Google Adwords

Straipsniai Google Adwords

Google AdWords reklama – kas tai ir kam reikalingas?


Google AdWords reklama – paieškos sistemos (Google) reklamos tinklas. Viena esminių šios reklamos savybių – paieškos metu tekstiniai reklamos skelbimai atsiduria aukščiau nei natūralūs paieškos rezultatai, todėl vartotojas turi galimybę itin greitai susipažinti su reklamuojama preke ar paslauga.

Kadangi Lietuvoje daugiau nei 95 proc. interneto vartotojų reikalingos informacijos apie paslaugas ar produktus ieško Google paieškos sistemoje, tai itin vertinga pasinaudoti AdWords reklamos galimybėmis ir nesunkiai pasiekti potencialius klientus.

Kaip veikia AdWords reklama?

Ši reklamos rūšis yra mokama. Todėl tikslinga apžvelgti už ką mokėsite, pasirinkdami šią reklamos rūšį:

  • CPM (angl. Cost-per-thousand impressions) – mokestis už reklamos parodymų skaičių.
  • CPC (angl. cost-per-click) – mokestis už paspaudimą, t. y. kai interneto vartotojas paspaudžia ant reklaminio pranešimo.
  • CPA (angl. rodikliscost-per-acquisition) – mokestis už įsigijimą. Šis mokėjimo būdas naudojamas, kai nustatomas konversijų rodiklis.

Akcentuojame, kad reklama negali būti pigi arba brangi, ji turi būti matuojama „efektyvi–neefektyvi“ rodikliu, todėl jei turite interneto svetainę ir norite, kad daugiau potencialių klientų ją surastų, pasinaudokite Google AdWords reklamos pranašumais.

Kaip vykdoma AdWords reklama?

Užsisakius šią reklamos rūšį, profesionalūs reklamos kūrėjai atliks tam tikrus nuoseklius veiksmus.

  1. Išsami Jūsų veiklos srities analizė. Šiuo atveju įvertinama, kas svarbu klientui, kokie jo poreikiai ir norai, nes tik juos išsiaiškinus tampa aišku, ką reikėtų akcentuoti reklamoje.
  2. Raktinių žodžių sąrašo sudarymas. Atsižvelgiant į Jūsų verslo pobūdį, sudaromas raktinių žodžių sąrašas, pagal kuriuos būsimi klientai ieškos Jūsų siūlomų prekių ar paslaugų, ir nustatoma, kurie iš tų raktinių žodžių yra svarbiausi, reikšmingiausi.
  3. Raktinių žodžių sąrašo optimizavimas. Siekiama, kad į Jūsų internetinę svetainę būtų nukreipiami tik tiksliniai klientai, todėl dar kartą peržiūrimas raktinių žodžių sąrašas, jis pakoreguojamas, pašalinami nereikalingi, neperspektyvūs žodžiai.
  4. Reklaminių skelbimų kūrimas. Pagal kiekvieną raktinį žodį kuriamas reklaminis pranešimas (arba keli pranešimai), iš kurių vėliau atsirenkamas efektyviausias. Šiuo atveju, turi būti paisoma reklaminio teksto reikalavimų – jis turi būti patrauklus, įdomus, naudingas, išsamus ir aiškus.
  5. Vaizdinės reklamos tinklo nustatymas. Pasirenkama, kokiose Google partnerių svetainėse bus rodomas Jūsų reklaminis pranešimas, kur tikslingiausia jį skelbti ir kur dažniausiai lankosi Jūsų potencialūs klientai.
  6. Google AdWords ir Google Analytics paskyrų integracija. Susiejamos Google AdWords ir Google Analytics paskyros, kad būtų galima stebėti raktinių žodžių ir reklamos kampanijų efektyvumą.
  7. Kampanijos vykdymas ir tobulinimas. Nuolat stebimas reklaminio pranešimo efektyvumas ir imamasi reikiamų veiksmų, kad už mažesnę pinigų sumą būtų pritraukiamas kuo didesnis klientų srautas.

