ĮTAKA REITINGAMS

Straipsniai ĮTAKA REITINGAMS

KAIP VARTOTOJIŠKUMAS, NAUDOTOJO PATIRTIS IR TURINYS DARO ĮTAKĄ REITINGAMS?


Paieškos sistemos nuolat stengiasi pagerinti savo našumą, pateikdamos geriausius galimus rezultatus. Nors „geriausias“ – subjektyvus vertinimas, tačiau paieškos sistemų varikliai labai gerą nusimano apie puslapių ir svetainių tipus, kurie patenkina jų ieškotojų (vartotojų) poreikius. Paprastai tokios (paieškos sistemų gerai vertinamos) svetainės turi tam tikrus bendrus bruožus:

  1. jomis lengva naudotis, naršyti ir suprasti;
  2. jose pateikiama aiški, tiesioginė ir pagrįsta informacija, susijusi su vartotojų pateikta užklausa;
  3. profesionaliai sukurta ir prieinama modernioms naršyklėms (šiuo atveju, tinka pasakyti, kad svetainė turėtų būti pritaikyta ir išmaniesiems įrenginiams);
  4. jose pateikiamas aukštos kokybės, teisėtas ir patikimas turinys.

Nors šiuolaikinės technologijos jau yra itin patobulėjusios, tačiau paieškos sistemos dar negali suprasti teksto, peržiūrėti vaizdų ar vaizdo įrašų taip, kaip tai padaryti gali žmogus. Paieškos sistemos, siekdamos iššifruoti ir įvertinti svetainės turinį, remiasi meta informacija (nebūtinai tik meta žymomis) ir sužino, kokia žmonių sąveika su svetainėmis ir puslapiais. Tai suteikia jiems įžvalgų apie pačių puslapių kokybę.

Vartotojiškumo ir vartotojų patirties poveikis (įtaka)

(Paieškos sistemų reitinguose)

Paieškos sistemos tiesiogiai gali atsižvelgti į kelis kintamuosius, įskaitant raktinius žodžius, nuorodas ir pačią svetainės struktūrą. Susiejusios nuorodų duomenis, naudotojų (vartotojų) įtraukimo duomenis ir savaime turimas (įdiegtas) žinias, paieškos sistemos gali pateikti daug įžvalgų apie konkrečią svetainę. Patogumą (naudingumą) ir naudotojų patirtį galima laikyti antrojo lygmens elementais, kurie daro įtaką sėkmingam paieškos sistemų reitingui. Jie pateikia netiesioginę, bet įvertinamą (išmatuojamą) interneto svetainės išorinio populiarumo naudą (pranašumą), kurį paieškos sistemos gali interpretuoti kaip aukštesnės kokybės signalą. Tai vadinama „niekas nemėgsta būti susietas su prastu tinklapiu“ (angl. No one likes to link to a crummy site) reiškiniu. Vertinga (kokybiška) informacija, sumanumas, naudotojo (vartotojo) patirtis padeda užtikrinti, kad jūsų svetainę lankytojai (vartotojai) vertintų (suvoktų) teigiamai. Skatinimas dalytis informacija, žymėjimas, reguliarūs (nuolatiniai) sugrįžimai į svetainę, grįžtamosios nuorodos – pagrindiniai veiksniai (signalai), kurie nukreipiami į paieškos sistemas ir prisideda prie aukšto svetainės reitingavimo.

 

