meta aprasymai

SEO paslaugos negali sukurti produkto paklausos, jeigu jos nėra, tačiau tinkamai atliktas SEO gali visą parą į Jūsų interneto svetainę traukti naujus lankytojus.

Jei turite verslą, tikėtina, kad siekiate didesnio pelno ir veikiausiai esate atradę kokią nors marketingo strategiją, kuri buvo itin veiksminga, kai Jūsų verslas buvo smulkus, kai buvote tik pradedantieji verslininkai. Ar tikrai pasirinkta marketingo strategija tinkamai veikia iki šiol?

Nenustebinsime pasakydami, kad šiuo metu žmonės nuolat naudoja paieškos sistemas, kad įsigytų norimą produktą ar surastų reikalingą informaciją. Ir tai įrodo faktas –  „Google“ paieškos sistemai per dieną pateikiama virš 2 milijardų paieškų užklausų. Tai yra daugiau nei 50 000 paieškų per sekundę! Ar Jūsų pasirinkta marketingo strategija orientuota į paieškos sistemas?

SEO specialistai teigia, kad „Google“ (ir mažesnės paieškos sistemos) yra šiuolaikinė „Geltonųjų puslapių“ (angl. Yellow pages) versija. Prisiminkime praeitį – patekimas į pirmus spaudos puslapius reiškė daugiau skambučių, kaip ir buvimas pirmame „Google“ puslapyje reiškia, kad sulauksite daugiau paspaudimų, Jūsų svetainę aplankys daugiau vartotojų. Aukšti paieškos sistemų įvertinimai iškelia Jūsų svetainę į paieškos rezultatų viršūnę ir leidžia tapti labiau matomiems. Ir tai ne vienintelis privalumas. Žvelgiant iš prekės ženklo perspektyvos, aukštos paieškos rezultatų pozicijos laikomos labai galinga vieta. Žvelgiant iš verslo perspektyvos, buvimas aukštose pozicijose reiškia, kad didžioji dalis lankytojų srauto priklausys Jums, t. y. daugiau žmonių apsilankys Jūsų svetainėje. Kitais žodžiais tariant: didesnis vartotojų srautas > daugiau lankytojų > daugiau iniciatyvos > daugiau pardavimų.

Abejojate, kad SEO yra svarbus Jūsų verslui? Pagalvokite dar kartą:

  • 93 proc. internetinės patirties prasideda nuo paieškos sistemų (užklausų pateikimo paieškos sistemoms).
  • 60 proc. vartotojų apsilanko tik tose interneto svetainėse, kurios yra pirmose paieškos rezultatų pozicijose.
  • 75 proc. vartotojų peržiūri tik pirmą paieškos rezultatų puslapį.

Tad neabejokite, SEO tikrai veikia.

Kaip man rasti ir gauti geriausias SEO paslaugas?

Neįrodinėsime, kad aukštesni Jūsų interneto svetainės reitingai paieškos sistemoje gali turėti didelį poveikį Jūsų verslui. Sunkesnis klausimas yra išsiaiškinti, kaip patekti į tuos paieškos rezultatus. Tai galite padaryti patys arba užsakyti SEO paslaugas iš SEO specialistų ar įmonės. Vis dėlto, kad ir kokį variantą pasirinksite, vis tiek turėsite įdėti pastangų, kad SEO paslaugos atneštų norimų rezultatų ir duotų naudos.

Nuo ko reikėtų pradėti?

1 žingsnis. Išsiaiškinkite savo poreikius. Ar galite šį darbą atlikti savarankiškai? SEO specialistas galėtų suteikti Jums daugiau naudos – jis dirbtų kartu su Jumis, kad sukurtumėte gerą SEO strategiją.

Gebate puikiai rašyti tekstus ir kurti nuorodas, tačiau Jums trūksta techninių žinių? Vėlgi siūlome kreiptis į SEO specialistus, kurie patikrins Jūsų svetainę ir atliks reikiamus veiksmus. Tiesa, SEO specialistą galima samdyti ir vienkartinėms paslaugoms, t. y. atlikęs vienkartinius ir reikalingus veiksmus Jūsų svetainėje, jie visus darbus vėl perleis Jums.

2 žingsnis. Numatykite biudžetą. SEO paslaugų kainos labai skirtingos. Pirmiausia, patariame mokėti už veiklos rezultatus, susijusius su reitingais. Antra, iš anksto numatykite ir žinokite savo mėnesinio biudžeto ribas. Šiuo atveju aktuali išlieka ir paties SEO atlikimo proceso trukmė. Žinokite, kad SEO paslaugos įgyvendinimas gali užtrukti daugiau nei šešis mėnesius. Vis dėlto, net neatsižvelgiant į planuojamas investicijas, tinkamų SEO specialistų pasirinkimas gali būti Jūsų verslo sėkmės veiksnys.

