6 PATARIMAI, KAIP PAGERINTI VIETINIO SEO (ANGL. LOCAL SEO) MARKETINGĄ

Pagrindinis / Straipsniai / 6 PATARIMAI, KAIP PAGERINTI VIETINIO SEO (ANGL. LOCAL SEO) MARKETINGĄ

6 PATARIMAI, KAIP PAGERINTI VIETINIO SEO (ANGL. LOCAL SEO) MARKETINGĄ


Pradedantiesiems verslininkams dažnai atrodo, jog SEO reikalingas ir naudingas tik stambiam (dideliam) verslui, tačiau toks požiūris nemažai nutolęs nuo tiesos.

Šiandieniniame pasaulyje net ir fizinės statybinių prekių parduotuvės turi nuolat skirti dėmesio savęs pristatymui internete. Kaip tai padaryti? Įsivaizduokime situaciją, kad verslininkas jau turi susikūręs savo interneto svetainę, tuomet kitas jo žingsnis turėtų būti – optimizuoti tą svetainę vietinei paieškai. Nors tradicinės rinkodaros metodai vis dar gali būti laikomi efektyviausiu pasirinkimu naujiems klientams pritraukti, tačiau beveik kiekvienoje verslo srityje yra aspektų, kuriems padėti gali tik  vietinio SEO marketingas.

Paieškos internete tampa nuo kasdienybės neatskiriama veikla – vis daugiau įvairaus amžiaus žmonių, norėdami susirasti (gauti) tam tikros informacijos, naudojasi paieškos sistemomis. Todėl ne veltui sklando nuomonė, kad beveik kiekvienas verslas, siekdamas būti sėkmingu, privalo būti internete.

Šiuo metu vietinį SEO sunkiai galima pavadinti (ir laikyti) naujove. Veikiausiai, jau esate skaitę nemažai straipsnių arba susidūrėte su tuo, kai kūrėte savo interneto svetainę, tačiau patikėkite mumis, turimą informaciją verta pasikartoti, todėl šiame straipsnyje mes pateiksime 6 rekomendacijas, susijusias su vietiniu SEO, kurias pravartu įgyvendinti.

KAIP VEIKIA VIETINĖ PAIEŠKA?


Tuo atveju, kai vartotojas Google paieškos sistemai pateikia užklausą, norėdamas gauti jį dominančią informaciją, susijusią su konkrečiu miestu, tai akivaizdu, jog reikiamus rezultatus jis tikisi gauti greitai ir nesunkiai. Logiška, tiesa?

Tokie vietiniai rezultatai paprastai rodomi dešinėje paieškos sistemos rezultatų puslapio (angl. Search Engine Result Page, SERP) pusėje ir yra vadinami vietiniu paketu (angl. Local pack). Taigi jums, kaip vietinio verslo savininkui, turėtų būti aišku, kur norite, kad jūsų verslas būtų rodomas. Mūsų nuomone, geriausia būti vietinio paketo viršuje – pirmose 3 natūralios paieškos rezultatuose. Tikriausiai esate girdėję, kad SERP pozicijos, įskaitant vietinę pakuotę, gali šiek tiek skirtis. Deja, tačiau vietinio paketo vertė sumažėjo, kai Google į vietinį paketą įtraukė skelbimų funkciją, nes tuomet vietinių paketų rezultatai sumažėjo nuo septynių iki trijų. Tačiau vartotojai vis tiek gali peržiūrėti visus septynis rezultatus, jiems tereikia spustelėti mygtuką, kad būtų rodomas visas baigtinis sąrašas. Dėl šios priežasties vietinis SEO tampa vis griežtesnis ir konkurencingesnis. Savaime suprantama, kad pokyčiai yra neišvengiami ir jų tempas prilygsta žaibo greičiui, ypač, kai kalbama apie internetą ar paieškos technologijas. Nuo to, kaip šios platformos vystosi, priklauso ir vietinio SEO sudėtingumas, kuris ilgainiui tik stiprėja. Tai yra tikroji priežastis, kodėl vietiniu SEO geriau pasinaudoti anksčiau, nei vėliau. 

