fbpx

Kaip patiems atlikti puslapio SEO analizę: raktažodžiai

Kai pasileidžiate puslapį, reiktų paanalizuoti jo SEO – optimizavimą paieškos sistemoms. Nuo to priklauso rezultatai ir verslo sėkmė. Nuo ko pradėti? Aišku, nuo raktažodžių.

Pirmiausia, paskaitykite apie tai keletą angliškų straipsnių, kad įsitikintumėte, kad raktažodžiai anglų kalba yra kur kas paprastesni, nei lietuvių. Mūsų kalba yra sudėtinga, ja kalba mažai žmonių, todėl dažnai teks susidurti su užrašais „trūksta duomenų“… Tai apriboja raktažodžių analizės galimybes, tačiau mes pateiksime konkrečius būdus, kaip tai padaryti būtent lietuvių kalba.

Bet pradėkime nuo esminių dalykų ir prie analizės pereikime palaipsniui. Kas gi tie raktažodžiai? Tai frazės ar pavieniai žodžiai, kuriuos Google paieškos lankytojai įveda, kad surastų jiems įdomią informaciją.

Raktažodžių tipai

Pirmiausia reiktų suskirstyti raktinius žodžius į 4+1 tipą. Kai visi tipai bus aiškūs, tikrai paprasčiau bus juos surūšiuoti ir sugrupuoti.

  1. Baziniai raktažodžiai (seed keywords). Tai dažniausiai vieno žodžio raktiniai žodžiai, nusakantys pačią esmę. Tai „kreditai“, „automobiliai“, „nuoma“ ir t.t.
  2. Tikslūs raktažodžiai (exact keywords). Tai 2 žodžių raktiniai žodžiai, kurie tiksliai apibūdina ieškomą objektą: „greitieji kreditai“, „automobilio nuoma“, „plastikiniai langai“.
  3. Ilgieji raktiniai žodžiai (long tail keywords). Tai 3-5 žodžių paieškos frazės su tam tikromis detalėmis, pavyzdžiui aplinkybėmis arba vieta: „greitieji kreditai internetu“, „automobilio nuoma Kaune“, „pigūs plastikiniai langai Vilniuje“.
  4. Kai kurie paieškos naudotojai į paiešką veda visą klausimą nepamiršdami net klaustuko… Kaip tai atrodo? „Ar duodami greitieji kreditai bedarbiams?“, „Kokios automobilio nuomos sąlygos?“, „Kiek kainuoja plastikiniai langai Klaipėdoje?“.
  5. (4+1) Temos (topics). Tai naujausia tendencija, kai Google bando suprasti, ko iš tikrųjų yra klausiama ir pateikti specifinį aprašymą. Pavyzdžiui, jei paklausite, kiek Donaldui Trumpui yra metų, Google iš karto atsakys – 70. Ir nereikia niekur spausti, kad rastum atsakymą. Ši interaktyvi paieška Lietuvoje dar reta, tačiau laiko klausimas, kad ji bus ištobulinta ir pas mus. Google pats sako, kad reikia žiūrėti ne į tikslius raktinius žodžius, bet į temas. Kol kas tai gana slidi zona, nes Google dirbtiniam intelektui dar reikia pasistengti, kad suprastų vieną seniausių Europos kalbų…

Kai jau suprantame, kokie raktažodžiai gali būti, pereikime prie raktažodžių įvertinimo.

Neseniai atlikti tyrimai parodė, kad baziniai raktažodžiai nebūtinai atveda daugiausiai lankytojų. Tai daro tikslūs ir ilgieji raktiniai žodžiai. Todėl SEO specialistai dažnai rekomenduoja pradėti būtent nuo jų. O jei tiksliau, tai nuo ilgųjų raktinių žodžių, kuriuose yra užfiksuota su realiais pirkimo ketinimais susijusi informacija, pavyzdžiui „plastikiniai langai pigiau“, „automobilių nuomos akcija“, „greitasis kreditas 100 eur“. Tie, kurie ieško tokių raktinių žodžių, greičiausia nerašo mokslinio darbo apie plastikinius langus, kreditus ar automobilizmą. Jie siekia pasinaudoti konkrečia paslauga, įsigyti konkretų daiktą. Dėl to šie raktažodžiai yra vertingiausi ir sugeneruoja lankytojų srautą, kuris PERKA.

3 esminiai vartotojų klausimai apie raktažodžius

SEO ekspertų vartotojai dažnai užduoda keletą svarbių klausimų apie raktinius žodžius. Norėtume pasidalinti jais ir pateikti išsamius atsakymus.

Ar Google supranta raktinius žodžius be lietuviškų raidžių?

Be abejo. Google dirbtinis intelektas tikrai juos supranta. Iš kur žinome? Iš Google klaidų taisymo programos (spell checker). Jei jie integravo šią programą į Chrome naršyklę, tai greičiausiai jų robotai taip pat ją turi ir puikiai supranta, kai užfiksuojama klaida su pasiūlymais ją ištaisyti. Taip, tas kalbos taisymo mechanizmas lietuvių kalbai yra labai netobulas, tačiau esminius žodžius jis supranta.

Jei parašysite „greituju kreditu bendroves“, tai Google tikrai supras, kad ieškote įmonių, teikiančių greitųjų kreditų paslaugas, o ne kažko kito.

Ar Google supranta raktažodžių linksnius?

Supranta ir į juos labai nekreipia dėmesio. Jei ieškoje „plastikiniai langai Vilnius“ , tai Google robotai žino, kad jums reikalingi plastikiniai langai Vilniuje, o ne Kaune ar Klaipėdoje. Google tikrina linksnius ir žino apie ką kalbama, dėl to netaisyklingų raktinių žodžių vartoti savo puslapiuose neverta – tai tik papiktina skaitytojus.

Keliems raktiniams žodžiams turėtų būti optimizuotas puslapis?

Idealiausias variantas – vienam baziniam, vienam tiksliam ir keliems tiksliems raktažodžiams. Labai dažnai daroma klaida, kai vienas puslapis optimizuojamas 2 ar daugiau baziniams raktažodžiams, pavyzdžiui „statybos“ ir „langai“. Taip pat klaidinga optimizuoti ir 2 tikslius raktinius žodžius – „namų statybos“ ir „plastikiniai langai“. Tada Google nebesupranta, apie ką yra puslapis – apie statybos paslaugas ar tik apie langus. Tuo tarpų keli tikslūs raktažodžiai ir net klausimai gali būti viename puslapyje: „statybos ir remonto darbai“, „plastikinių langų montavimas“, „kokybiški mediniai langai“, „Kaip prižiūrėti plastikinius langus?“ Google tada supranta, kad tai yra kompleksines paslaugas teikiančios įmonės puslapis, o ne langų patento ar inžinerinių duomenų puslapis. Google taip pat atskiria, ar tai yra el. parduotuvės produkto aprašymas, ar su tuo produktu susijusios paslaugos puslapis. Kitaip tariant – susiję ilgieji raktiniai žodžiai yra gerai.

Patarimas: nepersistenkite su raktinių žodžių kiekiu. Optimaliausias kiekis – 1 raktažodis kas 100 žodžių teksto. Jei tekstas yra 250-300 žodžių ilgio, jame gali būti 3 raktiniai žodžiai, neskaitant puslapio pavadinimo (H1) ir MetaPavadinimo (MetaTitle).

Klausimų kyla dar daugiau? Juos atsakys bet kuris SEO ekspertas.

Kitame šios serijos straipsnyje skaitykite apie tai, kaip patiems atlikti raktinių žodžių analizę ir kokius nemokamus įrankius galima panaudoti.