3 žingsnis. Domėkitės rekomendacijomis. Paprašyti draugų ar kolegų rekomendacijų – visada geras pasirinkimas. Taip pat galite susisiekti ir su SEO įmone, kuri gerai atliko darbus Jūsų pažįstamiems žmonėms, arba pasinaudoti „Meetup“ įrankiu, kad susivienytumėte su savo verslo bendruomenės žmonėmis bei gautumėte vietinių verslininkų rekomendacijas.

4 žingsnis. Išanalizuokite SEO specialistų teikiamas paslaugas. Dauguma SEO specialistų ar įmonių nesuteikia galimybės išbandyti jų teikiamas paslaugas iš anksto. Bet tai nereiškia, kad negalite užduoti jiems norimų klausimų. Labai tikėtina, kad tokiu atveju gausite nemokamą svetainės auditą arba raktinių žodžių analizę. Tad pasinaudokite tuo!

5 žingsnis. Užduokite SEO specialistams ar įmonėms taiklius klausimus. Teisingų klausimų pateikimas padės Jums atmesti netinkančius SEO specialistus ar įmones ir pasirinkti tai, ką reikia.

Klausimai, kuriuos turėtumėte užduoti:

Kiek laiko teikiate SEO paslaugas? Jei SEO specialistas ar įmonė veiklą vykdo daug metų – tai akivaizdžiai geras ženklas. Nors tai nereiškia, kad jauni SEO specialistai ar įmonė negali gerai atlikti darbo, tačiau tokia įmonė, kuri šioje srityje turi patirties ir įgūdžių, tarsi netiesiogiai įrodo, kad geba SEO paslaugas suteikti tinkamai ir išlikti rinkoje.

Kokia Jūsų kompetencija? Yra 3 svarbios sritys, vertinant SEO specialistų ar įmonės kompetenciją:

  • Techninis SEO: svetainės struktūra, indeksavimas ir schemų žymėjimas;
  • Vidinis SEO: raktiniai žodžiai, turinys, HTML žymos, antraštės ir meta aprašymai;
  • Išorinis SEO: nuorodų kūrimas, nuomonių formuotojų veikla, Jūsų verslo buvimas socialiniuose tinkluose (ir vartotojų veiksmai).

Svarbiausia pasirinkti tokius SEO specialistus, kurie ne tik būtų kompetentingi minėtose 3 srityse, bet ir atitiktų Jūsų lūkesčius.

Koks Jūsų kuriamas turinys (tekstai, įrašai ir pan.)? Geras SEO specialistas ar įmonė pateiks Jums savo atliktų darbų pavyzdžių ir atsiliepimų, kad pagrįstų savo kompetenciją.

Taigi, tai esminiai klausimai, tačiau ne vieninteliai – yra daugybė klausimų, kuriuos galite užduoti SEO specialistams ar įmonei. Vis dėlto, turime dar vieną rekomendaciją – įvertinkite SEO paslaugas teikiančių specialistų ar įmonės svetainę ir patikrinkite jos reitingą. Pasiteiraukite jų apie pasirinktus raktinius žodžius ir kokią poziciją tie raktiniai žodžiai jiems nulemia paieškos sistemoje. Jeigu jų pasirinkti raktiniai žodžiai nėra tikslingi ir neduoda rezultato, kurio tikimasi, tai padidėja tikimybė, kad ir Jums tokie SEO specialistai nelabai padės.

Pateikę Jus dominančius klausimus, atkreipkite dėmesį į dar kelis dalykus – ar gauti atsakymai yra patikimi (jeigu gaunate neaiškius ar netikslius atsakymus – turėtumėte sudvejoti pasirinkdami specialistus); ar SEO specialistai / įmonė atvirai pardavinėja atgalines nuorodas? Jei įmonė atvirai reklamuoja tokią paslaugą, kuri tiesiogiai susijusi su „Google“ gairėmis, prieš pradėdami su jais bendradarbiauti, turėtumėte keliskart pagalvoti. Taip pat svarbu, kokią sutartį sudarote (ar ji nėra per daug sudėtinga)? Jei sutartis labai apribojanti ir akivaizdžiai naudingesnė kuriai nors vienai pusei, galite nukentėti.