Taigi, dabar, kai jau šiek tiek pristatėme, kas yra vietinis SEO, pateiksime ir 6 patarimus, praversiančius kuriant vietinės rinkodaros strategiją.

  1. Optimizuokite vidinį SEO

Vidinis SEO labai svarbus bet kurio paieškos optimizavimo proceso sėkmei, nes yra susijęs su vietine paieškos rinkodara. Pradedantieji verslininkai turėtų atsižvelgti į tai, kokio tipo verslą planuoja kurti (ar jau sukūrė).

Ar jūsų verslas yra restoranas ar fizinė parduotuvė, kurioje lankosi žmonės? Ar užsiimate tokia verslo rūšimi, kurios tikslas suteikti žmonėms reikalingas (dažnai, neišvengiamas) paslaugas, pavyzdžiui, atlikti įvairius remonto ar santechnikos darbus? Kalbant apie pirmąjį pavyzdį, jums būtų daug lengviau optimizuoti svetainę, nurodant vietą, kurioje yra jūsų restoranas ar parduotuvė. Paprasčiausiai pridėdami parduotuvės vietą (miestą, rajoną ir pašto indeksą), galite gerokai padidinti savo galimybes būti pastebėti.

Dar viena būtinybė – nuoseklumas ir aiškumas. Įsitikinkite, kad jūsų svetainėje (ir visuose jūsų katalogų sąrašuose) nurodytas tas pats vardas, adresas ir telefono numeris (duomenys teisingi ir neklaidinantys vartotojų). Šiek tiek sunkumų gali kilti su vietinėmis įmonėmis, kurios siūlo savo paslaugas skirtingose vietovėse. Tokios įmonės dažnai nori kurti svetainės puslapius, optimizuotus atskirai kiekvienai vietovei, kurioje teikiamos paslaugas. Nesvarbu, keliuose miestuose ar rajonuose teikiate savo paslaugas, tačiau optimizuodami kiekvieną puslapį, galite stipriai paveikti SEO rezultatus.

  1. Įgykite kokybiškas nuorodas

Daugelis vietinių įmonių nepateikia pakankamai nuorodų į savo svetainę. Tai didžiulė klaida! Pastaraisiais metais apie nuorodų kūrimą susidarė gana neigiama nuomonė. Bet taip yra todėl, kad daugelis SEO paslaugas teikiančių įmonių tuo piktnaudžiauja. Iš tikrųjų, nuorodos vis dar yra vienas iš itin svarbių puslapio vertinimo veiksnių, todėl labai svarbu jas kurti atsakingai ir dėmesį sutelkti tik į tinkamas, aktualias ir kokybiškas nuorodas. Mes tikrai nekalbame apie nuorodų pirkimą. Jokiais būdais nedarykite to!

Sukurti veiksmingų ir saugių nuorodų tinklą nėra labai paprasta. Nors yra daugybė metodų, kuriuos galite panaudoti, tačiau veiksmingiausią išsirinksite atsižvelgę į savo verslo rūšį. Kai kuriais atvejais, itin svarbu sukurti ir kokybišką turinį. Galite susisiekti su turinio kūrėjais, kad turėtumėte unikalų, tinkamai su nuorodomis susietą, turinį. Taip pat galite pasinaudoti socialiniais kanalais, kad padidintumėte įeinančių nuorodų skaičių.

  1. Susikurkite Google verslo paskyrą

Jei norite pagerinti savo poziciją paieškos reitinguose, užsiregistruokite nemokamoje Google verslo paskyroje. Tai užtikrins Jūsų verslui vietą Google paieškos sistemoje ir suteiks galimybę turėti trumpą, patrauklų verslo puslapį. Svarstote, kokia Jums iš to nauda? Pradedantiesiems verslininkams galime pasakyti, kad tai padeda verslui įsitvirtinti internete ir būti matomiems. Be to, ten galėsite skelbti vaizdus, geriausiai atspindinčius Jūsų verslą ir prekės ženklą.

Dar viena mūsų rekomendacija – sukurti įtikinamą aprašą, ne tik patvirtintį, kad jūsų įmonės pavadinimas, adresas ir telefono numeris nurodyti teisingai, bet ir suteikiantį kitos vartotojams reikalingos informacijos.

