Kaip atrasti klientų užsienyje?

Pagrindinis / Straipsniai / Kaip atrasti klientų užsienyje?

Kaip atrasti klientų užsienyje?


Būna atvejų, kai įsitvirtinus Lietuvos rinkoje, ji tampa per maža. Tuomet pradedama domėtis užsienio rinka ir susiduriama su esminiais klausimais – nuo ko pradėti? Ko imtis? Kaip atrasti klientų?

Šiame straipsnyje pateiksime esmines sąlygas, kurios, tikime, padės Jums ne tik atrasti klientų užsienyje, bet ir sėkmingai su jais bendradarbiauti.

Jeigu visą laiką dirbote tik Lietuvoje, čia vystėte savo projektus, verslą, turėjote užsakovų, natūralu, kad įsilieti į užsienio rinką, kurioje Jūsų niekas nežino, bus sudėtinga ir viską teks pradėti nuo nulio. Tam yra du būdai – greitasis (arba aktyvusis) ir lėtasis (arba pasyvusis).

  1. Aktyvusis būdas. Jis naudingas tada, kai Jūsų tikslas yra tik rasti bet kokių klientų ir uždirbti. Tai padaryti galima pasinaudojus freelancer’ių biržomis.

Pavyzdžiui, galite save reklamuoti freelance’rių biržoje, tokioje kaip Adwords. Čia iš esmės vyksta konkurencija dėl kainos. Principas labai paprastas – „pasiūlyk mažiausią kainą ir garantuotai laimėsi“. Viskas, ką Jums reikės daryti – patiems prisistatyti ir pasiūlyti savo paslaugas. Šiuo atveju tikrai užsidirbsite greitai, bet nedaug.

  1. Pasyvusis būdas. Padaryti taip, kad būtumėte pastebėti ir matomi internete. Tai užims ir laiko, ir pastangų. Šis procesas apima tiek SEO paslaugas, tiek Google Adwords reklamą. Apžvelkime juos.

SEO paslaugos. Šiuo atveju, visų pirma, reikia žinoti, kokia paieškos sistema Jūsų pasirinktoje šalyje yra populiariausia. Visoje Europos Sąjungoje ir JAV tai be abejonės – Google (pagrindine sistema ją laiko 98 proc. vartotojų), Afrikoje dažniau naudojama Facebook socialinio tinklo paieška, Rusija ir NVS šalys dažniausiai renkasi Yandex paieškos sistemą, Kinija griežtai riboja populiariųjų paieškos sistemų (Google, Facebook, Twitter ir pan.) veiklą ir čia lyderiauja Baidu paieškos sistema, o Japonijoje populiariausia Yahoo paieškos sistema. Kaip matote, skirtingose pasaulio šalyse egzistuoja skirtingi įpročiai, pasirenkamos skirtingos paieškų sistemos, todėl ir SEO paslaugos čia sudėtingas procesas.

Pavyzdžiui, Rusijoje populiari Yandex paieškos sistema yra linkusi keisti paieškos algoritmą ir pagrindinius elementus, pagal kuriuos reitinguojamos internetinės svetainės. Vieną kartą jos gali būti reitinguojamos pagal lankytojų buvimo trukmę svetainėje, kitą kartą – pagal atgalinių nuorodų skaičių. Dėl šios priežasties SEO paslaugos Yandex paieškos sistemoje – labai sudėtingas procesas.

Vis dėlto, norint atrasti klientų užsienyje, SEO paslaugos yra būtinos. Daugumoje šalių paieškos spustelėjimai internete žymiai dažnesni nei socialiniuose tinkluose ir ko nors ieškodami žmonės nedvejodami apsilanko paieškų sistemose.

Taigi, kaip užsienio rinkoms pritaikomos SEO paslaugos?

  1. Tinkami raktažodžiai. Taikant SEO užsienio rinkoms, svarbiausia tinkamai pasirinkti raktažodžius, pagal kuriuos bus optimizuojama visa internetinė svetainė. Pirmiausia, reikia atlikti raktažodžių analizę. Dažniausiai klientai renkasi raktažodžius su didžiausiomis mėnesio paieškomis, ypač, jei SEO atliekama užsienio rinkose. Be to, vertėtų neužmiršti, kad SEO paslaugos užsienio rinkoje (pavyzdžiui, Vakarų Europoje) yra taikomos jau daug metų, todėl optimizuoti svetainę pagal didžiausias mėnesio paieškas gali būti pavojinga, tikslingiau pasirinkti tokius, kurie turi mažas mėnesio paieškas, bet yra orientuoti į tikslią rinką. Pasirinkus pastarąjį būdą, galite sulaukti didesnės investicijų grąžos.

Dar vienas svarbus aspektas pasirenkant raktažodžius – vienaskaitiniai ir daugiskaitiniai raktažodžiai. Atlikdami raktažodžių analizę, klientai pasirenka vieną kurią nors formą, tačiau vartotojai norimų prekių ir paslaugų ieško įvairiai – tiek pasirinkdami vienaskaitinius, tiek daugiskaitinius raktažodžius.

Taip pat turite žinoti, kad kitakalbiai žodžiai gali turėti kelias reikšmes, pavyzdžiui, anglų kalboje „book“ reiškia ir „knyga“ ir „rezervuoti / užsakyti“, todėl galvodami raktažodžius, atkreipkite į tai dėmesį, kad neliktų dviprasmybių.