Tam, kad visi šie etapai būtų tinkamai įgyvendinti, privalu pasirinkti tinkamus, profesionalius ir patirtimi pasižyminčius AdWords reklamos kūrėjus.

Kokie AdWords reklamos privalumai?

  • Greitis. Google Adwords reklamos skelbimai pradedami rodyti greitai po jų sukūrimo, todėl reklamos poveikis taip pat pajuntamas gana greitai. Ir šiuo atveju visiškai nesvarbus internetinės svetainės gyvavimo laikas.
  • Finansų kontrolė. Tai itin reikšmingas privalumas, nes neturėsite neplanuotų išlaidų. Mokėsite už paspaudimus, o kai išnaudosite paspaudimams skirtą biudžetą, reklaminio pranešimo rodymas bus savaime nutrauktas.  Visa tai suteikia galimybę saugiai išbandyti ir analizuoti skirtingų raktinių žodžių pelningumą.
  • Mokami skelbimai rodomi aukštesnėse pozicijose.
  • Tikslinė auditorija. Galima nustatyti, kad reklaminis pranešimas būtų rodomas tik tam tikrai (siaurai) žmonių grupei. Tokiu būdu Jūs dar ir sutaupysite – mažiau mokėsite už paspaudimus, nes juos atliks tik potencialūs klientai, t. y. tie žmonės, kurie iš tiesų domisi ir kuriems reikalinga Jūsų prekė ar paslauga. Tik vertėtų neužmiršti, kad kuo tikslesnis reklaminis pranešimas, tuo daugiau šansų, kad jį paspaus potencialus klientas.
  • Galimybė keisti mokamų skelbimų turinį, kurti skirtingus skelbimų variantus.
  • Galimybė kontroliuoti paieškos frazes. Tai reiškia, kad Jūs galite pasirinkti paieškos frazes pagal kurias turi būti rodomi skelbimai. Frazių pasirinkimo kriterijai – tikslingumas, aktualumas, naudingumas. Tačiau galite pasirinkti ir neigiamas paieškos frazes pagal kurias skelbimai neturi būti rodomi.
  • Galimybė kontroliuoti skelbimų rodymo laiką bei dažnį (intensyvumą).

Kokie AdWords reklamos trūkumai?

Jų be abejonės daug mažiau, negu privalumų. Čia pateikiame esminius trūkumus.

  • Finansai. Ši reklamos rūšis yra mokama.
  • Kompetentingų, profesionalių reklamos kūrėjų paieška. Norėdami pasinaudoti Google AdWords pranašumais, turite susirasti gerai savo darbą išmanančius reklamos kūrėjus. Nes priešingu atveju, galite patirti nemažai žalos. Pavyzdžiui, neteisingai parinkti raktiniai žodžiai į svetainę atves lankytojus, kurie ieško visai ko kito – jie paspaus ant Jūsų reklamos, Jūs už ją mokėsite, tačiau naudos negausite. Kitas pavojus – daug investuoti į populiariausius raktinius žodžius, jie be abejonės sukuria didelį lankytojų srautą, tačiau šie lankytojai nėra Jūsų potencialūs klientai. Taip galima greitai ir lengvai iššvaistyti reklamai skirtą biudžetą, o efektyvumo nepajusti. Todėl būtina, kad Google AdWords reklamos kūrėjai turėtų žinių ir patirties, būtų profesionalūs ir savo darbą atliktų kokybiškai. Atsakingai juos pasirinkite.
  • Reikia nuolatinės priežiūros. Sukurti reklaminius pranešimus dar ne viskas. Kad reklama internetu atsipirktų, reikia nuolat analizuoti jos statistinius rodiklius ir rezultatų efektyvumą.

 

Google AdWords – kainuojantis, bet efektyvus būdas reklamuoti savo prekes ir paslaugas. Tai tikslingas metodas, galintis pritraukti potencialių klientų. Išbandykite!