Kokybiško turinio elementai

  1. Įtraukimo metrika. Kai paieškos sistema pateikia jums rezultatų puslapį, ji gali įvertinti sėkmingą reitingą, stebėdama, kaip jūs naudojate šiuos rezultatus. Jei paspausite pirmąją nuorodą, o paskui staigiai grįšite atgal ir paspausite antrą nuorodą, tai reikš, kad pirmojoje nuorodoje pateikta informacija Jums nepatiko (netiko). Paieškos sistemos siekia „ilgo paspaudimo“ (angl. Long click) – kai vartotojai pasirenka paieškos rezultatuose pateiktą puslapį ir staigiai vėl negrįžta į paieškos puslapį, siekdamas rezultatais pasinaudoti dar kartą. Kiekvieną dieną, atsižvelgdamos į milijonus užklausų, paieškos sistemos sukuria gerą duomenų rinkinį, skirtą įvertinti jų rezultatų kokybei.
  2. Savaime turimos (įdiegtos) žinios. 2011 m. Google pristatė „Panda“ naujinimo programą savo reitingavimo algoritmui, tai žymiai (reikšmingai) pakeitė svetainės kokybės vertinimus. Google taip pat pradėjo naudotis ir žmonių vertinimais, kad „rankiniu“ būdu įvertintų tūkstančius svetainių ir nesunkiai aptiktų (rastų) žemos kokybės turinį. Tuomet Google įtraukė savaime turimas (įdiegtas) žinias, atkartojančias žmonių vertinimus. Tam, kad kompiuteriai galėtų tiksliai numatyti (nustatyti), ką žmonės įvertins kaip žemos kokybės svetainę, algoritmas buvo pritaikytas milijonams interneto svetainių. Galutinis rezultatas buvo – pertvarkyta daugiau nei 20 procentų visų Google paieškos rezultatų.
  3. Susiejimo duomenys (angl. Linking patterns). Iš pradžių paieškos sistemos atrado, kad interneto nuorodų struktūra gali būti lemiama vertinimo ir populiarumo aspektų. Buvo pastebėta, kad aukštesnės kokybės svetainės ir jose pateikiama informacija gavo daugiau nuorodų nei tos, kurios buvo mažiau naudingos. Šiandien nuorodų analizės algoritmai labai išsiplėtė, tačiau šie minėti principai vis tiek išliko svarbūs.

Laikas, šaltinis, pagrindinis tekstas ir nuorodų, nukreipiančių į naują svetainę, skaičius lemia našumo (pavyzdžiui, reitingavimo) rezultatus, susijusius su atitinkamomis paieškų sistemų užklausomis.

Profesionaliai sukurtas turinys (angl. Crafting content)

(Paieškos sistemų sėkmė)

„Kokybiškai sukurtas turinys“ – dažniausias ir populiariausias SEO paslaugų specialistų pateikiamas pasiūlymas. Nepaisant to, kad jis iš pirmo žvilgsnio gali sietis su SEO specialistų originalumo trūkumu, tačiau vis dėlto tai yra tvirtas (svarbus) patarimas. Patrauklus, naudingas turinys yra itin svarbus paieškos optimizavimui. Kiekvieną paiešką vartotojai atlieka turėdami tam tikrų ketinimų (tikslų) – ieškoti, išmokti, išspręsti, pirkti, taisyti, gydyti, suprasti ar daugybė kitų. Paieškos sistemos savo rezultatų puslapiuose pateikia tokias interneto svetaines, kurios geriausiai galėtų patenkinti vartotojų lūkesčius, padėtų įgyvendinti norimus ketinimus (tikslus). Kūrybiškai ir kruopščiai sukurtas turinys, kuriame atsižvelgiama į vartotojų poreikius, gali padidinti jūsų galimybę pakilti į aukščiausius reitingus.

Plačiau kalbant apie paieškos tikslus, specialistai teigia, kad jų būną labai įvairių, tačiau galima išskirti pagrindinius.

  • Sandorio paieškos (angl. Transactional Searches). Identifikuoti vietos verslą, pirkti internetu arba atlikti kokią nors užduotį. Tokios, su sandoriais susijusios paieškos, nebūtinai susijusios su kredito kortele ar pavedimais. Prisijungimas prie nemokamos bandomosios paskyros (pavyzdžiui, Cook's Illustrated), Gmail paskyros sukūrimas arba geriausios Meksikos virtuvės paieškos – taip pat priskiriamos sandorio užklausoms.
  • Navigacinės paieškos (angl. Navigational Searches). Apsilankymas iš anksto numatytoje vietoje arba konkretaus URL šaltinis. Navigacinė paieška vykdoma tuomet, kai siekiama apsilankyti konkrečioje interneto svetainėje.
  • Informacinės paieškos (angl. Informational Searches). Su sandoriais nesusijusi informacija, siekis greitai gauti atsakymus į iškilusius klausimus. Informacinės paieškos apima daugybę užklausų – nuo noro (ar reikiamybės) sužinoti apie tam tikros vietovės orą (orų prognozę) iki siekio gauti žemėlapį ar nurodymą, kaip išsiaiškinti, kiek laiko trunka kelionė į Marsą (atsakymas – apie aštuonis mėnesius). Taigi bendrai šio tipo paieškas galima apibrėžti kaip paieškas, iš esmės nekomercines ir nesusijusias su sandoriais. Pati informacija yra tikslas, nereikalaujantis paspaudimų ir skaitymo sąveikos.

