ELEKTRONINĖS PREKYBOS VYSTYMAS

Straipsniai ELEKTRONINĖS PREKYBOS VYSTYMAS

ELEKTRONINĖS PREKYBOS VYSTYMAS: NOVATORIŠKOS, PARDAVIMUS SKATINANČIOS IDĖJOS


Tikriausiai esate pastebėję, kad elektroninė prekyba sparčiai vystosi ir populiarėja. Tyrimų duomenimis, net 51 proc. amerikiečių yra linkę apsipirkinėti internetu, užuot lankęsi fizinėse parduotuvėse. Internetinių pardavimų plėtrą ir didėjantį populiarumą rodo ir statistikos duomenys – 2016 metais pardavimai internetu siekė 394,86 mlrd. Dolerių pelną, o tai yra 16 proc. daugiau nei 2015 metais. Vis dėlto, 2016 metais elektroninė prekyba sudarė tik 8 proc. visos mažmeninės prekybos JAV. Tai reiškia, kad nors ši sritis yra pakankamai populiari, bet tai vis tiek yra perspektyvi niša pradėti savo elektroninės prekybos verslą ir puiki vieta augti (plėstis). Svarbiausias patarimas smulkiesiems verslininkams, turintiems savo internetines parduotuves – vadovautis novatorišku požiūriu, neatsilikti nuo konkurentų ir dirbti, kad verslas klestėtų.

Jei vis dar ieškote kokio nors esminio dalyko, padėsiančio padidinti pardavimus, mes turime jums kelis patarimus.

SUKURKITE GERESNIO POVEIKIO SVETAINĘ


Žurnalas „Forbes“ skelbė, kad „2017-ieji – „Įtakingųjų metai“ (angl. „The Year of Influencer“) ir tai iš tiesų labai aktuali tema, nes daugelis vartotojų jau nebepasitiki žinomų prekių ženklų reklamomis, o remiasi įtakingų, žinomų asmenų viešai publikuojamomis nuomonėmis, produkto (prekės ar paslaugos) vertinimais.  

Prieš parduodami produktą (prekę ar paslaugą), jūs turite pelnyti vartotojų pasitikėjimą. Žinomi ir įtakingi (angl. Influencers) asmenys gali pristatyti jūsų prekės ženklą šimtams tūkstančių socialinės žiniasklaidos sekėjų ir valdyti bet kokius veiksmus, susijusius su Jūsų prekės ženklu. Galiausiai, labai svarbu pabrėžti, kad žinomų ir įtakingų asmenų įtaka yra paremta pasitikėjimu ir geranoriškumu, kuriuos jie sukūrė tarp bendruomenės narių ir socialinių tinklų. Yra keletas būdų –tiek mokamų, tiek nemokamų – kaip pasitelkus Jūsų prekės ženklą daryti poveikį vartotojams. Pavyzdžiui, jeigu per „Facebook“ ar „Instagram“ ieškote raktinių žodžių, tai galite nesunkiai atrasti ir poveikį darančių elementų. Kiti kanalai, galintys padėti daryti poveikį vartotojams, yra „Youtube“, „Google“, „Quora“, „Medium“, „Linkedin“ ir pan. Svarbiausia įsitikinti, kad vartotojams padarysite būtent tokį poveikį, kokio siekiate.

Duosime keletą patarimų, kuriais galite pasinaudoti, kad sukurtumėte efektyvią ir nedaug išlaidų reikalaujančią poveikio strategiją.

  1. ATLIKITE ŽINOMŲ IR ĮTAKINGŲ (ANGL. INFLUENCERS) ASMENŲ ANALIZĘ

Prieš pirkdami kokį nors paveikų įrašą (angl. post) iš žinomų ir įtakingų asmenų, visada pasidomėkite jų paskyromis, peržiūrėkite nuotraukas, sužinokite jų amžių, lytį, gyvenamąją vietą – tai svarbūs veiksniai, galintys nulemti galutinius rezultatus. Be to, kruopščiai ir atsakingai pasirinkdami asmenis, gebančius daryti įtaką vartotojams, Jūs galėsite geriau įgyvendinti norimą idėją ir lengviau pasieksite tikslinę auditoriją.

