? Prasti tada tie specialistai 😉 Optimizuojant puslapį yra svarbu, kad puslapis didėtų horizontaliai – plėstųsi vidinių puslapių plotmėje. Įsivaizduokite, kad esate maža įmonė. Kokia informacija pateikiama jūsų tinklalapyje? Apie Mus, paslaugos, Kontaktai ir… viskas. Ir taip niekas nesikeičia jau 5 metai. Gal kiek atnaujinate Apie mus skyrelį kas pora metų, pakeičiate paslaugos pavadinimą ir tiek. Puslapis nesiplečia, ir Google tai mato.

SEO specialistai jūsų puslapio optimizaciją pradeda nuo rinkos ir raktinių žodžių analizės. Paprasčiausiai Excelyje surašomi tie 20-50 raktinių žodžių, kurie yra susiję su jūsų veikla ir pagal juos reiktų konkuruoti. Dabartiniai Google reikalavimai raktažodžių panaudojimui tekste yra griežti – tekstas neturi būti prikištas raktinių žodžių. Taigi, visų 30 viename tekste negalite panaudoti. Va čia ir gelbsti tinklaraštis.

Išsirenkate 12 svarbiausių raktinių žodžių. Tai jūsų tinklaraščio temos 12 mėnesių. Liko dar raktinių žodžių? Ne problema – bus temų dar vieniems metams. Jei tinklaraštį rašote ne patys, o samdote rašytoją, tai jam nereikia net temų galvoti – duodate atrinktų raktažodžių sąrašą – rašytojas pats sugalvos temas ir atsiųs patvirtinimui. Garantuotai dar kils keletas minčių.

Atlikite nedidelį eksperimentą: paklauskite biuro administratorės ir vadybininkų, kokius 5 klausimus dažniausiai užduoda jūsų klientai? Gal yra kai kurie klausimai, į kuriuos jau pavargote atsakinėti, nes reikia aiškinti tą patį per tą patį. Štai jums dar 5 temos į tinklaraštį. Neabejotinai galėtumėte sukrapštyti ir 10 tokių klausimų. Galite atidaryti skyrelį Dažniausiai Užduodami klausimai, juos surašyti ir pateikti trumpus atsakymus. Turite visus metus, kad kiekviena iš šių klausimų pateiktumėte ir ilgus išsamius atsakymus savo tinklaraštyje. Jei pastebėjote, kad klientai klausinėja kažko naujo ir svarbaus – reaguokite greitai. Užsakykite straipsnį ta tema. Jums paskambina tik 1 iš 10 klientų susidūrusių su šiuo klausimu. Kiti 9 eina atsakymų ieškoti į Google. Ten tikrai turi rasti jūsų straipsnį.

Tinklaraštis yra reikalingas ir tam, kad paskelbtumėte oficialias įmonės naujienas. Laimėjote viešųjų pirkimų konkursą? Brūkštelėkite keletą sakinių, įdėkite nuotrauką. Jūsų įmonės darbuotojai dalyvauja vienoje iš verslo įmonėms skirtų konkursų? Irgi verta paminėti tinklaraštyje. Vasarą organizavote „teambuildingo“ renginį darbuotojams kaimo turizmo sodyboje? Pasidalinkite nuotraukomis. Potencialūs klientai tikrai nori matyti, kad jūsų komanda vieninga ir dirba kaip kumštis, kad susidorotų su jų užsakytomis paslaugomis.

Jei organizuojate kokią akciją, tinklaraštis yra puiki vieta paskelbti akcijos taisyklėms.

Matote, jau turimi 20-30 temų per metus. Tai reiškia, kad kas mėnesį turėsite paruošti bent po 3 įrašus tinklaraštyje. Ir nereikia skųstis, kad nebus apie ką rašyti…

Turinio rinkodara

Kaip gi nepaminėti tos turinio strategijos, kuri dabar taip mėgstama rinkodaros specialistų?.. Tą dieną, kai pasirodys pirmasis jūsų tinklaraščio straipsnis, jūs oficialiai pradedate vykdyti ir turinio rinkodaros kampaniją.

Tai, kad rašote savo tinklaraštį, kurį per dieną paskaito 20-50 žmonių, didelių turtų jums nesukraus. Reikia didesnio lankytojų srauto. Pirkti AdWords? Ne, tinklaraščio straipsniams to nereikia. Viskas, ko reikia, tai jais dalintis socialiniuose tinkluose ir priversti darbuotojus tai padaryti. Tegul tai būna nedidelis mokesti už leidimą naudotis Facebooku darbo metu. Jei jau sėdima socialiniuose tinkluose, tai tegul darbuotojai būna naudingi ir pasidalina įmonės puslapyje atsiradusiais straipsniais.

Kitas turinio platinimo kelias – per žiniasklaidos portalus. Jei straipsnis kokybiškas ir neturi tiesioginės reklamos, siūlykite perpublikuoti Delfi, 15min.lt, Lrytas, Alfa ir kitiems portalams. Nieko mokėti jiems nereikia, jie kokybišką turi mielai priima pas save ir dar nurodo, iš kur paėmė. Dažnai su nuoroda į jūsų puslapį. Taip gaunate vertingą atgalinę nuorodą ir šiek tiek žinomumo bei lankytojų.

Praėjus metams ar dviems nesustokite – tęskite nors ir su 6 straipsniai per metus. Taip jūsų tinklaraštis ir toliau tarnaus SEO.

Palikite komentarą