Kaip patikrinti svetainės efektyvumą?

  1. Interneto svetainė pritaikymas mobiliems įrenginiams. Tai turi būti susiję ne su mobilia svetainės versija, o su atsakomuoju / reaguojamu (angl. responsive) svetainės dizainu, pritaikomu prie bet kokio dydžio įrenginio ekrano.
  2. Svetainės užsikrovimo greitis. Labai svarbu, kad svetainė užsikrautų greitai, nes tai didina lankytojų srautus, skatina juos sugrįžti dar kartą ir tokiu būdu kelia puslapio reitingus paieškos sistemose.
  3. Tinkamai optimizuotas turinys. Čia svarbu žinoti kenkiantį veiksnį – per didelio formato (dydžio ir apimties) nuotraukas (vaizdus), kurios turėtų būti tinkamai pritaikytos puslapiui.
  4. Su raktiniais žodžiais naudojami aprašymai. Patikrinkite, ar Jūsų svetainė turi tikslius SEO duomenų tikslus, t. y. ar jie tinkamai aprašyti.
  5. Tinkamai indeksuojama svetainė. Patikrinkite, ar yra sukurtas svetainės puslapių medis (angl. Sitemap) ir ar jis užregistruotas paieškos sistemoje.
  6. Tinkamai parengta svetainės nuorodų struktūra. Šiuo atveju svarbiausi vidinės ir išorinės nuorodos pavadinimai – ar juose naudojami pasirinkti raktiniai žodžiai, ar jie sukurti tvarkingai, ar nėra perteklinių skaičių, simbolių.
  7. Sąsaja su socialiniais tinklais. Rekomenduojama naudoti ne tik socialinių tinklų ikonas, nukreipiančias į reikiamą puslapį, bet ir vartotoją įtraukiančius įskiepius.
  8. Įvertintas svetainės atmetimo rodiklis. Tam, kad matytumėte statistinius duomenis, kiek vartotojų palieka Jūsų interneto svetainę, rekomenduojama (ir siūloma) naudotis Google Analytics įrankiu. Svarbu – sunerimkite, jei atmetimo rodiklis didesnis negu 50 proc.
  9. Lankytojo praleidžiamas laikas Jūsų interneto svetainėje. Specialistų teigimu, vidutinis laikas, praleidžiamas interneto svetainėje, turėtų būti apie 3 minutės, tačiau turėkite omenyje, kad būna atvejų, kai vartotojas apsilanko svetainėje tik tam, kad sužinotų kontaktinius duomenis (tokiu atveju, vizitas bus trumpesnis). Be to, svarbu, kad atlikęs tris paspaudimus vartotojas gautų reikiamą informaciją. Atkreipkite dėmesį, ties kokiu paspaudimu (žingsniu) vartotojas palieka Jūsų interneto svetainę.
  10. Tinkamai pritaikytas svetainės dizainas. Šis etapas taip pat susijęs su vartotojų matomu vaizdu. Vaizdo tinkamumą įvertinti galite pasinaudodami Google Analytics arba HotJar įrankiais.

Tinkamai įgyvendinę šiuos žingsnius, Jūs ne tik žinosite, kas lankosi Jūsų interneto svetainėje, kas joje sudomina vartotojus, kiek jie laiko praleidžia Jūsų svetainėje ir ką (kokias kategorijas) renkasi – kitaip tariant, žinosite, kas daro įtaką svetainės reitingams.

Šiame straipsnyje minėtų tikslų įgyvendinimas priklauso nuo Jūsų. Kūrybingumas, aukštos kokybės tekstai, teoriją iliustruojantys pavyzdžiai ir vaizdai bei daugialypės terpės įtraukimas gali padėti kurti turinį, puikiai atitinkantį paieškos sistemos reikalavimus. O tai reikš, kad Jūsų interneto svetainė pasieks aukštas paieškos sistemų rezultatų pozicijas (itin palankiai reitinguojama). Jūsų grąža – patenkintas vartotojas, kuris kaupia teigiamą patirtį apsilankydamas Jūsų svetainėje arba su ja susijusiose nuorodose.