Nuolat stebėkite rinką, vertinkite konkurenciją, atsižvelkite į sezoniškumą ir pagal tai pritaikykite naujus raktažodžius, pagal kuriuos verta optimizuoti svetainę.

Dar vienas dalykas, kurį siūlome – susiskirstykite raktažodžius, kad būtų lengviau atsirinkti, kurie raktažodžiai yra svarbiausi.

  1. Internetinės svetainės turinys ir meta žymės turinio valdymo sistemos viduje. Šiame etape pasirūpinama, kad turinys būtų įdomus, aktualus ir vertingas. Atliekami visi su turinio kūrimu susiję darbai – papildomų vidinių puslapių kūrimas, (jei reikia) struktūros pakeitimai, paties turinio atnaujinimai (pakeitimai, papildymai), grafinių elementų optimizavimas ir pan.
  2. SEO marketingas. Kai sutvarkoma svetainė, imamasi SEO marketingo, kad būtų padidinti lankytojų srautai. Šio etapo esmė – Jūsų internetinės svetainės turinys skelbiamas kokybiškose ir patikimose kitose internetinėse svetainėse. Taip pat turinys sukeliamas į e-nuorodų portalus, kurių skaičius priklauso nuo rinkos. Lietuvoje – apie 30 vnt., Europos rinkoje – daugiau nei 3500 vnt.
  3. Skelbimų portalai. Jiems kuriamas tinkamas skelbimas, pritaikomi grafiniai vaizdai. Atkreipiamas dėmesys turėtų būti į tai, kad Lietuvoje skelbimų portalų yra apie 120 vnt., Europoje – daugiau nei 400 vnt., Rusijoje – daugiau nei 600 vnt. Skaičiai išties labai stipriai skiriasi, priklausomai nuo rinkos.
  4. Tinklaraščiai. Gali būti sukuriami tinklaraščiai, kuriuose skelbiamas reikiamas turinys (tekstai, grafiniai vaizdai).
  5. Socialiniai tinklai. Sukuriamos paskyros – Facebook, Twiter, Google+ ir kituose socialiniuose tinkluose. Nuolat palaikomas socialinių tinklų administravimas – publikuojami, reguliariai atnaujinami tekstai, vaizdai, filmuota medžiaga (jei reikia). Kitaip tariant, populiarinama Jūsų veikla. Siekiama, kad skelbiama informacija pasidalintų kuo daugiau vartotojų, kad sulauktumėte grįžtamojo ryšio iš vartotojų (komentarų, diskusijų). Socialinių tinklų signalai, kaip reikšmingas SEO atributas, padeda užimti geresnes pozicijas įvairiose paieškos sistemose. Be to, socialinių tinklų signalai (pasidalinimai, „patinka“ paspaudimai, „tweet’inimai“) daro stiprią įtaką raktažodžių pozicijoms paieškos sistemose.

Ir dar vienas paminėti vertas dalykas – atsižvelgiant į tikslinę auditoriją, skelbimai gali būti publikuojami ir Facebook grupėse, kurių pastaruoju metu sparčiai daugėja.

Taigi, trumpai tariant, suteikiant SEO paslaugas, yra atliekama daugybė marketingo ir su turinio kūrimu susijusių veiksmų. Viskas daroma atsižvelgiant į rinką, kurioje siekiama išpopuliarinti Jūsų veiklą (internetinę svetainę).

Norint atrasti klientų užsienyje, egzistuoja dar vienas veiksmingas būdas – Adwords reklama. Kas tai yra ir kaip ji veikia?

AdWords reklamos paslaugą perka tie, kuriems organiškai (per paieškų sistemas) pritraukti klientų nepakanka.

Šios reklamos esmė – reklama atsiduria aukščiau nei natūralūs paieškos rezultatai, todėl vartotojas turi galimybę itin greitai rasti reklamuojamą produktą. Tačiau visa tai yra mokama ir mokėti reikia už kiekvieną vartotojo paspaudimą ant Jūsų reklamos pranešimo.

Kokie Google Adwords reklamos privalumai?

  1. Jūs matomi aukštose Google paieškos pozicijose.
  2. Mokama už apsilankymus (kai paspaudžiama ant Jūsų reklamos).
  3. Suteikiama galimybė pamatuoti rinką ir įvertinti konkurenciją.
  4. Pasiekiamas tarptautinis tinklas (galima dirbti ir būti matomiems keliose valstybėse).
  5. Lanksčios biudžeto galimybės. Nuo Jūsų pasirinkimo priklausys reklamos egzistavimo trukmė (galėsite planuoti savo biudžetą ir nuspręsti, kiek pinigų tam skiriate).

Labai svarbu, kad pasirinkę AdWords reklamą, turėsite galimybę sukonkretinti savo auditoriją, kad ji būtų rodoma tik konkrečiai vietovei, atmesti netinkamą auditoriją ir optimizuoti reklamos rodymą Jums norimu laiku. Tai ypač veiksminga siekiant atrasti klientų užsienyje.

Be abejo, šį būdą turi rinktis tie, kurie nori atrasti klientų tose šalyse, kuriose Google patenka tarp populiariausių paieškos sistemų, nes AdWords reklama – Google reklamos tinklas.

Nedvejokite ir ženkite pirmyn – būkite reikalingi Lietuvos rinkai, bet pritraukite ir užsienio klientų!