Pasinaudojus SEO, padidės vartotojų srautas ir pardavimai

Dabar, kai apžvelgėme, kodėl SEO yra svarbus ir kaip rasti SEO specialistus ar įmonę, turinčią gerą reputaciją, galime paanalizuoti, kaip SEO iš tikrųjų padidina Jūsų pardavimus.

Jei norite, kad jūsų svetainė atitiktų paieškos sistemų keliamus reikalavimus, svarbu, kad paieškos sistemos galėtų nuskaityti Jūsų svetainę. Techniniu požiūriu tai reiškia, kad turi būti užtikrinta gera svetainės struktūra ir tinkamas HTML žymėjimas. Ir, žinoma, turi būti tinkamas schemos žymėjimas ir socialiniai meta duomenys.

Norime atkreipti Jūsų dėmesį, kad svetainės struktūra atlieka svarbų vaidmenį, kaip ir svetainės turinys. Privalu sukoncentruoti dėmesį į konkrečią temą ir pagal ją kurti turinį, t. y. vartotojams pateikiama informacija turi būti tikslinga, informatyvi, aktuali ir vertinga.

Primename, jog labai svarbūs ir vidinio SEO komponentai:

  • Gerai sukurtas struktūruotas turinys;
  • Tinkamai nuskaityti puslapiai, kurie gali būti indeksuojami paieškos variklių;
  • Tinkamai atliktas HTML žymėjimas visuose puslapiuose.

Detali pirkėjo asmenybė ir raktinių žodžių analizė

Žinant, kas yra Jūsų idealusis klientas, bus lengviau sukurti paveikų turinį ir pranešimus, į kuriuos reaguotų tikslinė auditorija.

Raktinių žodžių strategija yra įvairiapusė – raktiniai žodžiai turi būti orientuoti į veiksmą ir koncentruoti į pirkėjo ketinimus. Raktinių žodžių strategija turi įtraukti ir didelės apimties paieškos užklausas, prekinio ženklo sąvokas, terminus ir netgi produktus ar prekės ženklus, kurie susiję su Jūsų konkurentais.

Pagrindiniai raktinių žodžių komponentai:

  • Kuriami raktiniai žodžiai, kurie orientuoti į apimtį ir pirkėjo ketinimus;
  • Tinkamai įtraukti raktiniai žodžiai į kiekvieną svetainės puslapį ir optimizuojamas kiekvienas puslapis.

Konkurentų analizė ir kūrybiškumas kuriant strategiją

Konkurentų analizė dažnai yra laikoma SEO esme. Įvertinę tai, ką daro Jūsų konkurentai, galite greitai surasti kelią į sėkmę ir suvokti, kokios strategijos yra geriausios. Yra daugybė SEO įrankių, kuriuos galite naudoti savo konkurentams analizuoti. Profesionalūs SEO specialistai ar įmonės taip pat naudoja daugybę įrankių, kad tinkamai ištirtų konkurentų interneto svetainę, ir įsigilina į jų naudojamas nuorodas bei pasirinktus raktinius žodžius.

Be abejo, vien įrankiai negali visko išspręsti. Taip pat reikia gebėti atpažinti tendencijas ir analizuoti informaciją, kurią gaunate. Tik tuomet sukursite tinkamą strategiją. Nė vienas įrankis jums nepateiks detalios analizės, todėl Jums reikalingas žmogus, kuris supranta, kaip veikia paieška.

Dar vienas svarbus dalykas – SEO specialisto ar įmonės reitingai. Pirmiausia, geras SEO specialistas ar įmonė turi siųsti klientui išsamias ataskaitas, kad būtų galima stebėti, kaip kinta svetainės reitingai. Jeigu neturite įsidiegę „Google Analytics“, turėtumėte tai padaryti. Jei turite įsidiegę „Google Analytics“, galite patikrinti, kiek lankytojų srauto gaunate iš paieškos sistemų. Tai leis Jums žinoti, ar SEO paslaugos, už kurias mokate, yra vertingos ir naudingos Jums.

Ar turėtumėte investuoti į SEO paslaugas?

Ar Jums vis dar kyla toks klausimas? Jei turite verslą, kuriam reikia pritraukti kuo didesnius lankytojų srautus, tikrai turėtumėte investuoti į SEO. Paieškos srautai suteikia daug daugiau naudos nei kiti kanalai. Patys pagalvokite, ką darote, kai norite įsigyti kokį nors produktą ar surasti reikalingą informaciją: įvedate tikslingą užklausą į  „Google“ ar reikiamos informacijos ieškote knygose?

Palikite komentarą