Kaip patiems atlikti puslapio SEO analizę: raktažodžių analizė

Raktažodžių analizė yra labai svarbus žingsnis prieš pradedant optimizuoti puslapį. Taip pat siekiant pagerinti puslapio naudą – priversti jį dirbti pardavimų vadybininku, o ne tik paprasta vizitine kortele… Jums gi reikia jūsų paslaugomis suinteresuotų lankytojų, o ne mokinių ar studentų, ieškančių informacijos savo referatui ar moksliniams darbui. Tinkamai parinkti raktažodžiai padidina pardavimus.

Paprastai raktažodžių analizę atlieka SEO kompanijos. Jos tai daro naudodamos specialias brangias SEO programas, kainuojančias šimtus eurų per mėnesį. Deja, tai neįkandama prabanga nedidelių svetainių savininkams, kurie tik nori pakilti paieškoje. Kaip atlikti raktažodžių analizę patiems?

Naudokitės sveiku protu ir savo draugais

Kaip sužinoti, kokius žodžius reikia įvesti, kad žmonės rastų jūsų prekes ar paslaugas? Vadovaukitės sveika nuovoka. Kaip jūs ieškotumėte panašių paslaugų. Pavyzdžiui, jei užsiimate automobilių nuoma, pabandykite susirašyti raktinius, kuriuos įvestumėte ieškodami butų nuomos arba patalpų nuomos. Kai kurie bus labai panašūs.

Jei sunkiai sekasi sugalvoti patiems, padarykite nedidelę apklausą. Nueikite pas kolegas ar draugus, kurie nelabai susiję su jūsų teikiamomis paslaugomis, ar net nežino, kuo užsiimate ir paprašykite parodyti, kaip jie ieškotų pavyzdžiui automobilių nuomos puslapių. Taip pat paklauskite, kokios informacijos jiems reikia, kad apsispręstų užsisakyti nuomą tiesiog internetu ar užpildytų paklausimo formą.

Tokia apklausa bus labai vertinga ir duos nemažai idėjų.

Savo pastabas susirašykite. Geriausia pasidarykite Excelį (arba Google Spreadsheet’ą), kuriame žymėkitės visus raktinius žodžius, juos grupuokite pagal tipus (apie juos rašėme kitame straipsnyje).

Manote, kad ši informacija netiksli ir niekuo nepagrįsta? Pereikime prie patikimesnių, nors ir nebūtinai tikslesnių šaltinių.

Google įrankiai raktažodžių analizei

Google pats suteikia nemažai galimybių nemokamai analizuoti raktinius žodžius. Reikia tik jais pasinaudoti.

Google Search Console

Tai esminis įrankis kiekvienam puslapio administratoriui. Jame parodoma informacija, kaip Google mato jūsų puslapį. Taip pat jie mato, kiek ir kokių užklausų ateina. Jums reikia nueiti į Google Search Console>Būsena>Našumas ir rasite polapį „Užklausos“. Ten pamatysite raktines frazes, sugrupuotas pagal paspaudimus arba parodymus. Jei norite patys sugrupuoti, tereikia paspausti ant rodyklės šalia „Spustelėjimai“ arba „Parodymai“ ir jie bus sugrupuoti mažėjančia tvarka.

Šis įrankis geras ir tuo, kad galite pasižiūrėti, kuriuos puslapius dažniausiai aplanko iš paieškos atėję žmonės. Sugrupuokite pagal spustelėjimus ir paspauskite polapį „Puslapiai“ šalia „Užklausos“. Tada parodys tikslų puslapio adresą, į kurį atėjo daugiausiai lankytojų. Nuo dažniausiai lankomų puslapių ir reiktų pradėti jų optimizaciją. Tarp jų nėra pagrindinio pardavimų puslapio, reiškia jis nerandamas arba į jį neužeina lankytojai.

Google Analytics

Tai lankomumo statistikos analizės įrankis, kuris taip pat rodo, kokiais raktiniais žodžiais lankytojai ateina į jūsų puslapį.

Keyword planner

Google AdWords Keyword Planner įrankis yra skirtas Google AdWords kampanijų planavimui. Jis parodo raktinius žodžius ir jų paieškų kiekius. Prie šio įrankio prisijungti galima su sava Google paskyra. Tai nemokamas įrankis. Nueiti iki jo galima paspaudus ant Visos Kampanijos>Įrankiai, atsiskaitymas ir nustatymai>Raktažodžių planavimo priemonė.

Tiesiog įveskite savo puslapio adresą ir Google parinks raktinius žodžius, kurių žmonės ieško ir kuriuos jie siūlo panaudoti AdWords kampanijoje. Tai Google pajamų šaltinis, todėl čia jie suinteresuoti parodyti tikslią informaciją.

Kai įvedate tam tikrą raktinį žodį, šalia parodomos ir susijusios paieškos. Galima sugrupuoti jas pagal parodymų skaičių ir taip pamatysite pačias dažniausias. Tokiu būdu žinosite, kokie raktažodžiai yra dažniausiai ieškomi ir nuspręsite, kaip optimizuoti savo puslapį.

Google Trends

Google Trends yra viešas įrankis, skirtas parodyti, kas dabar įdomu paieškoje. Jis rodo ne tik konkrečius paieškos žodžius, bet ir pateikia susijusias temas, kuris galimai domina lankytojus. Lietuviškai duomenų nedaug, todėl reikia vesti bazinius raktažodžius.

Komerciniai įrankiai

Google įrankių per mažai? Pereikime prie komercinių įrankių, kurie paprastai turi ir nemokamas versijas. Jose pateikiamas riboti duomenys, tačiau bendram vaizdui to turėtų pakakti.

Moz Keyword Explorer yra populiarios MOZ kompanijos produktas, padedantis peržiūrėti susijusius raktinius žodžius ir konkurentų puslapius pagal raktinius žodžius.

KWfinder.com – dar vienas įrankis, kuris parodo susijusius raktinius ir net paieškos rezultatus. Tiesa, nemokama versija pastaruosius riboja iki 2 per dieną, tad raktinių analizė gali užtrukti.

answerthepublic.com – įdomus įrankis, kuris fiksuoja klausimus, kaip žmonės ieško. Pačioje apačioje yra abėcėlinis susijusių raktinių sąrašas.

Komercinių įrankių yra dar daugiau, tačiau jie pateikia ribotus duomenis dėl savo rinkodaros strategijos – nori išsamiau – mokėk mėnesinį mokestį. Jei dirbate šioje srityje – gal ir vertėtų pagalvoti apie tokias investicijas. Jei reikia tik leių raktinių – naudokitės nemokamomis versijomis ir to turėtų pakakti.

Viską susirašykite savo excelyje ir sugrupuokite svarbiausius raktinius žodžius bei jų versijas. Turite aiškų vaizdą, su kuriais reikia dirbti, o kuriuos ignoruoti. Bet kuriuo atveju tai eksperimentas, o ne garantuota strategija, todėl nuolatos peržiūrėkite raktinių žodžių tendencijas.

Kitame straipsnyje panagrinėsime, kaip analizuoti savo konkurentus.