Išskiriamas ir vertinamas Google verslo paskyros privalumas – galimybė tvarkyti visas jūsų įmonės internetines apžvalgas. Socialinis veiksnys yra labai svarbus, kai vartotojus reikia paversti potencialiais klientais. Tai tarsi įrodymas, atskleidžiantis, kaip sunkiai Jūsų verslas turi dirbti, kad pelnytų vartotojų prielankumą. Atkreipkite į tai dėmesį, nes tai gali padidinti arba sumažinti Jūsų pardavimus.

  1. Atnaujinkite nuorodas ir sąrašus

Paieškos sistemos apsvarsto ir įvertina jūsų nuorodų ir sąrašų skaičių bei kokybę. Svarbus veiksnys – nuorodose pateikti tikslią ir nuoseklią informaciją. Todėl įsitikinkite, kad jūsų nuorodos ir sąrašai yra laiku atnaujinti. Jei jūsų įmonė keičia savo adresą ar telefono numerius, atitinkamai atnaujinkite ir savo duomenis internete. Tai padės klientams Jus rasti be jokių problemų.

  1. Susikurkite socialinius kanalus

Vartotojų rekomendacijos, be abejonės, yra vienas iš svarbiausių veiksnių, kai kalbama apie pardavimus.

Neužtenka pasitikėti tik prekiniu ženklu, dažnai įrodančiu paslaugų kokybę. Labai svarbūs ir klientų atsiliepimai, nes nešališka ir objektyvi nuomonė visada bus patikimesnė, negu pardavimų statistika.

Neturėtų stebinti tai, kad viešą nuomonę propaguojančios svetainės, pavyzdžiui, „Yelp“, gali daryti didelį poveikį mažoms įmonėms. Tačiau prieš pradėdami naudotis jų teikiamais privalumais, visų pirma, turėsite rasti klientų, kurie nori jums parašyti atsiliepimus. Tai nėra lengva, nes dauguma klientų dažnai neturi laiko, kantrybės ar noro palikti atsiliepimus. Dar viena iš galimų alternatyvų – naudotis tokia paslauga kaip „Yotpo“, kuri gali padėti jums efektyviau ieškoti klientų, galinčių palikti atsiliepimus.

Kai surinksite keletą atsiliepimų, būtinai pažiūrėkite, kaip klientai įvertino jūsų produktą (prekę ar paslaugą). Jei atsiliepimai nebus labai geri, svarbu į tai tinkamai sureaguoti ir imtis profesionalių sprendimų.

  1. Skatinkite socialinius signalus

Tarp SEO specialistų nuolat vyksta diskusijos, kiek socialinės žiniasklaidos priemonės gali turėti įtakos natūraliems reitingams. Nepriklausomai nuo reitingams daromo poveikio, socialiniai signalai yra vienareikšmiškai svarbūs vietos verslininkams ir verslo buvimui interneto erdvėje. Neabejokite, kad prieš įsigydami produktą (prekę ar paslaugą), daugelis vartotojų patikrins, ar įmonė turi aktyvų Facebook ar Twitter profilį. Be to, jei kursite ir skelbsite vertingą turinį visuose socialiniuose tinkluose, tai būsite labiau matomi, vertinami ir įgysite daugiau naujų sekėjų, kursite lojalius santykius su savo klientais. Tokiu būdu sukursite bendradarbiavimo efektą.

Būtinai sukurkite paskyras tuose socialiniuose tinkluose, kuriuose yra didžiausia tikimybė rasti potencialių klientų. Informaciją pateikite aiškiai, nuosekliai ir įdomiai.

PABAIGAI


Trumpai tariant, mes rekomenduojame pasitelkti vietinio SEO marketingą ir pasinaudoti mūsų patarimais, kad sukurtumėte tinkamą ir pasitikėjimo vertą savo įmonės įvaizdį. Nepamirškite, kad norėdami sėkmingai veikti turite ne tik tinkamai kurti nuorodas, bet ir pasinaudoti socialiniais kanalais, įtraukdami socialinės žiniasklaidos ir tradicinės rinkodaros metodus. Toks yra vietinio SEO pobūdis ir jis tikrai vertas Jūsų laiko ir pastangų.