  1. DERĖKITĖS DĖL KAINOS

Kaip ir daugelis dalykų versle, kainos nėra pastovios ir labai dažnai kinta. Jei vis dėlto nusprendėte žinomiems ir įtakingiems asmenims mokėti už jų paslaugas (vartotojams daroma poveikį), tai nesivaržykite ir derėkitės dėl mažesnės kainos, bent jau dėl pirmo jų įrašo kainos.

  1. APSVARSTYKITE EKSPROMTINIUS IR ATITINKAMU METU PUBLIKUOJAMUS ĮRAŠUS

Dauguma įtakingų ir žinomų asmenų pasiūlys ekspromtinius įrašus, taip pat pasistengs, kad jie būtų rodomi pačiu geriausiu ir patogiausiu laiku, t. y. kai juos gali matyti daugiausia vartotojų. Tikėsite ar ne, bet pastebėta, jog tokie įrašai gali veikti daug geriau, negu galite įsivaizduoti.

Vis dėlto, šiuo atveju itin svarbus vienas aspektas – net ir žinant, kad tokie įrašai nėra labai brangūs, verta išsiaiškinti savo biudžeto galimybes.

  1. NEBIJOKITE EKSPERIMENTUOTI SU NAUJOMIS PLATFORMOMIS

Socialiniai tinklai „Facebook“ ar „Twitter“ nėra vienintelės vietos, kuriose galite ieškoti žinomų ir įtakingų asmenų. Sužinoti investicijų pelningumo rodiklį (ROI) ir atrasti naujų žinomų ir įtakingų asmenų galite ir naujose platformose, tokiose kaip „Snapchat“. Puikus pavyzdys – žinomas amerikiečių atlikėjas Pharrell Williams pasidalijo  akimirkomis, kurios sulaukė itin didelio susidomėjimo – 3.4 milijonų peržiūrų. Be to, jo įrašas buvo išsaugotas (įrašytas) 4000 kartų ir juo dalijamasi tokiose platformose kaip „Instagram“ ir „Facebook“. Tai galima laikyti išties didžiule sėkme!

  1. BŪKITE KŪRYBINGI PATEIKDAMI SKATINAMUOSIUS PASIŪLYMUS

Ne paslaptis, kad klientai teigiamai reaguoja į paskatinimus. O jei žinote, kaip psichologinius aspektus (gudrybes) suderinti su savo pasiūlymais, tai vartotojų atsakas gali būti dar didesnis ir stipresnis. Šiandien, populiarėjant elektroninei prekybai, yra gana paprasta rasti įvairių papildomų elementų (priedų), kuriuos galite naudoti savo elektroninėje parduotuvėje, kad reklamuotumėte pasiūlymus ir pasiektumėte norimus rezultatus. Nereikia jokių išskirtinių ir specifinių žinių!

Toliau pateiksime Jums pasiūlymus, ką daryti, kad jūsų elektroninės prekybos verslas sėkmingai veiktų.

  • Derinkite įvairias taktikas, kad padidintumėte vidutinę užsakymo vertę.

Pakartotiniai pardavimai ir pradiniai pasiūlymai yra klasikinės taktikos, kurios, kaip įrodyta, akivaizdžiai padidina vidutinę internetinių parduotuvių krepšelio vertę. Kodėl negalima sujungti šių taktikų, kad pagerintumėte savo rezultatus?

Tai viskas paremta „duoti – gauti“ principu. Jūs ne tik pateikiate klientams pasiūlymus, kurie sukuria pastebimą vertę, bet ir paskatinate juos išleisti daugiau, nei jie buvo planavę. Tuo tarpu ir patys gaudami naudos – didesnį pelną.

Pabandykite klientus supažindinti ir su kitais produktais, kurie susiję su jų įsigytu produktu. Jūs taip pat galite pasiūlyti ką nors papildomai, tuo atveju, jei pirkėjas pasiekia konkrečią kainą. Padvigubinkite savo pastangas ir pamatysite, kaip akivaizdžai padidės kiekvieno pardavimo vertė.

  • Pagerinkite savo pasiūlymus.

