KAIP SAVO SVETAINĘ OPTIMIZUOTI PAIEŠKAI BALSU

Straipsniai KAIP SAVO SVETAINĘ OPTIMIZUOTI PAIEŠKAI BALSU

KAIP SAVO SVETAINĘ OPTIMIZUOTI PAIEŠKAI BALSU?


Jeigu prisimintume paieškos sistemų sukūrimo pradžią, tai matytume, kad technologijų pažanga suteikė žmonėms nemažai galimybių, leidžiančių gyventi geriau ir patogiau. Pavyzdžiui, šiuo metu norėdami susirasti ar gauti reikiamos informacijos, mes neprivalome lankytis bibliotekose ir gaišti savo laiko vartydami begales enciklopedijų. Mes galime pasinaudoti Google paieškos sistema ir atlikti greitąją paiešką – akimirksniu susirasti norimą informaciją, gauti reikiamus duomenis.

Ilgainiui paieškos sistemos tampa dar pažangesnės ir paprastesnės. Jau dabar užuot siųsdami laiškus ir naudodamiesi lėtai veikiančiu paštu (angl. Snail mail), kuriuo komunikacija gali užtrukti iki kelių savaičių (kol gausite reikiamą informaciją), Jūs galite pasinaudoti kitomis galimybėmis – atsidaryti savo išmaniojo telefono „Messenger“ programą. Duomenys rodo, kad 99 proc. gavėjų Jūsų pranešimas pasieks per kelias sekundes. Iš tiesų, sunku atsilaikyti nepasinaudojus pažangių technologijų galimybėmis. Ypač tai aktualu, kai kalbama apie paieškos sistemas ir SEO plėtrą.

Optimizacijos paieškos sistemoms srityje balso paieška vis dar laikoma naujove, tačiau po truputį ji tampa vis sparčiau plintančiu reiškiniu.

KAS YRA BALSO PAIEŠKA IR KODĖL JI SVARBI?


Paieškos balsu ištakos – „Siri“ valdymo balsu programa, pasirodžiusi 2011 metais. Jeigu dar nesate apie ją girdėję, tai trumpai pasakysime, jog „Siri“ iš esmės gali būti laikoma vartotojų asistente, priimančia jų užsakymus per balso komandas, t. y. ji naudodama natūralios kalbos apdorojimo funkcijas, atsako į užduodamus klausimus. Tai plataus diapazono programa, kuri reaguoja į įvairių sričių komandas tam, kad padėtų jums valdyti ne tik savo telefoną, bet ir kitas jame esančias programas. Dar vienas svarbus aspektas – paieškos balsu naudojimas atskleidžia technologijų pajėgumus ir jų besikeičiančius santykius su vartotojais. Pavyzdžiui, pastaraisiais metais JAV interneto vartotojai vis dažniau pasirenka paiešką balsu – duomenys rodo, kad daugiau nei ketvirtadalis išmaniųjų telefonų turėtojų reguliariai naudojasi balso asistentu „Siri“. Patobulinus balso atpažinimo funkciją ir gebėjimą atskleisti (iššifruoti) vartotojų tikslus bei ketinimus, balso paieška ne tik leidžia matyti kaip vartotojai sąveikauja su savo įrenginiais, bet ir sukuria daugiau galimybių verslui būti matomam.

Taip pat svarbu žinoti, jog balso paieška sukelia „sniego gniūžtės“ efektą, t. y. iššaukia skirtingą vartotojų reakciją į balso paieškos ir natūralios paieškos veikimo skirtumus. Balso paieška pritraukia vis daugiau mobiliųjų telefonų vartotojų – 1/5 vartotojų Google paieškos sistemai savo užklausas pateikia per balso paiešką.

Dar svarbu akcentuoti, kad paieškos balsu populiarumas gali būti siejamas tik su viena priežastimi – tuo lengva naudotis. Užuot klaviatūra rinkus norimą užklausą, lengviau yra balsu ištarti tiksliai suformuotą frazę (t. y. pasinaudoti balso paieška). Beje, tokios programos ne tik veiksmingos, bet ir itin tikslios.