Prisiminkite „Pokemon GO“ maniją praeitais metais. Žaidimas kelias savaites dominavo antraštėse, skatino žaidėjus išeiti į gatves (realų pasaulį), tyrinėti miestus ir rajonus, vaikščioti po juos, kad pasiektų žaidimo tikslą.

Tipiškų žaidimo elementų taikymas yra procesas, kai į savo svetainę ar verslą įtraukiate žaidimų metodus. Tokių priemonių tikslas – pamalonnti klientus ir jų patirtį paversti įsimintinesne bei patrauklesne. Sukurkite tai, kas ragintų potencialius klientus bendrauti ir duoti už tai atlygį. Tai padidina produkto vertę, nes klientai jaučia, kad kažką užsidirbo arba laimėjo. Tai sudaro galingesnį poveikį, nei elementarūs paskatinimai, kuriuos gali duoti visi.

Svarbu atkreipti dėmesį, jog sėkmė gali priklausyti ir nuo jūsų prekės ženklo, ir nuo paties produkto. Galų gale, jūs esate tas, kuris nori laimėti daugiausia, todėl pasistenkite, kad elektroninės prekybos verslas gautų kuo didesnės naudos.

  • Sukurkite skubos pojūtį.

Tarkime, klientai dažnai yra linkę atidėti pirkimą. Kas juos gali dėl to kaltinti? B   e to, kodėl jie turėtų greitai priimti sprendimą, jei jiems to nereikia? Parodydami, kad Jūsų produktų (prekių ar paslaugų) kiekis / skaičius yra ribotas, jūs nesunkiai padidinsite jų vertę. Taigi savo pasirinktais metodais jūs galite paskatinti klientus imtis skubių veiksmų.

Gerai parengta ir tinkamai vykdoma skatinamoji kampanija gali atnešti didelių laimėjimų. Būkite kūrybingi ir išbandykite skirtingus metodus, kol atrasite geriausią ir labiausiai tinkantį savo internetinei parduotuvei.

     6. NAUDOKITE EL. PAŠTO RINKODARĄ

Kiekvienas Jūsų klientas yra unikalus. Jei prekės ženklą pritaikysite kiekvienam iš vartotojų, atsižvelgdami į jų poreikius ir pageidavimus, tikėtina, jog sukursite tvirtus asmeninius ryšius su klientais. Be to, tai padidins jūsų prekės ženklo žinomumą ir prisidės prie pardavimų augimo.

Pateikiame kelias taktikas, kuriomis pasinaudoję, suteiksite naujovių kiekvienam Jūsų siunčiamam el. laiškui:

  • Suasmeninkite el. pašto rinkodaros vaizdą. Asmeniniams poreikiams pritaikyti vaizdai skatina vartotojus (auditoriją) atkreipti dėmesį į jūsų elektroninius laiškus ir tai dažnai yra būtent tai, ko reikia sėkmingai kampanijai įgyvendinti.
  • Įtraukite parduotuvės vietos žemėlapį į el. laišką. Vienas iš kūrybiškų būdų – pasitelkti el. pašto rinkodarą ir fizinės parduotuvės informaciją įtraukti į el. laiškus. Tai galima padaryti stebint ir segmentuojant (skirstant) kliento geografinę informaciją.
  • Sukurkite pakartotinę el. pašto rinkodaros kampaniją. Ši rinkodara yra viskas, ko reikia, kad klientai grįžtų į jūsų internetinę parduotuvę ir užbaigtų savo pirmąjį pirkimą arba atliktų pakartotinį užsakymą.

Atminkite, laikas yra viskas. Siunčiant tokius pakartotinius el. laiškus tinkamu momentu, netrukus pastebėsite teigiamus ir sėkmę nešančius rezultatus.

Kalbant apie pakartotinę rinkodarą, svarbiausia yra žinoti, kaip padidinti jūsų produkto (prekės ar paslaugos) ar pasiūlymo vertę.

PABAIGAI

Viskas! Tai tikrai nėra sudėtinga. Ir mes tikime, kad jūs pasinaudosite mūsų patarimais tam, kad Jūsų verslas dar sparčiau augtų ir neštų tik teigiamus rezultatus. Kreipkite savo verslą sėkmės keliu!