DABARTINIAI BALSO PAIEŠKOS ASISTENTAI


Šiame straipsnyje mes pristatysime Jums keletą balso paieškos programų (vadinamų asistentais).

  1. „Microsoft Cortana“. Ši „Microsoft„ programa yra taikoma „Windows 10“ operacinei sistemai ir funkcionuoja dirbtinio intelekto pagrindu. Įdomu tai, kad kuriant šią programą, buvo apklausta nemažai vartotojų tam, kad tinkamai būtų sudarytas įrankių rinkinys. Vertėtų pažymėti, kad „Cortana“ geriausiai veikia „Microsoft Edges“ ir „Bing“ programose, taip pat „Microsoft“ priklausančiose naršyklėse ir paieškos varikliuose. „Cortana“ veikia puikiai – supranta visas komandas ir gali atlikti daugybę dalykų, pavyzdžiui, užsakyti kelionę, surasti norimą restoraną ar reikiamą svetainę ir dar daugiau. Ilgainiui „Microsoft“ planuoja „Cortana“ programą integruoti į „Skype“. Tokie ketinimai buvo paskelbti netrukus po to, kai ji įsigijo populiarią balso ir ekrano dalijimosi programą. Laikas parodys, kaip jai seksis įgyvendinti savo planus ir suteikti dinamiškesnes (laisvesnes) galimybes prisijungti prie Jūsų „Skype“ kontaktų.
  2. „Amazon Echo“. Tai yra išorinis garsiakalbio įrenginys, kuris leidžia atkurti garso failus iš populiarių srautinių svetainių. Ši programa buvo sukurta 2010 metais ir yra laikoma asmeniniu skaitmeniniu vartotojų asistentu. Naudodamiesi „Amazon Echo“ asistentu vartotojai gali perduoti naujienas, skaityti garso knygas (angl. Audio books), patikrinti mėgstamos komandos žaidimo rezultatus ir kt. Programa taip pat puikiai veikia su IoT produktais, tokiais kaip „Samsung“, „WeMo“ ir „Philips Hue“. Esminis šios programos tikslas – suteikti vartotojams galimybę lengvai nustatyti balso kontrolę.
  3. „Google Assistant“. Šiuo metu su „Google Assistant“ programa yra susijusi „Google Voice“ programa, naudojama tvarkant balso komandas, tačiau artimiausiu metu Google planuoja pereiti prie tvirtesnės ir intuityvesnės balso paieškos. „Google Assistant“ nustatyta taip, kad vartotojai galėtų naudoti daugybę „Google“ programėlių (pavyzdžiui, viena iš tokių – „Google home“). Tai iš esmės labai panašu į „Amazon Echo“ programą.

Vartotojai paleidžia balso komandas, kurios buvo įkeltos į įrenginį ir tuomet įrenginys atitinkamai atsako, ar jis pateiks atsakymą į jūsų užklausą. Pasinaudoję šia programa, Jūs galite siųsti tekstinius pranešimus ir gauti nurodymus kelyje. Be to, gera žinia ta, kad netrukus „Google“ paleis „Assistant“ programą telefonuose, kuriuose įdiegta „Android“ sistema. Tai padės greičiau surasti nuotraukas, failus ir reikiamus duomenis.

GERIAUSIOS PRAKTIKOS PAVYZDŽIAI VYKDANT OPTIMIZACIJĄ PAIEŠKAI BALSU


Dauguma naujovių, susijusių su paieška balsu, remiasi galimybe valdyti įrenginius nenaudojant savo pirštų. Ir norisi tikėti, kad netolimoje ateityje mes pamatysime dar daugiau pokyčių, vykstančių natūralioje (organinėje) paieškoje. Naudojimasis paieška balsu, kad būtų gauta reikiama informacija, tėra tik ledkalnio viršūnė. Labai svarbu pasakyti, kad paieška balsu jau iš pagrindų keičia verslininkų bandymus pasiekti tikslinę auditoriją.

Pažvelkime į specifinius paieškos balsu elementus, kuriuos turėtumėte įtraukti į SEO strategiją.

  1. Sukurkite mobiliesiems pritaikytą svetainę. Jei neužtikrinote vartotojų patogumo ir nesuteikėte jiems galimybės naudotis svetaine mobiliaisiais įrenginiais, būtinai nedvejodami išspręskite šį nesusipratimą. 2015 metais atnaujintas „Mobilegeddon“ turėtų paskatinti jus naudotis pokyčiais ir užtikrinti, kad Jūsų svetainė funkcionuojanti (aktyvi). Vis spartesnis paieškos balsu populiarėjimas reiškia tik vieną – vis didesnis svetainės pranešimų srautas ateina iš mobiliųjų įrenginių.
  2. Optimizuokite „Bing“ paieškos sistemą. Nors Google yra akivaizdžiai svarbiausia ir savo apimtimi didžiausia paieškos sistema, tačiau tiek „Bing“, tiek „Yahoo“ neturėtų būti pamirštos. Lengviausias būdas pradėti – prisijungti prie „Bing“ žiniatinklio valdytojų įrankių paskyros (angl. Bing Webmaster Tools). Be to, jūs tiesiogiai gausite prieigą prie visų duomenų iš pačios paieškos sistemos.
  3. Naudokite klausimus kaip raktinius žodžius. Pirmieji Jūsų žingsniai – nustatyti vartotojų tikslus, paieškos apimtis ir įvertinti konkurenciją. Turėtumėte suvokti, kad vartotojų užklausos, pateikiamos paieškai balsu ir įprastai Google paieškos sistemai, – skiriasi. Pastebėta, kad vartotojai dažniausiai naudojasi paieška balsu ir asmeniniais asistentais, tokiais kaip „Siri“ ar „Cortana“. Be to, svarbu žinoti, kad užklausa gali būti formuluojama klausimo pavidalu, nes naudojami asistentai geba į juos nesunkiai atsakyti.

Duomenys pateikiami aiškiai. Tikimasi, kad paieška balsu ir toliau sparčiai progresuos ir taps vis įprastesnė vartotojams. Taigi kai atliekate raktinių žodžių, skirtų paieškai balsu, tyrimą, žinokite savo auditorijos poreikius.

  1. Pagerinkite schemą ir žymėjimą. Nors optimizacija paieškai balsu reikalauja, kad verslininkai plėtotų humaniškesnį požiūrį į turinį, tačiau svarbu suprasti, jog ir paieškos vorai nuskaito Jūsų svetainę, todėl į juos taip pat reikia atsižvelgti. Paieškos vorai remiasi duomenimis, kuriuos jie gali gauti iš svetainės puslapių ir visai nesvarbu, ar užklausa yra klausimo formos, ar ne. Vorai vis tiek turės išgauti tinkamą (ir teisingą) informaciją iš puslapių, todėl įsitikinkite, kad Jūsų duomenys tinkamai struktūrizuoti (ir žymėti). Primename, kad informacija turi būti suskirstyta pagal atitinkamas žymas. Pavyzdžiui, jei turite restorano svetainę, įsitikinkite, kad restorano pavadinimas, adresas ir vieta yra įtraukti į žymėjimą.

IŠVADA


Taigi paieška balsu vis labiau populiarėja dėl daugybės priežasčių, kurias aptarėme šiame straipsnyje. Svarbiausia yra suvokti, jog kuo anksčiau jūs pasirūpinsite reikalingomis priemonėmis ir sukursite tinkamą taktiką, tuo greičiau jūsų verslas galės pasinaudoti augančiomis paieškos balsu galimybėmis. Didelė tikimybė, kad paieška balsu galiausiai taps dominuojančiu būdu, kurį vartotojai pasirinks ieškodami informacijos žiniatinklyje. Visos naujovės kuriamos vardan vartotojų gerovės ar didesnių verslo galimybių, todėl ir pagrindinis paieškos balsu tikslas – supaprastinti vartotojo naudojimąsi paieškos sistemomis, kad bet kokia informacija būtų rasta lengviau ir greičiau. Taip pat mes norime atkreipti Jūsų dėmesį, kad daugelis mūsų paminėtų aspektų, jau yra taikomi vykdant SEO.

Mums labai įdomu sužinoti, kur ši nauja technologija nuves mus per artimiausius mėnesius ar metus. Belieka tik laukti!